Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mi okozhatta a defektet?

Mi okozhatta a defektet?

Figyelt kérdés
Tegnap mentem haza bringával és batyi meg margithid között a bicikliuton nyil egyenesen szokásosnál lassabb tempóval elnyaltam (eső+kosz). Párméterrel odébb néztem hogy felnin gurulok. Hátsó defektem volt egy elhasznált külsőm van ott és volt is rajta pár lyuk az egyiken jött a levegő de van defektgátló szalagom ami sértrtlen volt (!) a külső belseje meg a defektes részen kopottabb volt, ki is 'lógtak' ilyen fehér szálak ami amúgy puha nem okoz defektet. Most akkor mi történt?

2014. febr. 18. 14:09
1 2
 1/15 A kérdező kommentje:
Az is kérdés hogy a defekt vagy a zakó volt előbb...
2014. febr. 18. 14:13
 2/15 anonim ***** válasza:
nem lehet hogy előbb defekt volt mentél és az miatt estél el mert nem volt már sok levegő a gumiban? és nem találtál benne egy hegyes vas,fa,kő darabot? (tudom szokatlan de nekem már szúrta ki a gumim kő és fa darab) (nem óvszer)
2014. febr. 18. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
Valószínűleg a külső kidörzsölte a belsőt. Esetleg a külső oldalát megsérthette valami. Másra nem igazán tudok gondolni.
2014. febr. 18. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim válasza:

Defekt-spray!

A szalag helyett!

2014. febr. 18. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
aha. ja az tud dörzsölődni szerintem az lehetett. spray jobb? nemtom. de már rohadtul elegem van hogy egyfolytában defektet kapok és... komolyan mintha jönne mögöttem egy gonosz láthatatlan manó és... najó köszi a válaszokat.
2014. febr. 18. 21:19
 6/15 anonim ***** válasza:

Eleg ramaty allapotban lehet az a gumi, ha mar valamilyen szalakat latsz kibujni a gumi alol. Eleg fura ember lehetsz, hogy ilyen allapotu kerekparral kockaztatod az eleted es valojaban veszelyeztetsz masokat is. Na, de ezt hagyjuk.


Alapveto fizika:

- minden munka hovel jar: a meleg hatasara megvaltoznak az anyagok tulajdonsagai ... sokat ront a helyzeten ha keves a kereknyomas es valojaban mar nincs is gumi futofelulet, hiszen itt-ott mar a textilen gurulsz. Ha normalis minosegu gumikopenyed lenne, az megvedene az aprobb kovektol, tuskektol es uvegszilankoktol.


Lenyeg a lenyeg: a sajat igenytelenseged nem erdekes, de legyszives gondolj az embertarsaidra es ilyen allapotu kerekparral ne menj ki a forgalomba!

2014. febr. 19. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

Kedves gyökér úr! A gumi belső felületén vannak szálak ott is azon a részen ahol a gumileszedő éri a gumit mivel alapvető fizika hogy a kiszakad pár mm onnan ahol a gumileszedő éri. Néhány szál kibújt amit elég nehéz észrevenni és nem gondolom hogy bármit befolyásol. Ha már fizikáról beszélsz egy sor más dolgot felsorolhattál volna hogy segíts de pont a hő :D És bevallom, igen! Viccből hordom a hátamban a pumpát általában előveszem és egy jót nevetek majd visszateszem. Normális felületű gumiköpeny... Mivel nem tudod hol tekerek mivel és mennyit szóval had döntsem el én milyen köpenyt veszek ami majd megvéd az apróbb kövektől üvegszilánkoktól és tüskéktől :D Senki nem gurul textilen... Sokat tekertem egy szintén leharcolt külsővel aminek az oldalfalán lett lyuk a leszedésektől és amiatt nem lehet használni de azt leszámítva a futófelület még sok km-t kibírna. A bringám 100%-ig biztonságos (annak ellenére hogy elestem esőben) ebből kifolyólag embertársaim már voltak figyelmetlenek aminek én ittam meg a levét, ez fordítva még nem fordult elő. Köszi a választ, sokat segítettél leereszkedő györkérkedéseddel.

lényeg a lényeg: csak a bénák picsognak.

2014. febr. 19. 14:27
 8/15 anonim ***** válasza:
Nem értem ezt a gyökerezést, nem mond akkora hülyeséget az előző válaszoló. Elég sok gumit lejártam, de valóban sokkal, de sokkal biztonságosabb egy új gumi. A régiekkel könnyű defektet kapni... Mikor felrakok egy újat több ezer kilométeren át egyetlen defektet sem kapok, aztán meg a gumi átlépik egy kritikus ponton, elvékonyodik az anyaga és elveszíti más tulajdonságait is, ami után már egyáltalán nem biztonságos használni. Egyszerűen bárhol defektet kaphatsz vele, komolyabb ok nélkül. Most is ez történt veled.
2014. febr. 19. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

Jó mik a tények:

Van egy viszonylag új felni, rajta egy viszonylag új high pressure felniszalag. Azon van egy 1napos conti belső utána egy szintén újnak mondható defektgátló szalag ami végig sértetlen volt, és egy használt külső amin a kopásjelző szőrök nagy része fent van. Elesek az esőben a nyákon (23-as gumi hátul kb 8 elöl kb 5 bar) + defekt vagy előtte vagy amiatt volt a perec (EZ A KÉRDÉS), és megkapom hogy életveszélyes bringán közlekedek, milyen ember vagyok, textilen gurulok stb. mi ez ha nem györkedés a kérdésre válaszoljatok talán.

2014. febr. 19. 15:04
 10/15 anonim ***** válasza:
szerintem is kellene új külső mert azért egy régi és egy új között sok a különbség én terepen használom kb 6-5 éves volt az előző külsőm kb tegnap cseréltem mert már mindentől defektet kaptam meg én soha se hittem ebbe a defekt "gátló"-ban én is kipróbáltam többet spray-t szalagot semmi ugyan úgy defekt szerintem semmit se érnek
2014. febr. 19. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!