Miert faj, ha biciklizek?
Menj el egy szaküzletbe, és fogsz tanácsot kapni, hogy milyen nyereg lenne neked a legjobb.
A cross bicajokhoz is lehet picit szélesebb nyerget venni. Lehet, hogy nem látszik majd trendinek, de a lényeg, hogy a fenekednek jó legyen! :)
Sajnos a plusz üléshuzatok nem sokat segítenek.... Nekem a memóriahabos abszolút nem vált be, egy zselés egészen jó volt egy darabig.
Aztán lett egy új bicajom (Merida crossway), amihez Merida keskeny nyereg volt (enyhén szivancsos), és egyből bevált. Nagyon függ az anatómiától, hogy kinek melyik fazon a legkényelmesebb. Van már olyan bicajbolt is, ahol számítógéppel leszkennelik a fenekedet :-D, és annak alapján ajánlanak nyerget.
Olvasgass, hátha tudsz belőle hasznos infót kinyerni:
És azt is nézd meg, hogy jól van-e beállítva a nyereg magassága, dőlésszöge, stb.
Nekem volt pont az előző által ajánlott monte grappa, de hosszabb úton az is kényelmetlen volt. Most egy országútin egy országúti nyereggel és bélelt nadrággal jobb, mint a monte grappával, ami agyon van párnázva ehhez képest.
Mindenkinek másféle nyereg jó, meg kell találnod ami neked jó, de az első lépés a jó beállítás.
Egyrészt szokni kell, másrészt sokfélék vagyunk, megvan mindenkinek az ideális nyereg. Férfi vagy női bringa? Mert a nőknek jellemzően szélesebb a csípőjük, ezért szélesebb ülés is kell nekik. Az ülőgumók távolsága alapján szoktak nyerget ajánlani. Ezeken kell támaszkodni a súlyodnak. Ha keskeny a nyereg, a terhet a lágy részek, vagy jelen esetben a farokcsont kapja. Ez nem csak kényelmetlen, egészségtelen is.
Először is biztosra kell menni, hogy a nyereg jól van beállítva, tehát nem dől hátra, hanem vízszintes, vagy enyhén előre dől. A magasság jó, tehát tekerés közben nem billeg a csípő, alsó holtponton a láb majdnem nyújtva van. Vízszintes hajtókar esetén az elöl lévő térd vonala kb. a pedál tengelyét metszi.
Amennyiben a nyereg nem neked való, meg kell becsülni, vagy mérni az ülőgumók távolságát. Szaküzletben adnak tanácsot, vagy interneten lehet találni erre módszereket. Van, ahol lehet tesztre elvinni nyerget, ez az egyik legtutibb megoldás. Sokan azt gondolják, hogy a legpuhább, legvastagabb géllel szerelt, jó széles nyereg lesz a tuti. Ez hosszú távon szinte soha nem igaz. A túl puha nyereg is fájdalmat okoz, a túl széles nyereg pedig kidörzsöl, vagy akár nyom tekerésnél. A nyereghuzatoknál jobb megoldás a kerékpáros nadrág, amiben van egy párnázott betét.
Végül pedig fontos a rendszeres tekerés, hogy a test alkalmazkodjon az új terheléshez. Emlékszem, amikor télen nem tekertem, minden tavasz úgy indult, hogy egy hétig fájt a seggem.
Most olvasom a hozzászólásod. Tekerés közben a láb ne legyne nyújtva, csak majdnem. Ha a sarkad van a pedálon, és úgy ki tudod nyújtani, az rendben, de tekerés közben maradjon 10-15 fok törés a térdednél.
A fe- és leszállás csak technika és rutin kérdése. A nyeregből nem érhet le a lábad, mert akkor nagyon rossz a beállítás, és kicsinálod a térded. Nem a nyeregben ülve kell indulni és megállni. A bringa felett úgy kell állni, hogy a nyereg és a kormány közt legyünk, a váznak pedig el kell férnie alattunk, ha a kerékpár mérete megfelelő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!