Monoblokkot érdemes szétszedni és leszervizelni?
Van a "csak monoblokk". Ez egy sima kónuszos szerkezet. ez szétszedhető, ha a cspágypályák jók, felújítható, újrazsírozható.(kérdés, hogy megéri-e)
És vannak az "iparicsapágyas" monoblokkok. Ez, ha megfárad, illik cserélni.
Ez egyébként messze többet bír mint az előző.
Újrakenhető, de ha pl kotyog, azzal már nincs mit tenni. Nem éri meg a macerát az a párezer forint
Egyik-másik blokkból kiszedhető a csapágy. Ha kotyog illik cserélni.
De ha nem és mèg pórvédős is akkor inkább ne piszkáld.
Elvileg élettartam-kenésűek. Ez a beállításra is vonatkozik.
Nem nagyon leeht olcsóbbra kijönni otthoni szervizelgetéssel, mint komplett cserével.
De cserébe sok káromkodást tudsz miatta improvizálni, amikor szétszeded és rájössz, hogy nem kellett volna / nem bírod összerakni, mert a gyártó is úgy gondolta, ha xar, kuka, ezért press-fit rögzítések, nem szabványos csapágyak stb. vannak benne.
Azért mono az a blokk, mert nem lehet szétszedni.
Mivel zárt, ezért elvileg nagyon sokáig megy hiba nélkül. Persze egyik csapágy sem tud tökéletesen zárt lenni. De 5.000 km-t illik kibírnia még egy gyengébbnek is, de 30.000 km-t is el tud futni lazán.
Az alaktrészek korát bringán nem időben, hanem km-ben mérjük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!