Miért lomha a 29ER XC kerékpárom?
A retro MTB-m olyan felszerelve volt 14-15kg, de csepel városi gumikkal fantasztikusan tudtam vele suhanni, 4-5 baron.
Síkon a 45km/h sem volt akadály 42 - 14-es átéten.
Országuti: Hát nagyon szerettem, visszaemlékezve tényleg gyors volt, és sokat ereszkedtem vele, csak már a derekam nem bírta 2-3 órás döntött pozíciót. Meg a rossz utak tönkre tették a kerekeit és engem is. És időm se volt, ezért eladtam.
7 bar nyomással használtam, 23-25 széles köpenyekkel
XC 29er harmadik napja vásároltam: Előszőr mikor felültem rá nagyon tetszett, jó kényelmes, nem ráz, biztonságot sugall és nehezebb volt felemelni az első kereket.
1.9-es terep gumi van rajta, olyan 4 bar lehet benne sacra és az istennek se tudtam 35km/h gyorsabban tekerni vele igaz ez a fokozat is rátesz.
22km mentem vele és olyan volt, mintha az országutival mentem volna 40-et.
15kg alatt van kicsivel a tömege.
És a fő gond, hogy a bal kezem már alig tudom mozgatni, mintha előre döntött lenne a pozició és a kezemre menne a tömeg. ülést nem tudom a dölésen állítani.
Igen, én is erre gondoltam. Akkor egy slick gumi és suhanni fogok :D
A kéz zsibbadásra tudsz valami ellenszert? már második napja alig tudom mozgatni a kezem...
Hát azért az a retro montin is jó pörgős sprint lehetett. Kb. 120-as pedálfordulat kellett hozzá. Ha majdnem 15 kg, akkor azt nem hívnám xc montinak. Ennyiben egy jobb össztelós trail is kijön. Ezen mi a legnagyobb áttétel?
Kéz zsibbadásra nézd át a beállításokat! Egy ergonomikus markolat is segíthet. Esetleg rövidebb/magasabb kormányszár, raiser kormány. Egy párnázott kesztyű sem árt, és elöl alacsonyabb guminyomás. A vibrációt a gumi csillapítja, nem a teleszkóp.
Ha gumit cserélsz, és főleg aszfalton mész, akkor extra könnyű gravel gumit javasolnék minél szélesebb méretben, tömlő nélkül (tubeless). Pl. WTB Byway 44-622. Ha az áttétel a korlát, az is módosítható. Milyen váltás, hajtás van rajta?
Köszi a válaszod!
Sajnos nem tehetem meg, hogy 300 ezret kiadjak egy Merida 29er-ért merevfarúért ami 10kg körül volt és gyönyörű volt. Persze az már komolyabb felszereltségű volt.
Ez csak ilyen belépő utáni szint, de ennek is a bolti ára 230-270 körül ment,akcióban 190ért.
Amennyit én megyek vele annak megfelel.
3x8-as acera és derore váltok 42-11 a legnagyobb.
Nincs bajom a fokozatokkal, nekem teljesen jó.
Úgy vált, mint az országútimon a tiagra.
44-622es felmehet egy 29er-retehát az országúti és a 29er váltjs egymást gumiban?!?
nem gondoltam volna...
Akkor az áttétel nem korlát. Vagy valami borzalom a gumi rajta, vagy már te sem vagy olyan formában, mint régen. Persze ezek nem is arra valók, hogy aszfalton sprintelj vele.
Egy jó gumi akkor tényleg segíthet. Nagyon ne spórold el, legalább egy Mitas X-Road kerüljön rá, annak 7-8ezer darabja. Ha esetleg tubeless ready a felni, akkor javaslom a belső nélküli használatot. Komfortban és sebességben is számít.
@5: igen, az oúti, trekking/gravel 28" és a 29" MTB ugyanaz a felni átmérő. 29ernek a nagyobb gumi miatt hívják, mert ez a méretezés a gumival együtt mért átmérőt adja meg. Perzse oúti gumit MTB felnire az eltérő szélesség miatt nem biztos, hogy tanácsos rakni. De egyszerűbb montikon talán még látni 19 széles felnit, amire egy 28 széles gumit simán fel lehet pattintani.
Rövidebb stucni és szélesebb RISER kormány megoldja a problémádat. Én is így jártam.
35-öt tudok vele tekerni "kényelmesen", utána már azért ki kell hajtani magam, de bírna többet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!