Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » Hogy kezdhetnék neki a futásna...

Hogy kezdhetnék neki a futásnak, ha még teljesen kezdő vagyok benne, és szükségem lenne az állóképesség, erőnlét növelésére?

Figyelt kérdés
Ha valaki tudja, megköszönném, ha részletesebben leírná, hogy hogy kell elkezdeni és fejlődni.
2010. febr. 2. 23:15
 1/4 anonim ***** válasza:
A futanet.hu oldalon találsz kezdőknek szóló edzésterveket, melyekben még sok a séta a futás mellett. Ugyanott vannak linkek további edzésekhez, tanácsokhoz. Kezdetben fuss úgy, ahogy kényelmes. Találd meg, hogyan tudsz egyenletesen lélegezni futás közben. Eleinte szenvedős lesz, de aztán megtalálod a szépségét, és besegít az endorfin is. Nem árt, ha egy idő múlva már orron be-szájon ki lélegzel, de ez az elején nagyon nehéz. Most, mivel hideg van, mégis próbáld orron át venni, legfeljebb kicsit lassan futsz. Éles helyzetben, pl. versenyen persze lehet szájon be-ki. Kezdetben szerintem fuss heti 3-4 alkalommal. Heti 1-2 pihenőnapot a későbbiekben is tarts. Akkor pl. végezhetsz vmit felsőtestre (úszás, kondi...).
2010. febr. 3. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Esetleg foci, kosár? Az is megfuttat, és nem monoton.
2010. febr. 3. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget! Rendszeresen sportolok még mellette...a labdajátékokat nem szeretem :)
2010. febr. 3. 14:25
 4/4 anonim ***** válasza:
Én amikor elkezdtem futni, 30-35 perc alatt tudtam lefutni 7 km-t, de az alap állóképessége is mindenkinek más, valakinek jobb, valakinek rosszabb, de az a lényeg hogy magadból hozd ki a legtöbbet. A lépcsőzés is nagyon jó, amilyen fárasztó, úgy növeli az állóképességet is, főleg ha futsz rajta.
2010. febr. 3. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu