Mi okozhatta a defektet?
Sok évig szinte alig volt defektem, aztán az elmúlt hetekben hirtelen 4 is. Az első egyszerűen magyarázható volt, megtaláltam a tüskét. A második rá pár hétre munkába menet volt, ezután úgy döntöttem, amúgy is már sok ezer km-t mentem velük, a külsőket, némileg defekt védettebbre cserélem. Trekking bringáról van szó, lecseréltem 622-37 méretű Continental Contact gumikra a 16 éves gyári 622-42 méretű külsőt (tehát kicsit keskenyebbre cseréltem), illetve teljesen új belsőket is tettem bele.
A harmadik nap, tehát kb. 60 km után volt újra defektem. Leszedtem, de nem találtam tüskét, a lyuk oldalt volt, kicsit inkább kifelé, mint befelé. Nem "kígyóharapásos", tehát nem volt dupla a lyuk. Kicseréltem a belsőt, munkába be, majd este hazafelé összesen kb. 8 km-el később újra defekt. A lyuk ezúttal egyértelműen belül volt, a felni felé. Mi lehetett ez? Rosszul tettem fel a gumit? A küllők nem állnak ki belül -lyukakban vannak viszonylag mélyen, és semmi gyanúsat nem találtam a felniben, tény hogy ebben a kerékben nincs felniszalag, míg az elsőben van (de az első szimpla falú, a hátsó dupla). Esetleg az is lehet, hogy túl keményre vagy túl puhára fújtam? Az tény, hogy sok a kátyú amerre munkába járok, de ez így volt az ezt megelőző 1 évben is.










Ennyi. A felniben a küllők feletti furatokat nem nagyon sorjázzák le, a nyomással szépen kistancolja a belsőt.
A szegecselteknél nincs ilyen gond, de ott is kell a védőszalag, mert a lyukba befújódó belső túlterhelődik és ott durran ki.
A védőszalag felrakása előtt javasolnám ezeken a furatokon a sorjázást is pótolni. Egy átmérőben mondjuk 4-5 mm-re nagyobb fúró kézben tartva megforgatva a furaton erre optimális megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!