Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » 1x10 vagy 2x10?

1x10 vagy 2x10?

Figyelt kérdés
2x10 ről megéri átalakítsam a biciklim 1x10 esé? 29 es monti. Legtöbbet városban használom. De nyáron túrázásra mászásra is használom.
2020. ápr. 10. 12:47
 1/6 tothp ***** válasza:

Az egyszerűsítést jelent. visszonylag olcsón megoldható.

le kell cserélni a hajtóművet, levenni az első váltót és váltókart. legfeljebb még egy új markolat kell ha a váltókar levétel miatt igényli a szerkezet. De ha szerelhető a hajtómű, és az egyik lánctányér megfelel a céljaidnak, simán le kell venni azt, amelyik nem kell.

2020. ápr. 10. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Szerintem nem éri meg neked. Ha már fejlesztés, akkor 1*11 vagy 1*12-re alakitanék, de csak akkor, ha olyan terepen bringázol, ahol hátráltat és zavar a 2* hajtás. Komolyabb terepen jelent igazán előnyt az egyszerűség, amit egy 1* hajtás ad. Városba, túrázásra szerintem jobb a 2* hajtás, mert ráér az ember keresgélni a fokozatok közt, és megmarad a nagy tartomány kis lépésekkel.
2020. ápr. 10. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 tothp ***** válasza:

Előrőhöz:

1x11 és 1x12 átalakítás viszont komolyan zsebbenyúlós.

Ott kezdődik, hogy a lánc is drágább.

Valószínüleg a hátsó agy sem fogadja a 11-es 12-es sort

szóval:

Hátsó agy,

kazetta,

lánc,

hajtómű,

váltókar,

(szerintem a váltó is)

2020. ápr. 11. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Jó lenne ismerni a konkrét felszereltséget, de az általános alkatrészekből ítélve:

Agy: 9-10-11 sebességes kazetta egyforma a montikon, csak az oúti 11-es más. A sunrace csinál rá 12-est is. Tehát ez maradhat.

Kazetta: mindenképp cserélném, különben nagyon lebutul az áttétel tartomány. Egy 11-32-es sor 1*-ben szerintem büntetés. Vagy mászni nem lesz jó, vagy lejtőn lesz kevés. 11-42 alá nem adnám. Nekem az van 1*11-ben, és még az is kompromisszumot jelent.

Váltó: sok 2* rendszerben használt váltó csak max. 11-36 sort kezel, így a sor cseréje miatt lehet, hogy ezt is cserélni kell. Ha nem kuplungos a mostani, akkor főleg, különben könnyen leeshet a lánc.

Lánc: új sornál úgyis újat raknék fel.

Hajtómű: lánctányért is mindenképp cserélném narrow-widera, különben nagy az esély, hogy gyakran leesik a lánc. Nem tudom, hogy 2* hajtóművel kihozható-e jó láncvonal.

Váltókar: ez valóban nem szükséges, ha marad a 10 sebesség.

Én sufnizva nem vágnék bele, igényesen pedig nem éri meg.

2020. ápr. 11. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
A felszerelés full deore A hátsó váltó Shimano deore shadow plus. 11-42 és jelenleg a hátsó fogaskerék. És természetesen elöl narrowidera cserélném és hátra raknék egy 11-50 es fogaskereket.
2020. ápr. 12. 00:40
 6/6 anonim ***** válasza:

RD-M6000GS? Annak papíron 42 fog a maximum. Talán goat linkkel vagy kanálcserével meg lehet oldani, de ennyire nem vágom.

Amúgy én továbbra is azt mondom, hogy városba és túrázni inkább hátrány. Ha meg lehet oldani a 11-50-es kazival, akkor az áttétel tartományod elég jó lesz, de nagy eltérések lesznek két fokozat közt, ami miatt aszfalton lassulhatsz, mert nem lesz épp ideális áttétel a tempódhoz. Ha valóban montinak használnád, és kemény terepen mennél, akkor azt mondanám, hogy érdemes foglalkozni kérdéssel.

2020. ápr. 12. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!