Bringások mondjátok már meg miért az úton tekertek ha van bicikli út az út szélén?
A Groupama Aréna közelében minden meccs alatt a bicikliútra parkolnak, a járdán pedig sok a gyalogos.
A járda szintén vezetett bringásút két dolog miatt életveszéles:
1. (kivilágítatlan) gyalogosok mennek rajta, kutyát sétálatva
2. A kereszteződésben sok autós csak az utolsó pillanatban fékez. Azaz éppen csak egy kicsit tolja ki a kocsija orrát a főútra. A bringás elsőbbsége ilyen helyeken gyakorlatilag nem létezik.
Amúgy konkrét hely megnevezése nélkül értelmetlen a kérdés. Nyilvánvaló, hogy a kérdező nem vár választ.
# 13
Ha nincs külön tábla, akkor a járda szintjén vezetett kerékpárút is ugyanolyan forgalmi sáv, mint a többi, csak arra nem hajthatnak autók. Tehát ha úttesten haladónak elsőbbsége van, akkor a bringaúton haladónak is elsőbbsége van.
Csak sajnos sokan nincsenek tisztában ezzel, ezért sokkal biztonságosabb az úttesten tekerni.
Rám is folyamatosan anyáznak, kiabálnak. Forgalmas úton, körforgalomban, miközben mellettem a kerékpárút. Csak az autós azt nem veszi észre, nem tudja, hogy azon az 500 méteren, amin az úton gurulok, a kerékpárút 3x keresztezi az úttestet, ebből a 3-ból 1nél csak zebra van (de a többinél is a felfestett kereszteződés ellenére nem macisajt van kint, hanem kerékpárút vége tábla, majd a túloldalon újra a kerékpárút tábla), 4-ből 3 szakaszon pedig gyalogos-kerékpáros övezet nem különválasztva.
Mondhatni, hiába vannak kerékpárútnak csúfolt helyszínek, ha az alkalmatlan arra a célra, amire kijelölték.
@15: amire kijelölték, arra tökéletesen alkalmas.
Magyarországon ui. a kerékpárutakat vagy minősített esetben gykputakat ezen célokból hozzák létre:
1. A közlekedésre fordítható uniós pénzek meghatározott részét kötelezően a kerékpáros közlekedés fejlesztésére kell fordítani; ezt letudják ilyen gyászok méregdrága kijelölésével.
2. Ha van "kerékpáros infra" az út közelébenb akkor ki tudják helyezni a nyakukon maradt bringatilos-táblákat.
3. Punks not dead
3a. Eltüntetik a kerékpárosokat az úttestről, így azok látványa nem frusztrálja az egybites autóbaszorultakat. És ha valamelyikük balesetet szenved, akkor nem kell foglalkozni ennek okával; hanem egyszerűen a kerékpáros hibája és kész. És így nem okoz gondot a hazai közlekedési morál.
Szóval láthatób hogy egy ilyen kerékpáros infra rengeteg célra tökéletesen alkalmas. Talán egy célra nem (az esetek többségében): biztonságos közlekedésre. De ne legyünk telhetetlenek; kár minden apróságon fennakadni...
Oké ezentúl ott fogok edzeni, 32-35 ös átlagsebességgel...
De ha elütöm a csajod, anyád, gyereked, kutyád stb.-t akkor egy rossz szavad se lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!