Mivel jobb az 1x8 (vagy1x9,10,11..stb) válltós bicikli, mint a 3x8 (vagy3x9)-es válltóval szerelt társa?
Szóval, én mountain bike-ozok (xc, néha enduros terep) és nekem egy 3x8 as váltóval szerelt bicóm van. De amikor ezt vettem, volt a boltban nem sokkal drágábban egy 1x8
-as valltóval szert. Mint mar leirtam, az erdekelne, hogy az miben jobb? (ha jól tudom ezt hívják single speed-nek) Arra gondoltam, hogy talan azért jo, mert nem kell maceráskodni az első valltóval. A valaszokat előre is köszönöm.
Nem ezt hívják single speednek, az a váltó nélküli bringa.
Ezt inkább 1*, angolul one-by hajtásrendszernek hívják. Az előnye valóban az, hogy egy váltót kell kezelni, amivel dinamikus terepviszonyok közt sokkal könnyebb boldogulni. Az 1*8 viszont kevés szerintem. 1*10 a minimum, amit felraknék.
A single speed az az 1x1.
Az 1x8-nak nincs sok értelme, mert kicsi az átfogása. Az 1x11, de az 1x12 ami már használható.
A hirtelen le-fel szakaszokon jó az 1x-es rendszer, mert nem kell használnod az első váltót. Az első váltó sokkal lassabban vált, mint a hátsó, ezért minden első váltásnál kimarad egy kb. egy másodperc a váltásból.
tök jó az 1x... rendszer
csak nekem az a bajom vele hogy a 10,11,12 láncok nagyon vékonykák....
3: Múltkor linkelt valaki egy angol cikket, hogy a vékonyságuk ellenére nem rosszabb az élettartamuk. Nekem 3000 km van az 1x11-ben, igaz 1500 km-nél cseréltem láncot, de elraktam a régit, hogy 3000-nél visszacserélem. Csak megelőzésképp cseréltem, hogy minél jobban kitoljam az élettartamát, mert nem olcsó egy sor. Amúgy gravelen megy, így ebből a futásból elég sok az aszfalt, de azért lát terepet is.
Most, pont 3000 környékén teljes áttételt váltottam, ezért minden új lett, de a gyári is hibátlan gyakorlatilag. Mindkét láncon alig mérhető a nyúlás, és semmi érezhető jele a kopásnak. Igaz, rendszeresen takarítom, és áttértem a squirt waxra, ami az eddigiek alapján brutál jó kenőanyag.
Nem mellesleg az első lánckerekek közti váltás nagyobb lánchossz-változással jár, mint a hátsó, kisebb lácnkerekek esetén, azonos áttétel-különbség esetén is.
Ez azt jelenti, hogy ha nincs első váltás, rövidebb lánc, rövidebb láncfeszítő elég, a magasabb láncfeszesség csökkenti a láncleesés kockázatát rázós terepen.
Viszont a dolog óhatatlanul áttételválaszték-csökkenéssel jár.
Ez terepen nem biztos, hogy baj, de országúton már az.
Egyébként ott a boltban az az 1X8-as nem attól volt drágább és jobb, hogy kevesebb áttétele van.
Valószínűleg valami jóval strapára gyártottabb jószág volt a tiedénél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!