Mennyire igaz az, hogy csak iskolai testneveléssel nem lehet komolyabb külsőt elérni? (Fiúknál elsősorban izmosság, lányoknál nem teljesen.)
#12.
De azt se felejtsük el, hogy a jógához társul a gyakorlatokon kívül egy nagyon kemény filozófia is, amit úgy kell átadni, hogy megfelelően megértse az illető. Sőt, az, hogy valaki tudja a jógafilozófiát, még nem jelenti azt, hogy taníthatja is.
"mi értelme van az ilyen jellegű testnevelésnek?"
Nem sok. Pont ez a baj. Sajnos az egész magyar közoktatásnak hosszú évtizedek óta nem sok értelme van. Minden mozgás jobb, mint a nulla mozgás, ahogy minden megtanult lecke jobb, mint a nulla megtanult lecke, de az ember 6 éves korától 18-20 éves koráig ül az iskolapadban (most az egyetemet hagyjuk, ott vannak színvonalas képzések), ami rengeteg idő, ennek az időnek mégis elképesztő kis százaléka térül meg. Én például a komplett középiskolát matek kettessekkel hoztam le. Ha kaptam egy hármast, akkor anyámék pezsgőt bontottak otthon. Külön órára is jártam, mégis mindig kettes. A tanár is minden órán elmondta, hogy nálam hülyébb matekost még nem látott pályafutása során. Aztán érettségi után egy biztosítónál helyezkedtem el, ahol láss csodát, számokkal kell foglalkoznom, matekolnom kell. Milyen érdekes, hogy jó vagyok a munkámban, többször voltam előléptetve, magas a jutalékom is. Hoppá, pedig én szar matekos vagyok, nem tudok függvényt rajzolni, meg halmazokat karikázni, mégis értek a számokhoz. Ez hogy lehet? Azért, mert az iskolának sajnos köze nincs a valósághoz.
Bátyám volt olyan félév, amikor megbukott tesiből. Most egy híres ökölvívó egyesületnél (direkt nem mondom a nevét, bocsi) elismert szakedző. Akkor hogy van ez? Pedig ő nagyon szar volt tesiből a suliban, hát akkor ő alkalmatlan a sportra, nem? Hát nem, ugyanis az iskolai tesi órás kidobósozásoknak és szekrényugrásoknak köze nincs a gyakorlati sporttevékenységhez.
Egyébként a testnevelés oktatásnak az kéne célként kitűzni, hogy az ember a ballagás után úgy kerüljön ki a világba, hogy nem egy gerincferdüléses csőd, hanem egy fit egyén, aki hajlékony, erős és van állóképessége. Ami még fontos cél lenne, hogy a diákok minél több mozgásformával, minél több sportággal MINŐSÉGI módon megismerkedjenek. Nem, a bemelegítő kötélmászás és a levezető kosárra dobálás nem minőségi megismerkedés különböző sportágakkal. De tényleg kár a testnevelés órákra kihegyezni a magyar közoktatás csődjét. Sajnos az egész rendszer alapjaiban le van maradva és el van cseszve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!