Az acél egy erős anyag, ami rugalmas, ezért aztán nagyon nagyon strapabíró ellenben nehéz.
Az alu merev, hajlamos öregedni és törni, de könnyű...
A carbon könnyű, rugalmas, de előbb utóbb elfárad a rugalmassága és törik.
"A carbon könnyű, rugalmas, de előbb utóbb elfárad a rugalmassága és törik."
Ez finomam szólva is elképesztő baromság.
Egy karbon (composite) alkatrész ott lesz rugalmas, ahol olyanra tervezik és építik. Manapság a karbon vázak kényelmesek, ezért terjedt el az a tévhit, hogy eleve rugalmas anyag. (Van régebbi és új karbon vázam: A régi egy kínpad, de nagyon hatékony.)
Az állandó terhelés, ami a kormány tépéséből, rátámaszkodásából ered, éppen az alu kormányt öli. Rugalmassabbá válik és hajlamos lesz eltörni. A karbon éppen nem érzékeny az ilyen jellegű terhelésre!
Acél viszont elve rugalmas, ezért nem lehet olyan pontosan irányítani és érezni a bringát vele.
"Acél viszont elve rugalmas, ezért nem lehet olyan pontosan irányítani és érezni a bringát vele."
ez is marhaság,az a rugalmasság tized mm-ekben mérhető ha nem 1 100kilos hájkerbájker alatt van...
azt nem fogod érezni mert útban nagyobbak a kátyúk,meg igazából bármi.
acél:nehezebb ez igaz,mondjuk 2annyi mint az alu,ha gagyi anyagból van akkor sokkal több.rugalmas is de azt fentebb leírtam.
alu:könnyű merev,ha gagyi anyagól van akkor egyik sem.
carbon:könnyű,merev és drága is. bár nem volt a kérdés része.
ahogy a titán sem.az könnyű,és rugalmas (haha) de legalább baromi drága.
ja melyik a jobb?
mire?
város szaladgálás:acél.
xc verseny:alu,carbon.
dh,dirt,stb:2,3 évente cserélt alu,5,6 évente cserélt acél.
"ez is marhaság,az a rugalmasság tized mm-ekben mérhető ha nem 1 100kilos hájkerbájker alatt van..."
És azok a tized mm-ek pontosan érezhetők!
Lassabban, pontatlanabbul reagál a bringa és bizonytalabb az egész.
Persze, akinek nincs összehasonlítási alapja, az nem fogja érezni.
Minden anyagnak vannak jellemzői, amit szennyezéssel lehet változtatni, de vannak határok. Nem véletlen, hogy a legjobb CroMo acél vázakat felváltotta az alu (ötvözet). Egy acél váz sosem fog úgy gyorsulni, mint egy alu vagy karbon. És elsősorban nem a tömege, hanem a rugalmassága miatt.
Nem érezhető a tized mm-es mozgás.
Extrém sima úton kellene extrém erőhatásokat gyakorloni arra szerencsétlen kormányra,hogy érezhetö legyen.
A rugalmassága nem olyan mintha gumi lenne.
Annyi,hogy ugyanakkora erőhatásra nem törik,mint az alu,hanem hajli,illetev nem szenved maradandó alakváltozást.
A váz rugalmassága más téma. Ott adott egy 3 3szögből állo szerkezet. A hátsórész pilinszka csövekből van összerakva.
És sokkal nagyobb erőhatást kap és kell elviselnie mint a kormánynak ami egy cső max. 35cm-es rőkerral.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!