Tengely csere a hátsó kerékben, -lehetséges?
Adott egy munkába járós,2 évtizedes MTB,a hátsó kereket cserélnem kellene. Ami volna helyette,az gyorszáras,csőtengelyes kerék.
Ezt ki tudom cserélni normál tengelyre? Lehetséges?
(valamiért a gyorszárrak nem tudom rögzíteni a váltót,-vagy nem is lehet,vagy csak én vagyok ügyetlen) inkább kivenném a csőtengelyt,és tennék bele normált,ha lehet.
Addig nem akarom megvenni,kifizetni,amíg nem tudom biztosan.
Tehát pontosítsunk: az a fajta borzalom MTB, ahol a váltótartó fül sincs a vázon, ergo a tengely szorításával kell a helyére tenni a hajtást?
Ha te ennyire szeretnéd a merev tengelyt, akkor ne cserélgesd (amúgy lehet, de marhaságot ne csináljunk már, főleg extra pénzért ne), vegyél merev tengelyes kereket.
Még választék is van, ennyiért te akármilyen bolhapiacon is vennéd a csőtengelyest, akkor sem esélyes, hogy olcsóbban úszd meg: [link]
Közben voltam egy bicaj~boltban tanulni....
Nem olyan egyszerű,nem is lehet.
A régi abroncs peremét úgy elkoptatta a fékpofa,hogy egyszerűen levált,szétnyílt.
Enyémen egy hagyományos 6-s csoportkerék volt,és füles váltó.
Egy isminek van egy hátsó kereke,pici pénzért ideadná,
DE! mivel csőtengelyes,és kazettás csoportkerék van rajta,sehogy nem rakható be az én bicajomba. Max a hozzávaló váltóval együtt lehetne....
De 1 nincs már meg neki,2 ha meg is volna,-az én vázamba nincs az a lyuk,ahova fel lehetne csavarni,hisz két évtizede füles váltóval adták ki.
Ó igen. Ez zsákutca, de megúsztad, szóval örüljünk! :)
Az előző linken találsz merev tengelyes megoldásokat, párezres kategória. Mire ezeket szétfékezed, szerintem már a bringa lesz halott.
Egyébként a "ma is tanultam valamit" program jegyében: a felnifékek koptatják a felnit, melynek állapotát 2 módon lehet vizsgálni otthon, szerszám nélkül. Először is, ha új kereket meg tudsz tapintani, érezni fogod, hogy a fékfelületnél domború a fém, azt koptatja a betét. Használat közben először síkra kopik, utána már homorúba megy át, ilyenkor mindenképp sürgős csere javasolt, nem bírnak túl sokat.
A második mód az, ha tudod, milyen a fékezés hangja és ebben hallasz változást. Ugyanis a vékony felni könnyebben fog rezonálni, azonos fékbetéttel, azonos útviszonyok (száraz) közepette egyre jobban fog visítani fékezés során. Na akkor lehet joggal gyanakodni a közelgő halálra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!