Szerintetek ha biciklikből csak drágább sporteszközök léteznének, közlekedni valók nem, akkor is egy laikus drágának tartaná a profi bicikliket?
De ha azt nézed, hogy ezeket a bicikliket (amit fent említettem példának) életveszélyes körülmények között, több méteres ugratásokra, meredek, sziklás lejtőkön használják nagy sebességgel, oda ugye kell a biciklibe a technika, ami nem olcsó.
Mondjuk én az országútinál nem értem az ilyen 3-4 milliós árakat (nyilván kívülálló vagyok, biztos van valami oka ennek is, hogy ennyibe kerülnek), de ott ugye a 200 ezres országúti ugyan arra a felhasználásra való, mint a 4-5 milliós. Persze nyilván megbízhatóbb, könnyebb, kényelmesebb stb.
De mountain bike-nál a 200 ezres montit soha az életben nem fogod enduro-ra vagy downhillre használni, azok a biciklik használtan is ilyen 400-500 ezertől indulnak.
Több oldalról kell nézni a dolgot-
1. Egy profi bicikli komoly technológiát, anyagokat, nem kevés kézi munkát igényel mire megépül.
2. A versenysportra szánt darabok érzésem szerint még ehhez képest is túl vannak árazbva
3. Alapvetően nem a magyar dolgozó a célközönség. Egy német 3-4x-es fizetése mellett 17% ÁFA hozzáadásával gyakorlatilag olcsóbban megveheti ugyanazt a gépet. Csak miattunk nem fogják olcsóbban adni nálunk. Még ha tehetnék sem.
4. Az emberek szeretnek a másik zsebében turkálni. Én egy fekvőbiciklivel járok. Ha bárkivel szóba elegyedek, az első 3 kérdésben biztos benne ven: "oszt drága egy ilyen?" Aztán: "Ennyiért autót is vehettél volna"
Ha nem lennének olcsó, közlekedésre szánt bringák, akkor az emberek nagyon kis töredéke brigázna, így nem nagyon érdekelné őket, mennyibe kerül egy bicigli, úgy tekintenének rá, mint egy gördeszkára, tükörreflexes fényképezőgépre, sportmotorrq vagy éppen horgászbotra. Azaz mint egy réteg hobbi eszközére.
2:
Olcsó bringám van (15 éve került 60 ezerbe), de el tudom képzelni miért ér 1.5 milliót egy bringa. Az már ki van élezve arra, amire használják, minden hobbiban van ilyen tükörreflexes fényképezőgépet is kapsz 100 ezerért meg 3 millióért is.
3:
Pedig tökre érthető az országutinál. Csak gondolj egyetlen tényezőre, a tömegre, ha még fél kiló csökkentés valamennyit jelent, akkor lesz aki akarni fogja, a fizika viszont korlátos, tehát ahogy közelíted a határokat, exponenciálisan lesz drágább. Ja, és tovabb drágítja, hogy minél jobban közelíted a falat, annál inkább rétegigény, a kisebb darabszám miatt pedig nagyobb arányát fizeted ki egy bringával a K+F-nek, és más nem darabszámhoz kötött költségnek, marketingnek, egyszerűen kisebb a mérethatékonyság.
A másfél millás országúti a félmillióshoz képest egy hobbibringásnak nem ad igazán érezhető, kihasználható pluszt.
De egy versenyzőnek igen.
És nekik készül elsősorban, de mégis, eladásra a vastag zsebű hobbisták a célközönség, akik megengedhetik maguknak, hogy elmondhassák, ilyennel tekernek a Girón is.
Vagyis a merchandising keretében így bárki behúzhat egy (majdnem, mert azért a Tour csapatoknak megvannak a szakijaik, finetuningjuk) ugyanolyan lovat, mint amit a Touron lát gurulni, csak pénztárca kell hozzá.
Ez a rész valóban irreális és értelmetlen költség egy átlagos hobbistának, a kerékpárt primitív közlekedési eszközként néző laikusnak meg felfoghatatlan.
Ugyanez az ember viszont tutira nem lepődne meg, ha a F1 autóinak országút-legál változatait 400 millióért lehetne megvenni.
A DH bringákkal még inkább ez a helyzet, az az igazság, hogy ezeket a lovakat nem csak vérsportoló, hanem hobbista is tudja olyan helyzetbe vinni, ahol a másfél millás ló jóval nagyobb eséllyel marad egyben alatta, mint a százezres.
Az átlagember nem tudja, nem érti, hogy a kerékpársport technikai része egy ugyanolyan űrtechnikás csúcsipar, mint a motorsport.
Neki a kontrás 28-as Csepel meg egy Ultegrával, neadjisten DI2-vel szerelt karbon paripa csak abban különbözik, hogy az utóbbi könnyebb meg több "csicsa" van rálógatva.
Amikor én belefutottam olyanba, hogy egy ős-Favoritot használó emberke megkérdezte, ugyan mitől kerül az én bringámon többe a hátső váltó, mint az ő komplett bringája, elég egyszerű dolgom volt, odatoltam a kezébe, hogy gurulj ezzel egy kört.
Öt perc múlva aztaqrvázva jött vissza.
:D
@Wadmalac
A hobbibringásnak is relatív előnye származik a jobb versenybringából a hobbi versenyeken, még ha ott még nem is az ilyeneken múlik elsősorban, és ha tehetős akkor miért ne venné meg a másfél millásat? Nem csak az lehet az ok, hogy a Giron olyan bringát látott. Hiába vehetne 3 félmilliósat az árán, attól még neki nem lesz több s.gge meg több ideje sem bringázni.
#): Konkrétan melyik részével is van gondod annak ,amit írtam?
Vagy inkább csak azzal ,amit beleképzelsz?
"A hobbibringásnak is relatív előnye származik a jobb versenybringából a hobbi versenyeken"
Hobbibringást írtam vs versenyzés.
Nem mintha hobbiversenyeken általában számítana 80 km-en 1 másodperc előny.
"ha tehetős akkor miért ne venné meg a másfél millásat?"
Vegye. Hol írtam, hogy ne? Csak nem lesz azon kívül sok előnye belőle, hogy könnyebb mondjuk fél kilóval.
És aki tele van pénzzel, sem feltétlenül kell, hogy elszórja olyanra, amiből nem lesz haszna.
Aki simán megengedheti, tudja, hogy ettől nem lesz jobb, de mondjuk örömet okoz neki azon a lovon ülni, hajrá, vegye és nem fogja megbánni.
"Nem csak az lehet az ok, hogy a Giron olyan bringát látott. "
És, hol is írtam ezt?
Én csak azt írtam, a marketingje erre alapul, ezekre a vevőkre fókuszál.
"Hiába vehetne 3 félmilliósat az árán, attól még neki nem lesz több s.gge meg több ideje sem bringázni."
Hát ez nem tudom, mire érv vagy cáfolat.
Érdekes módon nekem is három bringám van, egy országúti, egy singlespeed és egy monti, nincs három seggem, de mégis ezt a hármat jobban kihasználom, mint a három árán vett egyetlen országútit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!