Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » Vettem egy Cyma AK-t, mit...

Vettem egy Cyma AK-t, mit nézzek át rajta, valamit kell-e olajozni?

Figyelt kérdés

2015. szept. 25. 12:43
 1/6 anonim ***** válasza:

Üdv!

Ha nem értesz hozzá, azaz nem tudod, hogy mi lakozik egy AK gearboxában, hogyan kell szétszedni, akkor ilyen mélységekbe ne is merülj. Olajozni egy airsoft fegyvert nagyon nem is szokás, az esetek többségében szilikonzsírt használunk. Vagy valami olyan kenőanyagot, ami garantáltan nem marja meg a gumi/műanyag alkatrészeket. (Van, aki pl a fegyverolajat be meri vállalni, de kérdéses, hogy a tömítéseknek jót tesz-e)

Külsőleg repedéseket, töréseket és azok esetleges javításának nyomait érdemes kutatni. Lötyögő, recsegő, izgő-mozgó borításoknál érdemes kutakodni, hogy miért, mitől van a jelenség, ha nem nagy dolog, akkor házilag lehet orvosolni. Elektromos vezetékelés látható részét, van-e valhol mókolás, szigszalag-rémésgek, durva törés a dróton. Biztosítékot, csatlakozót se árt megkukkantani.

Ha nem tudod, hogyan kell szétszerelni, akkor szigorúan áramtalanított állapotban, tárat kivéve, véletlen elsötést minden lehetséges módon megakadályozva a belső csőbe is bele lehet nézni, bár ezt azért csak úgy nem ajánlom :D ha van (márpedig ha újonnan vetted, akkor kell legyen) hozzá tisztítópálca, akkor az egyik végébe, ahol "lyukas", egy kis darab rongyot, vagy papírzsebkendő darabot fűzve told be óvatosan a csőbe és közben forgasd is a pálcát finoman (ha van otthon szilikanspray, akkor egy picit fújd be vele a rongyot/zsebkendőt). Nem kell teljesen betolni, ameddig a szerszám ér. A cső végén ott a hop-up, annak nem feltétlenül teszz jót, ha be is van szilikonozva a rongy/zsepi, akkor egy darabig nem is lesz hop-hatás.

Ezt a csőtisztító folyamatot addig kell csinálni, amíg koszos zsepit/rongydarabot húzol ki.

Gearbox-on belül rengeteg dolog van ,amit ellenőrizni lehet/kell, illetve kenőanyaggal ellátni. Motor pinion fogainak állapota, "bevel", "spur", és "sector" gear fogainak állapota, ezen fogaskerekek hézagolása, csapágyak, dugyattyúfej állapota, dugattyú fogainak épsége, kapcsolóház érintkezői, tömítések és egy csomó más apróság van, amit ellenőrizni kell és bezsírozni, majd összerakni. Magát a gearbox házat is meg kell vizsgálni, ha esetleg erősebb tuning van a fegyverben, simán elrepedhet az is (vagy gyári hiba folytán).

De ezt érdemes hozzáértővel megnézetni, vagy legalább olyan emberrel, aki a saját fegyverét már biztonsággal szét tudja szerelni és összerakni.

2015. szept. 26. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Érteni értek hozzá, és tudom mi van benne, csak nem tudom, hogy ezeket gyárilag hogyan adják ki. És feleslegesen nincs kedvem szétbontani.
2015. szept. 26. 11:24
 3/6 A kérdező kommentje:
Ha hibásan kapom meg, akkor egyenesen visszaviszem. És vagy visszafizetik vagy kicserélik az árban.
2015. szept. 26. 11:25
 4/6 anonim ***** válasza:
Hatalmas hibák nem szoktak akadni, vagy csak nagyon ritkán. Általában a kenéssel van bibi, vagy túl sok, vagy egyáltalán nincs, illetve a hézagolás szokott pontatlan lenni. Egyes "évjáratoknál" a vezetékelés gyatra minőségű, van, amikor a hop-up nem az igazi, a gumi hanyagul van berakva, stb.
2015. szept. 26. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm.
2015. szept. 26. 15:32
 6/6 A kérdező kommentje:
És az igaz, hogy nem érdemes CYMA M4-et venni? Mert azzal több a probléma?
2015. szept. 26. 15:32

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!