GOKART (házi) versenyre készülök, havernak nagy a szája, hogy legyek gyorsabb nála? Miért ugrálnak a gokartokban a gyors emberek? Hogy vegyem gyorsan a kanyarokat, mire kell odafigyelnem? Érdemes melegíteni a gumit? :-)
Milyen Gokart? Melyik kategória?
"GOKART (házi) versenyre készülök, havernak nagy a szája, hogy legyek gyorsabb nála?"
Mi azt honnan tudjuk, hogy nagy-e a szája?
"Miért ugrálnak a gokartokban a gyors emberek?"
-> Nem ugrálnak.
"Hogy vegyem gyorsan a kanyarokat, mire kell odafigyelnem?"
Hát ömmm, ha gyengébb gokarttal versenyzel, akkor nagyon számítani fog a tömeged, hisz tudod. Olyat már láttam, hogy valakinek lesúlyozták a gokartját pontosan emiatt. Gyerek meg görcsöt kapott (= sírva fakadt).
"Érdemes melegíteni a gumit?"
Ha van felvezetőkör, akkor berángathatod kicsit, igen. De ilyen nyüzüge járgányoknál (ha gyengébb kategóriáról van szó) nem nagyon fog számítani.
A fiataloknak meg borzasztó problémái vannak azért.
Lehet, hogy figyelmetlen vagyok, de sehol nem látok legalább 1 nick nevet. Na mind 1.
Az előttem válaszolóval sok kérdésben nem értek 1 -et, és pár válasza nem a kérdésre adódott.
"hogy legyek gyorsabb nála..."
Ez két kérdés 1-ben.
1 Úgy tudsz gyorsabb lenni, (és most nem nála) hogy megkeresed az általad elérhető sebesség alapján a leg ideálisabb íveket, ami nem minden esetben olyan egyértelmű. Függ a vezetési stílusodtól, az agresszivitásodtól, hogy nagy sebességgel mész e bele a kanyarba, vagy inkább a kanyar után "robbansz" ki, stb.
2 Nála meg csakis úgy, hogy 1 pár körön keresztül leköveted, hogyan vezet, kanyarban mely íveket használja, bírja e a nyomást, pl. ha szorosan követed sokat hibázik e, stb. és rájössz, hogy Te hol vagy jobb.
Igen, "ugrálnak a gyors emberek" de gcsak bizonyos esetekben. Sebváltós gokartoknál nincs értelme, mert a motor megfelelő fordulatát a jó sebességi fokozattal lehet megtalálni.
Az ún bérgokartoknál, ahol röpsúlyos kuplung van, ott amikor "felugrik" a versenyző, akkor kisebb súlyt kell lendítenie a motornak, így 1 csöppet jobban gyorsul.
Akkor "tökéletes" (ami szinte sosem az) 1 kanyarvétel, amikor a legnagyobb sebességgel, csúszás nélkül tudod bevenni. Ha kanyarban keményen fékezel, vagy "rúgod" a gázpedált, akkor szinte 100% hogy kifarolsz és minden megcsúszás időveszteség.
A gokart gumik kis felületűek, így - szerintem - értelmetlen melegíteni, hiszen 1 kör alatt üzemmeleg tud lenni, így csak az erődet pazarlod.
Azért volt haszna a hozzászólásodnak, köszönöm :-) Tehát nem ugrálnak. :-)
Talán rosszul fogalmaztam meg a kérdést, a verseny csak a barátaim közötti versenyzésről szól a G1 kart centerben, azokkal a gokartokkal, amik ott vannak. A tömegünk egy tized kg-al tér el, szóval ott nincs egyikünknek sem előnye. Arra számít, hogy másodpercekkel gyorsabb lesz nálam (többször ment azon a pályán, ha mond valamit, 34.0xx-es kört futott a múlt nyáron). Én pár hete mentem ott először 37.7xx-et és nem tudom elhinni, hogy ennyivel gyorsabb lenne (hobbi gokartos).
Azt mondja, számít az is, hogy ő melegben érte el ezt az időt, én meg így a tél végén mentem, más gumik vannak a gokartokon..
Szóval a kérdést azért tettem fel, hogy mások tapasztalatait kihasználva gyorsulhassak és köszi, ha tudsz/tudtok segíteni!
2-es, köszönöm a választ!
Sok jó dolgot írtál, oda fogok figyelni ezekre!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!