Bringások mondjátok már meg miért az úton tekertek ha van bicikli út az út szélén?
Több oka is lehet...
Az előző említette a használhatóságot, emellett jellemző az is, ha a kerékpárút nem arra vezet, amerre az ember megy.
És persze nem minden "bicikli út" használata kötelező minden esetben, általában annak neveznek minden, kerékpárral kapcsolatos infrát, amelyek között jelentős különbségek lehetnek -amelyek autóból nézve nem tűnnek fel.
És az sem elhanyagolható, hogy az esetek jelentős részében az úttest biztonságosabb.
Sajnos nem igaz, hogy az elválasztott kerékpárút biztonságosabb lenne, mint az úttest. Az egyenes szakaszokon igen, csak a kereszteződésekben, ahol a balesetek döntő többsége történik, az úttesten haladás kockázata töredéke a kerékpárútéhoz képest. Mert a kerékpárút a bokor mögött van, a sárga kockák lekoptak, az úttestről a kerékpárúton keresztbe kanyarodó jármű vezetője meg nem feltétlen számít arra, hogy a kerékpárút kétirányú, csak az egyik irányt nézi meg, vagy eleve esélye sincs egy akár 40 km/h-val haladó kerékpárost időben észlelni, mert nem belátható a kerékpárút.
Ezen kívül valóban vannak építési, fenntartási problémák is (itt pluszban említeném, mikor a kerékpárút nincs kivilágítva, de jó kátyús), meg hogy lépten-nyomon ráparkolnak és gyalogosok andalognak rajta. A gyalogos sokkal veszélyesebb, mint egy autó, mert bármilyen irányban tud mozogni, simán ellép hirtelen oldalra, míg egy autó sehogy sem képes hirtelen 1 métert oldalirányban teleportálni, sőt, a vezetők többsége még az irányjelzőt is képes szakszerűen használni.
Meg még egy apróság, amire sokan nem gondolnak: ha a kerékpárút a túloldalon van, akkor nem lehet akárhol átmenni. Vagy jó oldalon van, de át kéne mászni egy szalagkorláton, árkon, füvön stb. Ez olyankor gyakori, ha az ember nemrég kanyarodott ki egy másik útról, vagy a kerékpárút nemrég kezdődött. A kerékpárutak végei általában nincsenek normálisan "elvarrva". A kedvencem az a pár éve épült kiváló szakasz a Hungárián, az Árpád hídhoz közel, amelyik az Árpád hídi bicikliút kezdete előtt néhány száz méterrel csak úgy véget ér, mindenféle további útjelzés nélkül.
Ezen kívül van még amikor csak fölöslegesen sokszor kéne keresztezni az úttestet, mert a kerékpárút ide-oda megy néhány száz méterenként vagy eleve nagyon rövid; ez részben plusz balesetveszély, részben plusz idő.
Meg persze biztos van olyan is, aki csak azért nem megy ott, hogy megmutassa, ő a Jani.
A kereszteződések okozta balesetveszély is inkább csak azokat érinti, akik 20-40 km/h között mennek, tehát 10-15 km/h-val már a legtöbb kerékpárút jól használható (persze a bokor meg a kátyú itt is akadály).
Kedves kérdező, látom, nagyon alaposan tudsz olvasni, és minden részét megfontoltad a válaszainknak. Meggyőzni nem akarlak semmiről, csak arra szeretnélek emlékeztetni, hogy a szándékos közúti veszélyeztetés bűncselekmény, és börtönbe zárnak érte. Ezt tartsd észben, mikor vezetsz. A szándékos közúti veszélyeztetés nem az, amit te annak szeretnél nevezni, hanem ami a törvényben definiálva van.
Ha valami tényleg érdekel, akkor szívesen írok róla, de úgy látom, hogy te csak felháborodni akarsz valamin.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!