Országúti kerékpárral mennyire lehet közlekedni terepen? Ki mennyire ajánlja?
Egy 8 barra fújt 20-as-23-as negatív mintás gumi terepen azért minősül esőguminak, mert qrva nagyot lehet vele esni.
Homokban, murvában süllyed, nagy köveken, sárban csúszik, apró kavicsokat meg kilövi maga alól és olyankor rántja a kormányt (meg úgy szórod a srapnelt, mint egy elszabadult fűkasza).
Arról nem is beszélve, hogy kirázza a fogtömésed.
Ha ez a célod, inkább cyclocross vagy trekking kéne, ott a v-fékes kialakítás engedi a ballonosabb gumik felrakását.
A megoldást már megírták, gravel bike. 20 és 40 közötti gumi mindre rámegy és a geometria is jobb terepre.
Drop bar, flat bar, csomagtartó és sárvédő felfogatásuk is szokott lenni.
5:
A legtöbb esetben nem az útburkolat minősége lehet a problémájuk a bringaúttal, hanem a vonalvezetése, akadályok, járdával való közös szakaszok. Városban van ahol a 20 km/h is sok bringaúton, mert annyi az akadályozó tényező. Van egy totál egyenes, elvileg szuper szakasz, ahol gyakran közlekedek, egy forgalmas úttal párhuzamos, mégis az outisok a forgalmas úton tekernek. Mostanában kezdem megérteni, még ha autóval idegesítőek is, mert én max. 30-35-el megyek ezen a szakaszon trekkinggel, de oldalról mellékutakról szabálytalanul lendületből érkező autósok már többször próbáltak megölni, és a satufék mentett meg, 40-45-el ottmaradtam volna.
Igen, a kerékpárúttal országútizva nem a minőség a fő akadály.
Az, hogy a többi ott közlekedő miatt az országúti harmincas-negyvenes utazási tempó ott olyan, mint lakó-pihenő övezetben kocsival hatvannal hajtani.
Tébláboló gyalogosok, szabadon futkosó gyerekeik, kutyasétáltatók a racsnis pórázzal teljes szélességében blokkolva az utat, gyakorló inline görkorisok...
Pont csak a sportbringások nem okoznak gondot, ők akár veled egyirányba, akár szembe, tudják a helyüket.
Hacsak a fentiek miatt már nem alapból melletted a főúton látod őket.
Egy negyvennel haladó edző országútis önmagára és másra is biztonságosabb a főúton.
Csak olyan szabályozást csinálni, ami ezt lehetővé tenné, a többi téblábolót a kerékpárútra kényszerítve, gyakorlatilag lehetetlen.
8:
7-es vagyok. Igazából de, okoznak probémát a városban sportoló outisok, amit csinálnak gyakran balesetveszélyes. Sportolni nem nagyvárosi csúcsforgalomban kellene, ha meg munkába mennek, akkor nem kell olyan gyorsan menni, hogy ne tudj megállni, kerülni ha gyalogos kerül eléd. Autóval sem próbál normális ember szabályokat szegve gyorsabban haladni.
Én csak annyit írtam, megértem miért csinálják, ettől még nincs igazuk.
"Igazából de, okoznak probémát a városban sportoló outisok, amit csinálnak gyakran balesetveszélyes."
Nézd vissza, miről írtam.
Saját kerékpárúti tapasztalataimról. És ott nem velük van a gond.
Amúgy autót vezetve sem találkoztam problémás sportkerékpárossal.
Hogy ki mit művel a belvárosban, arról nincs tapasztalatom. Gondolom néhányan átvették a pizzafutár robogósok és fixis futárok stílusát, látva, hogy azok is megússzák.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!