Országúti kerékpárral mennyire lehet közlekedni terepen? Ki mennyire ajánlja?
10:
Külterületen problémás sportkerékpárosokkal én sem, de amit városon belül művel egy csomó outis úgy, hogy nem a kerékpárutat, hanem az úttestet használja, az gyakran veszélyes. Bemennek lendületből a kereszteződésbe, mikor piros, 30-40-el haladó kocsisorban cikáznak, random helyeken vágnak keresztbe. Meg simán mennek olyan forgalmas utakon, ahol nem csak hogy van párhuzamos kerékpárút, de konkrétan kerékpárral tilos tábla is van, ami amúgy szűk is, nem kerülhető ki egy kerékpáros sávváltás nélkül biztonságosan.
Szvsz a biztonságos sportolás első alapfeltétele a biztonságos út kiválasztása. Én sportolni nagyrészt futni megyek, de ott is fontos, ha sport célból megyek bringázni, akkor kis forgalmú közutakat választok, esetleg külterületen kénytelen vagyok érinteni valamivel nagyobb forgalmúakat, illetve van néhány egészen jó kerékpárút is kis forgalommal, kevés akadállyal.
Hát én speciel a belváros és a versenysport-szintű kerékpározás kombinációját nehezen tudom elképzelni, ezek szerint viszont vannak, akik igen, csak rossz ötlet.
Maga a forgalomban hajtás itt sem hiszem, hogy olyan óriási gond lenne, ha a KRESZ szabályok betartásával történik (sebességhatár, lámpák, sávváltás, elsőbbségek stb.).
Edzett országútis tud haladni a városi autózás tempójával, tehát ezzel önmagában nem lenne gond.
Önmagában is gond olyan helyeken, ahol nem véletlenül van párhuzamos kerékpárút, mert az úttest nem igazán alkalmas kerékpáros közlekedésre, legalábbis csúcsidőben nem. Emellett a sportolási célú kerékpározás nem fér össze a hétköznapi forgalmi helyzetekkel, ezért ezeket a lehető legpofátlanabb, legveszélyeseb módon oldják meg.
Egyébként érdemes megnézni hol, milyen Strava szegmenseket hoznak létre. Nemrég néztem egyet, több olyan lámpás kereszteződést is érint, ahol egyértelműen a szabálytalanságon és a kockáztatáson dől el a KOM, és persze simán vannak 50 km/h feletti eredmények ott, ahol amúgy baromi óvatosnak kellene lenni még hajnali 2-kor is. Meg siman rátesz szegmenst az úttestre, még meg is nevezi, hogy az úttesten, ahol vele parhuzamosan 20 méterrel ott a kiváló minőségű, nyílegyenes kerékpárút, az úttesten meg úgy is a tilos kerékpárral tábla, egyébként nem véletlenül, az egyik legveszélyesebb út azon a környéken.
"mert az úttest nem igazán alkalmas kerékpáros közlekedésre, legalábbis csúcsidőben nem."
Ha a kerékpáros képes a forgalom tempójára, nem látom be, mitől lenne útban.
Ilyen alapon a mopedautókat is ki kéne szórni a kerékpárútra.
A stravás rész jogos, de az nem szabályozási kérdés, hanem éppen szabály nem betartási.
Ismétlem, akkor nem az úton a jelenléttel van a bajod, hanem a KRESZ nem betartásával, ugyebár. Ne cikázzanak a forgalomban szabálytalanul és kész.
"Nem képes egy 70-es sebessévkorlátozású úton."
Segédmotor és mopedautó sem , mindkettő több helyet foglal, nagyobb forgalmi akadály. Ismétlem, azok is menjenek a kerékpárútra?
Az általad reklamált csúcsforgalmak esetén meg a hetvenes táblánál sem hetvennel megy a forgalom.
Továbbra is csak ugyanazt tudom mondani, az autókra is vonatkozó kresz betartásával az országúti bringás nincs útban.
Ha nem tarja be, cikázik, átmegy a piroson, áthajt a zebrán, az jogosan reklamálható.
Csak azon nem segít a kerékpárút vagy -sáv sem, az autóforgalommal az is kereszteződik ezer helyen.
Vagyis: a szabálytalankodóval van a bajod.
Akkor mit nem értek?
Ha meg a kerékpárúton próbál a biztonságos forgalminál nagyobb tempót menni (márpedig a sportjellegű tekerés tempója egyértelműen nagyobb annál, mint ami a kerékpárúton biztonságosan megoldható), akkor a kerékpárúton közlekedőkre lesz veszélyes.
Csak téged autósként az nem érdekel, mert más baja.
Érted, mi a gond?
Nincs opciója. Nem tud a városban edzés jelleggel tekerni. Sehol.
Szabálytalankodásra ez nem jogosít, ezt nyomatékosan ismétlem, de amikor a forgalom haladni tud, szabályosan közlekedve jogosabb helye lenne az autók közt, mint tébláboló gyalogosok és gyökkettővel csalinkázó városnéző bérbringások közt.
Csak nincs szétválasztva a sport és a tötymörgős bringázás.
Gondold el, ha az autók esetén is az autópályán mehetne a szénásszekér is.
Mondhatod, hogy az autóversenyzők sem a forgalomban száguldoznak.
Igaz. Nekik van erre a célra ezernyi kiépített pálya, ahol elrúghatják a pedált.
Hát a bringásnak nincs.
És ezen Karácsony barátunk logikátlan propagandacélű "kerékpáros-támogatása" nem fog segíteni.
19: valahol jogos, de ha ez valakinek 20 kilométeres tötymörgés után jelent edzés-tekerést majd újabb húsz km visszatötymörgést, akkor valahol megérthető, ha erre nem feltétlenül van ideje vagy egyáltalán kedve.
De ez nem változtat azon ,amit írtam, a gond a szabálytalankodás, az edzésszerű tekerést megtehetné szabályosan is, az autókkal közös sávokban is.
A dugóba szorult kocsik közti veszélyes lavírozás, lámpa-ignorálás a gond, nem a jelenlét.
És a szabálytalan viselkedés miatt reklamáció jogos, csak a "mit keres ott" önmagában nem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!