Mi a teendő akkor, ha egy webáruház hónapokig nem szállítja ki a rendelt árut, van időkorlát, jogos-e ebben az esetben jogi útra terelni?
A Turánia webáruházról lenne szó, ahol magyaros, hímzett termékeket lehet vásárolni. Sajnos mielőtt rendeltem és ki is fizettem az árut nem olvastam el a hozzászólásokat amiket írtak. Van olyan, akinek fél éve nem érkezett meg már kifizetett termék, de átlagban több mint 3 hónap. Külföldről gyakrabban érkeznek. Én 2 hónapja várok, de szerintem ez is nagyon hosszú és még több is lehetne. Próbálom hívni őket, de nem is veszik fel, amikor egyszer nagy nehezen felvették akkor annyit mondtak csak, hogy várni kell még, sok a munka, sok a megrendelés stb, csak a hitegetés.
A helyzet az, hogy van aki megkapta az áruját habár nem időben, tehát létezik a bolt és szállít, habár van akiről megfeledkezik és nem 3 hét ahogy az le van írva az oldalukon.
Nincs valamijen jogszabály arra vonatkozóan, hogy mennyi lehet a várakozási idő? Mit lehet tenni? Fogyasztóvédelem? Én attól tartok itthon nagyon félvállról kezelik a vásárlók panaszait, mint ahogy a legtöbb magánszemélyi ügyet.
A cég üzleti szabályzatában le van feltetve minden. Te is elfogadtad a szerződési feltételeket amikor leadtad a rendelésedet, ez nem automatikus, külön kell ráklikkelned, addig nem is fogadja el a rendszer a megrendelést.
Azt nézd meg és ha abban más van, mint ami történik akkor elállhatsz a vásárlástól ahogy az előző írta.
Azonban ha az van benne - gyanítom - hogy a megrendelt áru ha nincsen raktáron akkor a beérkezéstől számítva kell nekik X idő alatt leszállítani, akkor lehet, hogy ez a normál ügymenetük része. De persze ekkor is van lehetőséged a pénzedet visszakérni a megrendelést visszavonni.
Ez áll a szerződésben: " A szállítási határidők a termékek bemutató oldalain olvashatók vagy mivel kézműves termékekről van szó, ezek jellegéből adódóan a várakozási idők lehetnek a hétköznapi forgalomban lévő iparcikkeknél jóval hosszabbak, erről a Vásárlót rendelés beérkezésekor tájékoztatjuk."
Engem 3 hétről tájékoztattak. Ráadásul úgy volt feltüntetve mikor megrendeltem, hogy van raktáron. Elállni a szerződéstől 14 napom van, namost ez letelt. Ez a két hét olyan, hogy azt még a legtürelmetlenebbek is egyébként kivárják különösebb idegeskedés nélkül.
Ezért érdemes utólag, leszállításkor kifizetni az árut, mint előre. Ahol előre kérik a pénzt, ott jól körül kell nézni, hogy nincs-e a dologban valami svindli.
Fordulj a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez e-mailben, csatolj minden dokumentumot, ami igazolja, hogy kifizetted a pénzt, az árut pedig nem kaptad meg.
Fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségei:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!