Kezdőoldal » Sport, mozgás » Extrém sportok » Hogy nem szakadnak le a...

Hogy nem szakadnak le a Forma-1-es pilóták szervei egy-egy nagyobb ütközésnél?

Figyelt kérdés
Gyerekkorom óta imádom ezt a sportot, viszont pár hete foglalkoztat a kérdés, hogy 1-1 nagyobb falba csapódáskor, ami történik mondjuk 40-50 G-vel, hogy nem szakadnak le a szerveik? Volt egy ismerősünk, aki úgy halt meg, hogy nagy sebességgel csapódott neki egy fának és leszakadt a szíve, az pedig közel nem lehetett olyan nagy erejű. Ne haragudjatok a hülye kérdésért :)
2017. jún. 16. 08:21
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
Bocsi, hogy idepofátlankodom, mert a F-1 nem az én terepem, de mivel a repülőgépekkel foglalkozom, így tisztában vagyok a G erővel és amiket itt írtok az akkora baromság, mint a szél. A mai modern vadászrepülőgépek pilótái kapnak legrosszabb esetben 7-8 G-t max. Ha egy városi autóval 30 km/h-val koccansz, akkor ott semmilyen G nem nehezedik rád, annyira elenyésző, hogy az semmi. A forma egyes autók pedig tudnak úgy gyorsulni, hogy 2-2,5 G erőhatás érje őket. Az ütközés pedig egy másik dolog, azt jól írták, hogy azért ki vannak alakítva azok az autók úgy, hogy sokat elnyeljen, ha meg nem tud elnyelni annyit, mert annyira frontális, akkor éri egy nagyobb G erő a pilótát és le is szakadhat belső szerve.
2017. jún. 16. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

És mi a véleményed Son Gokuról?

Ő 150 G mellett edzett.

Szerinted?

2017. jún. 16. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

#11

Úgy látom a repüléshez sem értesz. Egy mezei műrepülő 10G fölötti terhelést kap, pl a Red bull Air Racen 12G fölött büntetést kapnak. Egy vadászpilóta ennél jóval komolyabb terheléseket kap akár 20G-t is. Egy F1 pilóta is kap 6-7G-t ma már féktávon igaz azt is csak 1-2 tizedig. Baleseteknél meg ennél komolyabb erőhatások lépnek fel. Egy repülő esetében nincsenek extrém lassulások egy mert nincs fal aminek neki menjenek míg versenyautóknál meg utcai autóknál van. Ha egy utcai autóban 30-40-el nekimész valaminek és megáll az autó, és pl nincs bekötve a biztonsági öved, akkor az simán egy 30-40G-s becsapódás amit a testeden mérni lehet. Ha be vagy kötve akkor ez mérséklődik mert nem fejeled meg a műszerfalat, akkor csak olyan 20G. Ha nem hiszed fogod az ált suli 6.-ban tanult képletet és kiszámolod. Ja hogy ahhoz ész is kéne :O

2017. jún. 16. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!