Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Kinek van igaza ebben a vitás...

Kinek van igaza ebben a vitás jótállási helyzetben?

Figyelt kérdés

Pár hónapja vettünk az új lakásunkba lámpákat, mindegyiket egy áruházból. Sajnos hamar kiderült, hogy az egyik típusú termék, amiből 2 darabot is vettünk, hibás, sorra szétolvadnak benne a ledek, aminek egyébként darabja 1000 ft-nál kezdődik. Összesen két lámpában 8 ilyen led van, az összes barna már 2 hónap után, mind olvad szét, a fényerejük sem jó már. Mivel az áruházban vásárolt többi lámpa is problémás (azok meg folyton random időben kattognak), úgy döntöttünk, más gyártótól veszünk új lámpákat. Korábban ebből az áruházból rendeltünk bútorokat, azzal is garanciális gondok voltak, kártérítést nem kaptunk.

Az áruházban voltunk benn, ők azt mondják, ők csak ugyanilyenre hajlandóak kicserélni a lámpákat, másról szó sem lehet, pénzt nem adnak vissza. Mi viszont nem kérjük a cserét, mert nem bízunk már a boltban, a többi lámpa is rossz, örüljenek, hogy nem viszem vissza mindet. Azt mondják, szereltessük le a két lámpát, vigyük be nekik (100 km!), ők odaadják az ugyanolyan (valószínűleg szintén hibás) újakat, szereltessük fel őket, és majd ha azok is kiégnek, és ha azokat is visszavisszük, akkor visszaadják utalványon a pénzt (közel 30 ezerről van szó, eszem ágában sincs náluk többet 30 ft-ot sem költeni). A kérdésem az lenne, hogy megtehetik ezt? A fogyasztóvédelem oldalán az áll, hogy ha a termék kicserélése a vásárlónak jelentős kellemetlenséggel jár (esetemben a futkozás és a villanyszerelővel szereltetés az, és költséges is), akkor kérhető a pénz visszatérítése is, és nem vagyok köteles az utalványt elfogadni. Ezt vajon a gyakorlatban is érvényesíthetem?


2018. febr. 17. 20:33
 1/8 A kérdező kommentje:
2018. febr. 17. 20:35
 2/8 anonim ***** válasza:
81%
Ezt másoljátok be és kérjetek 2 órán belül választ . Különben fogyasztóvédelem és médiához fordultok .
2018. febr. 17. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
47%
Szerintem a boltba elfáradás nem jelentős kellemetlenség. A villanyszerelés meg mindig felmerülne, akármilyen lámpát szereltetsz, tehát nem extra költség. Viszont az utalvány helyett a pénzhez ragaszkodhatsz. Nem lehet, hogy a LED-del van probléma? Honnan tudod, hogy a lámpa "rossz"? Vagy nálatok van valami fura körülmény? Tényleg nem értem, hogy okozna ilyen barnulást egy lámpatest...
2018. febr. 17. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
51%
2: Szerinted mennyire érdekli a médiát, hogy valaki elégedetlen a lámpájával?
2018. febr. 17. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Semmilyen furcsa körülmény nincs, a többi lámpában az égő teljesen ép, csak ebben az egy típusban, de ennél mindkét darabban olvadnak szét az égők. A villanyszerelő szerint a lámpa a rossz.
2018. febr. 17. 21:13
 6/8 Koplárovics Béci ***** válasza:
94%

"esetemben a futkozás és a villanyszerelővel szereltetés az, és költséges is"


Egy kötekedési pont az áruház oldaláról: ha leszerelteted, visszviszed, megkapod a pénzt, elmész venni máshová másikat, azt felszerelteted, az legalább ugyanannyi idő és pénz. Szóval ezt az érvet én nem fogadnám el, ha nekem kéne elbírálnom a dolgot.

2018. febr. 17. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
46%
Szerintem az 1000 forintos LED-égők tönkremenése, 100 km--re történő utazgatás pont elég kellemetlenség. Egyébként ott van világosan, hogy fél éven belül az eladót terheli a bizonyítás, hogy a hiba nem állt fenn az eladáskor, ezenkívül valamennyi, a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költség a kötelezettet, esetetekben a boltot terheli. Ebbe beletartozik példának okáért az útiköltségetek és a villanyszerelő díja is.:-) Ha a többi lámpa is rossz, szedessétek le az összeset, kérjetek számlát a szerelőtől, csináljatok egy költségszámítást az utazásról, aztán vigyétek vissza nekik, azzal, hogy vagy visszafizetik a pénzeteket, vagy kicserélhetik a cumót, plusz kifizetik az összes költségeteket. A következőt is, ha sz..rt adnak csereként. Nem kell besz..rni, nyugodtan fel lehet hívni onnan a boltból a fogyasztóvédelmet is, keressétek ki előzőleg a helyi iroda számát. Van a boltnak facebook-oldala, oda is lehet írni nyilvánosan, el lehet küldeni a Tékozló Homárnak a sztorit, mostanában úgyis kevés az anyaguk, be lehet írni a panaszkönyvbe, jegyzőkönyvet pedig mindenképp kell felvetetni 2 példányban arról, hogy ott jártatok, és mi történt. Ha látják, hogy nem tudnak lerázni, meggondolják magukat.
2018. febr. 17. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
31%

"Szóval ezt az érvet én nem fogadnám el"


Akkor fussál neki mégegyszer, hátha másodjára meg is érted.

2018. febr. 17. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!