Ipari csapágyas első agyat, hogy tudok szétszedni?
Leginkább sehogy. Van hozzá szétszedő szerszám de nem kimondottan otthoni szereléses dolog,ha nem vagy nagy szaki.
Ha zárt porvédős akkor, ha kotyog vagy darabosan jár csere, nem szerelgetni kell.
Ha nyitott ami nem valószínű de lehet akkor petroleummal ki kell mosni ,aztán sima szappanos vizzel,hagyni hogy megszáradjon és a hozzá illő zsirral megkenni.
De szétszedni akkor sem kell,inkább porvédősre cserélni.
"aztán sima szappanos vizzel"
azt hittem csak én vagyok ilyen hüle, hogy még szappanna, ultrával is megmosom az alkatrészeket..... most megnyugodtam :D
kérdező: egy szerszámgép (sarokcsiszoló, fúrógép, stb.... vagy mondjuk egy porszívóban) villamos motorjában általában ugyanaz a felépítésű csapágy van mint egy iparis agyban. Ezeket nem lehet javítani, olyanok mint egy izzólámpa: cserélni kell őket ha már nem jó!
Azt esetleg meg lehet csinálni ha porvédós is, hogy lefeszegeted a porvédő gyűrűt és tisztítás után telibevered zsírral.
De ha egy csapágy annyira elkopik, hogy már kotyog és/vagy hangja van akkor azon már sem a zsír, sem a ráolvasás, vajákolás nem segít.
Azért van sok fajta, ami nem bonyolultabban szétszedős, mint egy kónuszos, csak plusz benne a távtartók az oldalfeszítés behatárolására.
A Novatecet szét lehet kapni, mint floki a lábtörlőt.
Aztán csak besétálsz a csapágyboltba a használt csapággyal a kezedben és "ilyet kérek".
Csak annyi lényeges, hogy ne fogadj el azonos méretű, de eltérő csapágyhézagú verziót. A szűkebb berághat, a lazábbtól kotyog a kerék.
Nekem Mavic agyak vannak, abban is megnéztem már, mi lesz, ha egyszer cserés lesz, szerelhető, cserélhető.
A procedúra ugyanez az első agynál is.
ezzel együtt az ipari csapágy kicsit másként működik mint a kónuszos, ezért nem nagyon kell sem kenni, sem állítgatni. Ha mégis, akkor a régit ki kell préselni a csapágyházból és újat besajtolni helyette, ahogy Wadmalac írta.
Élettartamra vannak kenve. Karbantartás nincs, csak csere.
Igazi ínyencek megtehetik, hogy már újonnan kimossák belőle a gyári zsírt és feltöltik szerintük jobb zsírral, Metabond adalékkal, mittomén.
Én még nem láttam tényszerű adatot arról, hogy használna, de ha valakinek örömet okoz megtenni, rajta. :)
Maguk a csapágyak a csapágyboltban 1500-2500 Ft körül mozognak, nem biztos, hogy érdemes bármit mókolni.
#7
Szerintem gyárilag olajjal vannak kenve.
Amúgy meg ha egy ilyen csapágy pl egy autó generátorába szerelve sokezres fordulaton kibír 20 évet, akkor egy bringa agyában alíg forogva pláne.
"ha egy ilyen csapágy pl egy autó generátorába szerelve sokezres fordulaton kibír 20 évet, akkor egy bringa agyában alíg forogva pláne"
Hát, erre nem esküdnék. Folyamatosan változó terhelési irányok, vibrációk...
És éppen az a baj, hogy ezeket is alacsony fordulaton kapja.
A golyók oldalterhelésnél a körpályán alig haladva driftelnek jobbra-balra.
De így is szerintem minimum tizen-ezer kilométereket bír.
Ha normál fékes, valószínűleg előbb fogy el a fékfelület a felnin, minthogy a csapágy feladná.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!