Tudnátok alkatrészeket ajánlani?
Kb két hónapja vásároltam meg a lenti biciklit L-es vázzal, napi használatra, ami úgy összeségében nekem nagyon bejött, a fékeket leszámítva. Mivel a keretbe ezt fért bele, így sajnos a váltás, fékek, a legalja kategória, jelenleg még jól működnek, de érzem, hogy nem túl masszív rajta semmi. A biviklivel semmi extrémet nem csinálok, nem is tervezem, csak szeretek rossz minőségű földutakon, erdőkben kirándulni, így arra gondoltam feljeszteném a rajta lévő dolgokat. Abban kérnék segítséget, hogy ajánljatok rá váltást, féket, esetleg első villát, olyanokat, amik már a használható és megbízható kategóriába tartoznak. Konkrét keretem most nincsen, de jó lenne mindennel együtt 100e Ft alatt maradni, esetleg villa még maradna és csak később cserélném. Szívesen veszek ehhez kapcsolódóan bármilyen tanácsot. Sajnos teljesen laikus vagyok a témában, így legfőképpen azt nem tudom, mi alapján tudom meg, hogy mi-mivel kompatibilis.
Ajjaj. Ezt elbaltáztad...érdemesebb lett volna várni és ha nagyobb keret a jobbat venni.
Jó persz így is megúszhatod "viszonylag olcsón"
Vegyél szettet akkor nem kell legozni,meg a kompatibilitasra ügyelni.
100ból nem tudom,hogy kijön e egy teljes deore váltószet.
Ami már korrekt igazi mounti cucc nem csak olyan.
A fékek viszont maradjanak v-fékek. Mert a tárcsással biztos 100fölött lenne. Mindegy,hogy mi,ne műanyag legyen!
Aztán jöhet jővőre a tárcsfék...ha gondolod.
Nem feltétlenűl szükséges.
Én azt ajánlanám, hogy spórolj, ezt a bringát most használd így, és ha majd ha lesz minimum 200ezer Ft-od félrerakva, add el, és vegyél egy komplett új bringát!
Miért mondom ezt? Kezdjük a váltással, ez a fő problémám. 8 sebességesben nincs jó váltó ilyen célra, tehát legalább 9, de inkább 10 sebességes váltásra kell váltanod, ami magával vonja a teljes hajtáslánc cseréjét (váltók, váltókarok, fogaskerekek, hajtómű, lánc). Amúgy a Deore valóban az ideális szint hobbi bringásoknak.
Villából valami alapabb RockShox olyan 60ezer körül indul.
Fékből minimum A shimano MT200, ez kb. 15ezer. A tuti ebből is egy Deore lenne, ami kb. 45ezer. Ezt mondjuk az új bringákon is szeretik elspórolni.
Ezek még német webshop árak, és azt feltételezik, hogy magadnak be is tudod ezeket építeni. Ha te beállítasz egy magyar bringaboltba, ezért szerintem 300-zal simán levesznek, vagy többel.
Alivio első váltó is elég!
Hátra is lehet Alivio, nekem elég sokat kibírt már. De a Deore tényleg jobb, a coross-omon az van)
Féknek tektro hdc330
érdemes lenne a monoblokkot octalinkesre cserélni
emiatt persze hajtóművet is kell
Köszönöm az eddigi válaszokat! Találtam egy szettet:
Azt látom, miket tartalmaz, a kérdésem, hogy ezek felszereléséhez szükséges lenne más alkatrészt is cserélnem?
Ehhez még kell egy első váltó és egy középcsapágy. Én inkább ezt venném:
Ehhez egy első lánckerék és középcsapágy kell még.
4re válasz.
Igen kell hozzá: hatsó agy ami egy xt-hez élből 60ezer.de cserélődnek vele a küllők is.
Középcsapágy (ha nem integrált)az így 20tól indul.
Bovden,bovdenházak a verseny alaktrészek nem szeretik silány drotokat. Még ha nem is nokon akkor is vagy 10ezer. És legalàbb 2évente cserés.
Arrol nem beszélve hogy ez elég karbantartás igényes cucc mert nem erdei túrára van tervezve hanem versenyzésre.
Egy jó teló viszont 30ért is kapható. Egyszerü rugos,darabok nekezek (neked nem számít) de amit kell azt tudják.
ehhez még elégsokminden kellhet (fentebb írta kolléga) ami lehet hogy majd csak szerelés közben derül ki.
kicsit túllendűltél... először vettél egy full alap biciklit, aztán rá akarsz tenni egy olyan szettet ami felett már csak 1 szint van.
a kettő közé kellene belőnöd a dolgot.
ha pedig komoly szándékod van egy komoly biciklit építeni akkor
1. gyűjtögetsz és egyben megveszel egy b..ó kerékpárt
2. amikor van pénzed veszel cuccokat hozzá, de csak alaposan felépítve a gondolatmenetet, hogy mit szeretnélépíteni
3. 2-es pontba beraksz használt alkatrészeket is - olcsóbb lesz a bicaj
7-es: Elnézést, de ki kell javítsalak. Ez még 11 sebességes XT, így nem igényel kerékagy cserét. 8-tól 11 sebességig ugyanaz a kazettatest az MTB-k esetén.
Bovdent és bovdenházat adnak hozzá, ahogy az a leírásban szerepel.
Középcsapágy kell, szintén linkelve van a leírásból, de csak 20 euro.
A karbantartás igény igazából a több sebességből adódó keskenyebb lánc és a több alumínium lánckerék miatt valóban magasabb, mert ezeket gyakrabban és drágábban kell cserélni. Érdemes rendszeresen takarítani és kenni emiatt. Ez sajnos a fejlődés és súlycsökkentés ára.
Viszont ezektől függetlenül én sem venném meg ez az XT-t.
Én a magam nevében tudok beszélni, ha fejlesztenék, akkor nem foglalkoznék 3x9/3x10 hajtással, azt meghagynám a trekkingeknek. 2x10 határeset, én már azt sem szeretem, mióta az egyik bringámon 1x11 van. Emiatt mindenképp egy 1x11 SLX-et vennék a mostani kínálatból, vagy még inkább megvárnám az új, 2021-es Deore groupsetet, ami rövidesen kijön (külföldön akár heteken belül), és szinte mindenre nyújt megoldást (1x10, 1x11, 1x12, 2x10, 2x11). Az 1x10 a 11-46-os sorral szerintem nagyon ütős lesz. Én a kérdező helyében megvárnám, amíg kidobják. Nem kizárt, hogy nekem is az kerül majd a 2x10 helyére.
Köszönöm a válaszokat! Ezek alapján egyelőre abban maradtam, hogy jelen pillanatban kielégíti ez a bringa az igényeimet, nyilván kompromisszumokkal, pl terhelés alatt nem váltok, de ezekkel együtt tudok élni.
9-es válasz: tapasztalat nélkül azt hogy tudnám felmérni, hogy egy 2x11, netán 1*11 v 12 elég lenne-e számomra. Viszonylag jó az edzettségi szintem, de azért felfele szeretek inkább lassan,de biztosan menni, viszont szoktam aszfalton is járni, ott is jó lenne haladni(mtb szinten persze).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!