Meglévő fitness kerékpárom cserélném egy gravelre. Merida Silex 300-ról vélemények?
Egy 2019-es évjáratú merida silex 300-at láttam 420 helyett 345 ezerért. Őszintén szólva ennél több pénzt nem is adnék ki érte, a kérdésem az lenne, hogy megéri ennyiért és ne is keressek tovább, vagy ez csak ilyen kamu akció?
Esetleg akinek van tapasztalata grav bicajokkal kapcsolatban és meg is osztaná itt a kérdés alatt, azt is szívesen veszem.
Sajnos attól tartok, hogy nem kamu akció. Ennyire el vannak szállva az árak, és ez a gravel bringákra különösen igaz. Én nem venném meg a mechanikus tárcsafékek miatt. Van aki elégedett a Spyre fékekkel, de legalább annyiran panaszkodnak is rá. Ráadásul túl körülményes és drága, ha később hidraulikusra fejlesztenél.
Amúgy szerintem a gravel bringa jó dolog, de a koskormány kissé megosztó. Én is soká barátkoztam meg vele, és a mai napig nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez olyan jó lenne, mint ahogy azt olyan sokan hangoztatják. Egyéni dolog, és koskormányokból is van ezer féle. Amúgy a Silexben az a jó, hogy hosszú a fejcső, tehát magasan van a kormány, nem görnyedsz rajta. Bár ez is megosztó, van aki pont ezért nem szereti.
Köszönöm mindekettőtöknek a választ. Esetleg alternatíva?
Őszintén szólva azért cserélném a fitnesst, mert sokat járok földúton. Elzötykölődök vele rajta, de nagyon kényelmetlen. Viszont emellett sokat járok városban is, vagy épp aszfalton ahol meg szeretek nagy sebességgel menni.
A koskormányt kedvelem, bár csak hébe hóba próbáltam ki, mikor országútis ismerősökkel voltam túrázni és épp cseréltünk bicajt.
Mivel jelenleg sima v fékem van, ezért a tárcsafékekehez abszolút nem értek, még nem is nagyon olvastam utána, köszönöm, hogy külön kitértetek rá.
Igen, ahogy az előttem szóló írta volt, a két tányéros lehet, hogy jobb lenne.
Tavaly vettem egy Breezer Radar Expert bringát hasonló árban, mint a Silex 300. CroMo váz és villa, hátul Deore (11-36), elöl Alivio váltó (46-30), TRP HY/RD fékek 160 centis tárcsákkal, Sora váltókarok, WTB Riddler külsők (700x45c), belefér az ~55mm-es külső is.
A hajlított kormányt nekem is nehéz megszoknom (cseréltem is egy keskenyebb Salsa Woodchipperre), de amúgy tetszik, jó vele nyomatni. Megyek erdőben, földúton, de aszfalton is. Úgy veszem észre, hogy a földutakat jobban viszi, és bár a lomhább gravelek közé tartozik (vagy inkább már-már túrabicajos), de az irányítása rendben van. Amit fel tudnék hozni ellene, az a kissé túltolt reach (középcsapágy-fejcső távolság), ami miatt rövidebb kormányszárral használom, és a gyengébb festés.
De amúgy élmény vele menni.
(Zárójelben jegyzem meg, hogy valóban a hajlított kormány egyéntől függ, nekem például inkább lent kényelmes fogni.)
(És azt is zárójelbe teszem, hogy szerintem is túl vannak árazva a gravelek, a bringagyártók rendesen megkérik az árát.)
Milyen széles gumit képes fogadni a fitness bringád? Mert alapvetően a gravelt leginkább a szélesebb gumi teszi alkalmassá terepezésre. Erre érdemes is figyelni, mert egyes vázat csak 35-ös gumit fogadnak, míg másokba a 47-es is belemegy. Tudtommal fitnessek közt is vannak, amik fogadnak szélesebb gumit.
Én 42-est használok tömlő nélkül, ez már elég jól felveszi a hibákat, és ehhez mérten szerintem mégis elég jól gurul. Ha jól tudom, ez még a Silexre is felmegy.
Én is fitneszt cseréltem cyclocrossra (akkor még nem volt ekkora választék gravelből, akkor kezdett terjedni) és mivel a fitneszen is hidraulikus fék volt, rögtön lecseréltettem a mechanikust hidraulikusra. Vettem ebayen vadiúj, bontott hidraulikust és így jóval olcsóbb volt. A két tányérral is egyetértek. Persze edzettségtől és tereptől függ.
Nézz használtan, vagy várj a szezon végéig, akkor akcióznak. Közben nézz hidraulikus fékszettet pl. ebayen. Én is így vettem újat (mechanikust cseréltem hidraulikusra és a szezon végén, akciósan).
Nekem egy tányéros van, tényleg megvannak a korlátai. 42/11-42 volt a gyári áttétel. Megfelelő edzettség mellett elég, ha valaki tudomásul veszi, hogy 50 felett már inkább csak gurul. Most 36/11-46 van fent egy csomagos túra miatt, és egyelőre nem is cseréltem vissza. Így kb. 40-ig még rendesen hajtható, 50-ig csak rövid ideig tudom kipörgetni. A 11-46 már elég nagy átfogást ad, viszont aszfalton zavaróak lehetnek a fokozatok közti különbségek. Mondjuk nekem igazán csak a 12-es lánckerék hiányzik, a többi ugrással meg tudok barátkozni. A korlátozott végsebesség engem annyira nem zavar, de meg tudom érteni azt, akit igen.
Terepen imádom az 1x hajtás egyszerűségét és pontosságát, aszfalton viszont jobb lenne a 2x.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!