Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Ipari csapágyas első agyat,...

Ipari csapágyas első agyat, hogy tudok szétszedni?

Figyelt kérdés
Országúti bringámra egy új upgradelt kereket építenék, kinéztem egy Novatec light agyat ami ipari csapágyas, de világéletemben csak kónuszos volt amit ugye a kónuszcsészék lecsavarásával tudunk szétszedni. Ipari csapágyasat, hogy tudok szétszedni tisztításra és zsírzásra?

2020. okt. 20. 09:42
 1/9 anonim ***** válasza:
Ipari csapágyat nem igazán lehet/kell zsírozni. Zárt csapágy. Ha elkopik, csere.
2020. okt. 20. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Leginkább sehogy. Van hozzá szétszedő szerszám de nem kimondottan otthoni szereléses dolog,ha nem vagy nagy szaki.

Ha zárt porvédős akkor, ha kotyog vagy darabosan jár csere, nem szerelgetni kell.

Ha nyitott ami nem valószínű de lehet akkor petroleummal ki kell mosni ,aztán sima szappanos vizzel,hagyni hogy megszáradjon és a hozzá illő zsirral megkenni.

De szétszedni akkor sem kell,inkább porvédősre cserélni.

2020. okt. 20. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

"aztán sima szappanos vizzel"

azt hittem csak én vagyok ilyen hüle, hogy még szappanna, ultrával is megmosom az alkatrészeket..... most megnyugodtam :D


kérdező: egy szerszámgép (sarokcsiszoló, fúrógép, stb.... vagy mondjuk egy porszívóban) villamos motorjában általában ugyanaz a felépítésű csapágy van mint egy iparis agyban. Ezeket nem lehet javítani, olyanok mint egy izzólámpa: cserélni kell őket ha már nem jó!

Azt esetleg meg lehet csinálni ha porvédós is, hogy lefeszegeted a porvédő gyűrűt és tisztítás után telibevered zsírral.

De ha egy csapágy annyira elkopik, hogy már kotyog és/vagy hangja van akkor azon már sem a zsír, sem a ráolvasás, vajákolás nem segít.

2020. okt. 20. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Wadmalac ***** válasza:

Azért van sok fajta, ami nem bonyolultabban szétszedős, mint egy kónuszos, csak plusz benne a távtartók az oldalfeszítés behatárolására.


A Novatecet szét lehet kapni, mint floki a lábtörlőt.

[link]

[link]

[link]


Aztán csak besétálsz a csapágyboltba a használt csapággyal a kezedben és "ilyet kérek".

Csak annyi lényeges, hogy ne fogadj el azonos méretű, de eltérő csapágyhézagú verziót. A szűkebb berághat, a lazábbtól kotyog a kerék.

2020. okt. 21. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Wadmalac ***** válasza:

Nekem Mavic agyak vannak, abban is megnéztem már, mi lesz, ha egyszer cserés lesz, szerelhető, cserélhető.


[link]

2020. okt. 21. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

[link]


A procedúra ugyanez az első agynál is.


ezzel együtt az ipari csapágy kicsit másként működik mint a kónuszos, ezért nem nagyon kell sem kenni, sem állítgatni. Ha mégis, akkor a régit ki kell préselni a csapágyházból és újat besajtolni helyette, ahogy Wadmalac írta.

2020. okt. 22. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Wadmalac ***** válasza:

Élettartamra vannak kenve. Karbantartás nincs, csak csere.

Igazi ínyencek megtehetik, hogy már újonnan kimossák belőle a gyári zsírt és feltöltik szerintük jobb zsírral, Metabond adalékkal, mittomén.

Én még nem láttam tényszerű adatot arról, hogy használna, de ha valakinek örömet okoz megtenni, rajta. :)


Maguk a csapágyak a csapágyboltban 1500-2500 Ft körül mozognak, nem biztos, hogy érdemes bármit mókolni.

2020. okt. 22. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

#7

Szerintem gyárilag olajjal vannak kenve.

Amúgy meg ha egy ilyen csapágy pl egy autó generátorába szerelve sokezres fordulaton kibír 20 évet, akkor egy bringa agyában alíg forogva pláne.

2020. okt. 22. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Wadmalac ***** válasza:

"ha egy ilyen csapágy pl egy autó generátorába szerelve sokezres fordulaton kibír 20 évet, akkor egy bringa agyában alíg forogva pláne"


Hát, erre nem esküdnék. Folyamatosan változó terhelési irányok, vibrációk...

És éppen az a baj, hogy ezeket is alacsony fordulaton kapja.

A golyók oldalterhelésnél a körpályán alig haladva driftelnek jobbra-balra.

De így is szerintem minimum tizen-ezer kilométereket bír.

Ha normál fékes, valószínűleg előbb fogy el a fékfelület a felnin, minthogy a csapágy feladná.

2020. okt. 26. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!