Karbantartás, lánccsere után nehezebb tekerni?
Elvittem a bringát szervizbe egy éves nagygenerálra, zsírozás, takarítás, beállítás stb. Cseréltek láncot is és sort is. Viszont az eddig megszokott edzős emelkedőn most alig bírtam felmenni, síkon is lassabb tempóm volt. A kerék nyomás rendben van, fékbetét nem súrol.
Lehet, hogy valami nem jó, vagy csak össze kell kopnia az új rendszernek? Ha igen, mennyi időt/távot szánjak rá?
A bekopás minimális, viszont eleinte több olaj kell... hiszen nem valamennyire már olajozott láncra-fogaskerékre teszed, hanem olyanra, amin nincs...
egyébként pedig nincs szignifikáns különbség, a légellenállás adja a legtöbb ellenállást (minél gyorsabban mész/szél van, annál inkább, ugye négyzetesen arányosan....) aztán pedig a gördülési, a gumi tapadó-futófelületéről... aztán pedig a deformációkra "költött" erők, tehát ha teleszkóp van, vagy kevésbé merev a váz-bringa, stb.. aztán pedig a csapágyak és egyebek (mik ha nagyon szrok, meg ha lassan mész, felkúszhatnak akár a listában)
Lánc és sor csere nem okozhat ilyet.
Kónuszosak a kerékcsapágyak? Azok is szét voltak szedve? Ha megforgatod a levegőben a kereket, nem áll meg hamar? A hajtókar, pedálok könnyen forognak? A legnagyobb esélyt így látatlanban túlfeszített csapágyaknak adnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!