A hó és a latyak mennyire koptatják az alkatrészeket?










Én a láncot alapból minden mounti túra után (akár 30km volt a túra, akár 70) le szoktam pucolni, és újra szoktam kenni, mert bizony igényli a törődést, hamar megeszi a kenést.
Amúgy télen igen, a hó (ahogy esőben a sima víz) kimossa a láncot, ami önmagában nem akkora gond, de újrakenés nélkül meggyilkolja a hajtást.





1-es vagyok, ismét. Bocs, ha lelombozlak vele, de akkor meg kell tanulnod takarítani. Egy össztelós, tárcsás szörnyet 60 perc alatt makulátlanná lehet tenni, 30 perc alatt pedig műszakilag vállalhatóvá. Ha nem tart legalább 1-2 óráig a tekerésed, inkább spórolj össze több időt, utána menj ki és akkor már a min. fél nap után az a 30-40-50-60 perc nem lesz arányaiban olyan horror.
Mellőzheted, de akkor készülj pénztárcával a lustaság kifizetésére. Először általában lánc, majd sor, hátsó váltó, teló.. szép kis lavina lehet belőle.
4.: Na azt hogy csinálod? 60 perc alatt újra kened amit kell??
Nekem a merev nagytakarítása és kenése minimum 6 óra, és akkor rohadt gyors voltam. Agyak zsírzása (golyós) 1 óra, teleszkóp alsó láb kenése 40 perc. Kormánycsapágy szintén legalább 40 perc. Pedálok talán 1 óra. Lánc lemosása, jól telenyomni olajjal, aztán a felesleget letörölni szintén 1 óra minimum, ebben benne van azért a nem túl koszos lánckerekek, és a váltó valamilyen szintű megtisztítása. Váltónak amúgy kell valami zsír? A váltógörgőm nem csapágyas, ha akad azt csak kitisztítom és rakok bele zsírt. Ez eddig 4 óra 20 perc, + kónuszok állítgatása, ilyen-olyan baszakodások megint minimum 1 óra. Vagy én vagyok nagyon durván lassú, vagy te egy robot vagy.
Jó azért ha ipari csapágyas kereked van, csak leszeded a porvédőt, és nyomsz oda egy kis zsírt, pedálnál szintén, kománycsapinál is, meg ha jóféle lánctisztítód van azzal is hamarabb megvagy, de az 1 óra az nagyon-nagyon kevés. Mit tartalmaz? Láncnál amúgy az a halálom, hogy ugye minden szemre kell egy csepp olajat rakni, és utána csontszárazra törölni zsebkendővel az nagyon sok idő. Erre amúgy tudsz valami jobb módszert?
Amúgy 1-es télen minek használsz fully-t??
A szimeringeknek is árt a 0 fok alatti hőmérséklet.
Nemhogy vennél egy merev vázat télire, 160-180-as szimplavállas telóval, technikádon is fejlesztene.
Bár ha simán megteheted anyagilag, akkor nem szóltam :)





(1es) Kedves kérdező, köszönöm a jótanácsot, de inkább a jóindulatot, mint a tanácsot tudom hasznosítani. Én még merev montik érájában kezdtem. Emlékszel? Amikor teleszkópot sem tettek előre :D Bízom benne, hogy elegendő tapasztalat gyűlt össze, hogy hozzam a jó átlagot a hegyen. Remélem a gazdagság is bejön, bár tervezem idén lecsökkenteni a gépparkomat 4-5 körülire.
A hidegről pedig hasznos tudnivaló: kis minuszokban semmi nem változik, ne a 0-át tartsd mumusnak, hanem -6 körülre lődd be (a gagyibb cuccok is egészen jól elviselik).
A szimeringek: fogyó alkatrészek, nem tesz jót nekik a túlhasználat. Minden teleszkóp azért van, hogy dolgozzon, ha dolgozik, akkor pedig amortizálódik. Ha nem mosod, akkor többet, mint kellene. Ha túlhasználod a fogyó alkatrészeket, dettó.
A tisztításról tehát évszak-függetlenül írtam össze a tudnivalókat. A sár pedig továbbra is maradjon a lányok rémisztgetője. Egy hegyigépnek nem okoz gondot. Ellenben ha képes voltál belehajtani egy olyan patakba, ahol a becsúszóig szökött a víz, akkor te nem tapasztalt vagy, hanem kamikaze. :D Oda azért inkább fürdőgatyába menj, ne bicajosba. :D





(1es,4es) Folyt köv, bocs, kérdező, nem láttam hogy 2 kommentet tettél, az elsőre nem válaszoltam emiatt! Figyu - ne keverd a nagygenerált a tisztítással! Csapágyazást, telószervízt nem végzünk nyilván minden kör után, csak indokolt esetben.
1 órába úgy férsz bele, hogy megvannak a magad kis eszközei és gyakorlatod. És nem szobában pucolsz. :D Sok "hogyan mossunk" yutub vidi van fent, tulajdonképp azokból kevertem ki a szerintem logikus és megfelelő módszert.
Láncolajozás: monti bameg, ne papírzsepizz :D XT/XTR és Ultegra/Dura Ace szintű láncokat használok, hidd el, amit menet közben kap, ahhoz képest a törölgetés (ronggyal, nem papírral csinálom..) nüansz. A 30percesbe nem is teszem bele a törölgetőset. A fent említett láncok pedig mocskosul bírják. Nyilván kopik tőle, de a sort úgysem élheti túl.
Szóval pörgesd át a láncot olajjal - én nem idegenkedem az olajspraytől sem, csak hajtó előtt, alul fújni. Utána finoman rongyot nyomsz az oldallemezhez (nyilván oldalanként külön művelet) és megint átpörgeted a láncot. DONE! Ha vájtfülősködni akarok, akkor azt mondom, hogy az olajzás után, használat előtt törlök - nem rögtön kenés után. Ez a legeslegtutibb májerprocessz - legalábbis eddig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!