Országútival mennyire lehet "vadul" menni?
Eléggé.
A slick, vagy majdnem slick abroncsok valójában sokkal jobban tapadnak sima aszfalton, mint a mtb terepgumik, egy gyakorlott valakinek a kanyartempója is jóval magasabb lesz vele, nagyon durván be lehet dönteni.
Máig a legdurvább, amit láttam: ( 55mp-től nézd)
https://www.youtube.com/watch?v=Td9kXwI9_fc
Az Alpok, meg az ilyen, lényegesen fejlettebb országok magashegységeinek útjainak minősége nagyon jó, és pl. a szerpentineket konkrétan takarítják a kavicsoktól, portól, ezért is lehet bátrabban menni. Ehhez képest nézd meg, hogy mi van pl. Dobogókőn... A kátyúk miatt eleve nem lehet az ideális íven menni,
a kavicsok miatt meg a tapadáshatáron(bár kavicsok leginkább az erdészeti utakon vannak).
@10
Egy kétkerekű járműn se így, se úgy nem lehet megfogni, ha elindult.
A slick akkor tapad jobban, mint a mintás, ha minden paraméterében azonosak.
De semmiben sem azonosak. Egy montis kerék jóval alacsonyabb nyomáson van és sokkal szélesebb a gumi.
Én semmi durvát nem látok a videoban. Mert nincs.
Próbálj 70 feletti tempóval érkezni és fékezés nélkül bevenni a kanyart Kétbükkfánál. Szerintem outival nem fog menni.
Ő nagyon nyomkodja a kanyarokat nagy sebességgel, a legtöbb videójában ez a lényeg, hogy veszélyesen megy.
Valóban nem azonosak, egy slickes országútival normál, száraz aszfalton sokkalta nagyobb lesz a maximális kanyarsebességed, mint egy nem slickes montival.
A videóban egész konkrétan az az egy kanyarbevétel a lényeg a téma
szempontjából, mert megmutatja, hogy milyen szinten lehet bedönteni egy outit.
Országútival jó gumival, meleg, tiszta, sima bitumenen úgy be tudsz dőlni 45 fok alá, hogy a térdedről lejön a bőr.
Mondom, jó gumi, jó hőmérséklet, száraz, tiszta és sima bitumen.
Na ez mind együtt sajnos elég ritka.
Ha mind megvan, a negatív mintás, éppen hogy csak esőhornyos országúti gumi sokkal jobban tapad, mint akármilyen recés gumi.
Aztán amint bármi hiányzik az optimális képletből, mondjuk hideg, nyálkás bitumen, rázós úton elpattogó kerék, vízárfolyásból ottmaradt porcsík az úton (szinte minden szerpentin-kanyarban ott van), a bütykös gumi elkezd előnybe kerülni.
Versenyeztem jó pár évig országúton, sosem csúsztam ki kanyarban, pedig az ottani vaddisznó lejtőzési stílusomból maradt meg a nevem.
De volt már, hogy a kanyart velem együtt döntő másik bringás elszállt mellőlem, vett egy mandínert a szalagkorláton és lehempergett a hegyoldalon.
Nekem Michelin Tracer gumim volt, neki valami Seven Stars kínai izé.
Szóval lehet vele durván menni, ha megvannak a körülmények és a rutin.
Ha megvannak.
Lassan, ésszel kell közelíteni a határait, ha bölcsen teszed, megmaradhatsz mindig az esésmentes oldalán a határnak.
A Mali Trekking 1993-as biciklimmel Kab-hegyről lefelé 75 km/h-val száguldottam, 700x35c gumival, s mehetett volna gyorsabban is, de akkora kanyar van ott, hogy muszáj volt lassítani. (mindezt sisak nélkül)
országúti biciklik gumija nekem is kellemetlenül vékonynak tűnik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!