1x10 vagy 2x10?
Az egyszerűsítést jelent. visszonylag olcsón megoldható.
le kell cserélni a hajtóművet, levenni az első váltót és váltókart. legfeljebb még egy új markolat kell ha a váltókar levétel miatt igényli a szerkezet. De ha szerelhető a hajtómű, és az egyik lánctányér megfelel a céljaidnak, simán le kell venni azt, amelyik nem kell.
Előrőhöz:
1x11 és 1x12 átalakítás viszont komolyan zsebbenyúlós.
Ott kezdődik, hogy a lánc is drágább.
Valószínüleg a hátsó agy sem fogadja a 11-es 12-es sort
szóval:
Hátsó agy,
kazetta,
lánc,
hajtómű,
váltókar,
(szerintem a váltó is)
Jó lenne ismerni a konkrét felszereltséget, de az általános alkatrészekből ítélve:
Agy: 9-10-11 sebességes kazetta egyforma a montikon, csak az oúti 11-es más. A sunrace csinál rá 12-est is. Tehát ez maradhat.
Kazetta: mindenképp cserélném, különben nagyon lebutul az áttétel tartomány. Egy 11-32-es sor 1*-ben szerintem büntetés. Vagy mászni nem lesz jó, vagy lejtőn lesz kevés. 11-42 alá nem adnám. Nekem az van 1*11-ben, és még az is kompromisszumot jelent.
Váltó: sok 2* rendszerben használt váltó csak max. 11-36 sort kezel, így a sor cseréje miatt lehet, hogy ezt is cserélni kell. Ha nem kuplungos a mostani, akkor főleg, különben könnyen leeshet a lánc.
Lánc: új sornál úgyis újat raknék fel.
Hajtómű: lánctányért is mindenképp cserélném narrow-widera, különben nagy az esély, hogy gyakran leesik a lánc. Nem tudom, hogy 2* hajtóművel kihozható-e jó láncvonal.
Váltókar: ez valóban nem szükséges, ha marad a 10 sebesség.
Én sufnizva nem vágnék bele, igényesen pedig nem éri meg.
RD-M6000GS? Annak papíron 42 fog a maximum. Talán goat linkkel vagy kanálcserével meg lehet oldani, de ennyire nem vágom.
Amúgy én továbbra is azt mondom, hogy városba és túrázni inkább hátrány. Ha meg lehet oldani a 11-50-es kazival, akkor az áttétel tartományod elég jó lesz, de nagy eltérések lesznek két fokozat közt, ami miatt aszfalton lassulhatsz, mert nem lesz épp ideális áttétel a tempódhoz. Ha valóban montinak használnád, és kemény terepen mennél, akkor azt mondanám, hogy érdemes foglalkozni kérdéssel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!