35 km/h-s sebesség milyen tempónak számít?
szerintem napközben is kur.vahidegnek akármilyen futár vagy és akármilyen termhojackettel....
vigyázzatok magatokra!-gondoljatok ARRA EGYSZER LESZTEK MÉG 40X ÉVESEK!!!!
Az a kérdés, valaki megelégszik-e azzal, hogy odaér aszfalton egy gyönyörű vadregényes sziklás terephez, ahol gyönyörű köves erdészeti út vezet felfelé, aztán csak sóvárogva nézi, vagy vállra kapva a keskeny gumis bringát, csomagként viszi magával a hegytetőre meg vissza az erdei köves ösvényen.
Ez a lényege, a vitaminja a kerékpározásnak. Ezért indul el az ember itthonról! Ne legyen már az aszalt a korlátja.
Viszont épp ezért lényeges maga a kerékpár, hogy az alkalmas legyen bármilyen terepen való haladásra.
Ellekező esetben a tovább haladás akadálya maga a bringa, ami ha nem egy széles bütykös gumis monti, akkor meg van kötve, akadályozza, korlátozza, behatárolja a túra további lehetőségét.
Egy montival bárhova odaérek, még ha lassabban is, dehát nem sietek sehova, a kerékpározás nem arról szól. A lényeg, hogy oda érjek a vadregényes terepre, még ha 40-50 km-t is kell aszfalton megtenni hozzá, mert az a lényeg a kerékpározásban, ne legyen semmilyen út felület sem akadály.
Az, ha odáig elérek de ott csak sóvárgok a vad részek felé, annak nem sok értelmét látom. Épp az a lényeg, hogy a biciklivel nem létezik akadály!
Viszont a terephez el kell jutni, még ha lassabban is. Sehova nem sietünk.
Ezért tartom fölösleges akadálynak az országúti korlátokkal rendelkező bringát.
Ezért a montira olyan gumit érdemes feltenni, aminek a közepén singószerű keskeny futófelület van, mint a Schwalbe Smart Sam Plusz (defektvédelemmel), ami 2.25" széles.
Az 3 baron csak középen, keskeny sávban viseli a terhelés nagy részét, kisebb surlódással.
Viszont terepen, ezen a nyomáson úgy pattog a köveken és dobálja oldalra a bringát, hogy akár esni is könnyű így vele a kövesen. Nagyobb nyomással eléggé instabil terepen menni.
Viszont ezt a gumit a 3 barról 1-1.4 bar környékére engedve (testsúly függő a nyomás), már olyan jól nyeli az egyenlőtlenségeket, szinte meg sem érezhetők a kisebb kövek.
Alapnak ezt veszem, az univerzálisan mindenhol jól használható kerékpárt.
Bármi más csak korlátot jelent az úton elérhető lehetőségek között.
Nekem többek között a Prédikálószék az egyik imádott etalon. Ott az autók, ami néha arra előfordul, is csak lépésben mennek, de egy alacson nyomású gumival és egy montival szépen lehet lejönni a terepes részeinél is.
Terepre alkalmatlan biciklire úgy nézek mint egy hiányos, korlátozottan használható dologra, mert épp a lényegére nem alkalmas a kerékpározásnak, a köves vadabb terepre, még lépésben, lassan sem.
Az összteleszkópos montival, a fent leírt gumival Visegrádra, ami 30 km-re van, aszfalton kb. másfél óra alatt érek ki amikor jobb formában vagyok, de kerékpározni a szabadidejében miért is rohanna az emver?
Az út elején megyek 26-al is de később már lassulok, de nem az idő a lényeg mert a kerékpározás nem a sietségről meg az időhiányról szól, hanem a természet szépségéről, a vadregényes hegyekről.
Viszont minél nagyobb távot teszek meg, a fáradással csökken a sebességem. A nagyon hosszú távú átlag hosszabb táv után végül leesik 12-14 kmh környékére, mire megteszek egy 80 km-es vagy az fölötti távot.
Szóval sok szempontot kell figyelembe venni a kérdés megválaszolásához.
"vigyázzatok magatokra!-gondoljatok ARRA EGYSZER LESZTEK MÉG 40X ÉVESEK!!!!"
..de jó is leene, bár a próféta szólna belőled, ugyanis most vagyok 65. De ha ismersz módszert visszatérni 40x-re akkor kérem a receptet. 😄
Tudom, jűrjak továbbra is a hegyek között, akkor az évek ugyan múlnak, csak nem látszik annyira. 😉
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!