Milyen országúti bicikli lenne ideális számomra? 21/L
21 éves lány vagyok, 169 cm. Szeretnék venni egy országúti biciklit, amelyre legfeljebb 150 ezer forintot költenék. Sajnos nem igazán értek konkrétabban a biciklikhez, habár gyerekkorom óta azzal közlekedem javarészt.
Decathlon honlapján néztem Triban Easy kerékpárt, viszont ahogy láttam az csak hátsó váltóval rendelkezik, valamint használtan lehet találnék "profibb" drótszamarakat is ugyanebben az árban.
Nagyon szimpatikusak a koskormányos biciklik, illetve azt olvastam, hogy a Shimanoval felszereltek általában jobbak.
Nyáron szeretnék menni Balcsi kerülőre, illetve hosszabb távokra tekernék vele.
Köszönöm előre is a segítséget! :-)
Nem is a tömeg a legnagyobb különbség az acél és az alu között, hanem a merevség. Egy acél bringán, ha gyorsítani akarsz, akkor az energiád jelentős része arra megy, hogy hajlítgatod, csavarod a vázat.
Ha Bp-en laksz, akkor minden nap látogass el egy-két bringaboltba. Lehet, hogy találsz egy tuti gépet, de legalább az megtudod, hogy milyen méret való neked.
Triban Easy: 40-34-ben nem fogsz hegyre menni. 40-11 pedig kevés a száguldozáshoz. Egy montin OK a 36-10 vagy 36-11-es áttétel, mert ott úgysem akar az ember 35 km/h felett tekerni, de outin nagyon szűk ez a tartomány.
"Egy acél bringán, ha gyorsítani akarsz, akkor az energiád jelentős része arra megy, hogy hajlítgatod, csavarod a vázat"
Na ezt a baromságot el ne hidd... jelentős része :D
Azt a pár tízed milimétert amit hajlik egy acél váz, ne nevezzük már "jelentősnek"... ne beszéljünk már úgy, mintha egy összetelóson ülne ahol a fara centiket mozog hegymenetben...
+ az acel, ahogy a femiparban mondjuk, kipiheni a feszültséget, míg az alumínium gyűjti gyűjti, aztan egyszer eltörik... ezért is qdnak a mai bringáknál a cro-mo vázakra nyugodtan élethossz garanciát,m az alura meg 3-5evet...
#12!
Látom, elolvastál pár fórumot, de semmi gyakorlati tapasztalatod nincs.
Nagyon szép elméleti dolgokat írtál és lebaromoztál, de a helyezet az, hogy voltak acél, alu és karbon bringáim is. Sőt, egy időben több alapanyagú vázra szerelt bringám is volt.
Acél bringám már nincs. Viszont vannak olyan régi alu montijaim, amelyeket a mai napig használok. Versenyezetem velük, évi ~10.000 km-eket mentem velük régen és köszönik, nem akarnak atomjaira hullani. "Kikönnyített" versenyvázak, amelyek "köztudottan" gyengék, eltörnek attól is, ha csúnyán nézel rájuk.
Persze biztosan azért nem vittem el egy spritet sem a közös edzésken, amikor az acéllal voltam, mert akkor éppen rossz formában voltam (és vittem el máskor szinte az összeset, amikor az aluval voltam). Az ébredési pulzusomból és Polár tesztből semmi ilyen nem következik, de ha te mondod..., akkor körberöhöglek.
Ha outit néz és Balatont akar kerülni, akkor nálam az azt jelenti, hogy egyszerre akarja letekerni a 200 km-t. Ez pedig sport.
Az élménybringa kifejezést nem tudom értelmezni.
Élménybringa: úgy sportolsz, hogy közben nem akarsz beledögleni. Úgy sportolsz, hogy nem akarsz másokat földbedöngölni. legfeljebb a saját határaidat feszegetni.
Egy jó Cromo váz meg pont egy ilyen igénybevételre jó. Ahol a sportoló nem akar sprintelgetni, csak (tempósan) haladni. A konstans igénybevételnél az alu merevségéből adódó előnyök eltörpülnek.
Ugyanakkor nem kell rá vigyázni, mint egy hímestojásra. Nem kell betojni, ha odakoppan valahová.
Urambocsá, ha esik a sportoló és görbül valami, ezzel még haza lehet menni. És 200-as távon az sem mindegy, hogy fel kell adnod, vagy megtákolod a gépet és hazaevickélsz.
#17!
Az élménybringa definíciód teljesen értelmetlen és önellentmondásos:
"...nem akarsz beledögleni...legfeljebb a saját határaidat feszegetni".
Tehát úgy használsz az érvelésedben egy kifejezést, aminek a jelentése számodra sem világos. Amúgy meg teljesen szubjektív. Te az ócskavas szinonjmájaként használod, nekem az az élénybringa, amelyik pontosan az csinálja, amit szeretnék. Pontosan irányítható, pontosan fékezhető és ugrik, ha odalépek neki. Illetve, ami terepen átmegy mindenen.
Mivel kezdőről beszélünk, ezért szinte biztosan taposóval fog kezdetben tekerni. Úgy pedig folyamatos gyorsítás-lassításból áll a bringa hajtása. Magarán nagyon is számít, hogy miből van az a váz.
Szép ez a nosztalgikus fejtegetés a CroMo vázakról, a gond csak az, hogy én még egy váztörést sem láttam. Pedig alig van olyan alkatrész, amit ne öltem volna már meg. Vázat még nem. Láttam már olyan bukásokat, amikor messze került a bringás a gépétől, de váznak sosem esett baja. Nagyon nehéz úgy esni, hogy a váz sérüljön.
Most elképzeltem magam elé, hogy a 21 éves lány visszahajítgatja az acél vázát. :) Vannak nagyon jó, ehhez hasonló történetek a 100 évvel ezelőtti Tour de France-ról, érdemes is elolvasni ezeket, de semmi értelme a mára kivetíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!