Mennyire baj, ha a "max inflation pressure= 6,3 bar"-os outi gumikat kb. 6,8 , 6,9 barra fújom?
Hát, nekem nem ezt mondták pl. a szervízben,
és egyértelműen tapasztaltam, hogy a szelep levétele után csökken a belefújt nyomás...
Azt hogy tudod megállapítani, hogy a gumiban csökken a nyomás, ha levetted a töltöt? Akkor ugyanis nincs semmi, amivel mérhetnéd!
A másik, hogy ha túltöltöd levegövel, adott esetben szétdurran - nem véletlen van max. érték megadva.
Azt a szervízt meg, ahol ilyenenek állítanak, jobb, ha messze elkerülöd!
Mondjuk azzal, hogy érezhetőn jobban be lehet nyomni, mint rajta lévő szeleppel.
Szétdurranni biztos nem fog, még pár bart ki kell bírnia a biztonság kedvéért, de azért lejjebb eresztem pár tizeddel.7
Mondjuk az is kérdés, hogy a nyomásmérő mennyire megbízható.
Semmi probléma vele. A gyártók szeretik túlbiztosítani magukat; pár tized nem okozhat problémát. Dr. Nagy Sándor írja, hogy egy jó állapotú, rendesen felszerelt gumma a rá írt nyomás kétszeresét is kinkell, hogy bírja - de nyilván ez azért nem igazán ajánlható.
És s sok függ az aadott gumitól is: a sokak által használt 28-622 Continental SportContact esetében pl. a gyártó által megadott 6 bar inkább csak a hasznáható minimumot jelenti, nem a maximáist - ez alatt eléggé megnő a defekt veszélye. Saját tapasztalatom alapján 6,5-8 bar között érzi jól magát, de vannak, akik 10 bar körüli nyomáson használják.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!