Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Rendeltem egy cipőt 10 napja....

Rendeltem egy cipőt 10 napja. Ma jeleztem, hogy visszaküldeném, de eléggé tereltek. Mit tudok tenni, ha nem adják vissza az árat?

Figyelt kérdés

A 14 napos visszatérítési garanciát használnám ki, mivel kényelmetlennek érződik használat közben a cipő.

Mikor ezt telefonon mondtam nekik, azt mondták, hogy ha utcára mentem vele, akkor ez már megszűnik. Erre megemlítettem, hogy a Magyar Fogyasztóvédelmi Hivatal honlapján az áll, hogy a 14 nap alatt rendeltetés szerű használat után is fennáll a visszaküldés s ezáltal pénzvisszafizetési garancia (mivel hogy így lehet legjobban meggyőződni róla, hogy megfelel-e a termék avagy sem).

A kérdésem: ha most elküldöm nekik (kb 1500ft?), majd ők visszaküldik, hogy 'bocsi mégse', miközben semmi indokuk nem lenne rá, mivel sérülésmentes termék, mit tudok tenni? Fogyasztóvédelem?



2017. febr. 14. 18:46
 1/5 anonim ***** válasza:

Feljelentest kell tenni abban az esetben, ha visszakuldted a termeket es ok nem hajlandoak ebben az esetben se fizetni, es irasba is foglalni, hogy kesobbiekben legyen bizonyitek!

Minden papirrol kell csinalni egy masolatot, es megkell tartani, sokszor jol johetnek bizonyiteknak...

En azt ajanlom, hogy a fogyasztovedelemnel tegyel feljelentest 14 nap lejarta elott...

2017. febr. 14. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
ne telefonon intézd. Írj emailt, kapcsold be az olvasási visszaigazolást, ott leírod, hogy feladod postára és kéred vissza a pénzed erre meg erre hivatkozva.
2017. febr. 14. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

írtam ezek után emailt is még délután, bőven nyitvatartási idejükben, amire nem kaptam választ


de akkor az emailem küldésének időpontja az megfelelő bizonyíték a 14 napon belüli visszaküldésre ugye? legalább is az, hogy "e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából."


bár ha így nézzük akkor a "a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését." már nem is teljesült... 11:30kor küldtem e-mailt, 18ig voltak nyitva, de válasz nem érkezett


ezért is félek hogy ha elküldöm a terméket, akkor semmit se hallok többé

2017. febr. 14. 19:27
 4/5 anonim ***** válasza:

Kipróbálhatjuk-e, használhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?


Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez (kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, képfelvétel, valamint számítógépes szoftver esetében).

Amint azonban eldöntöttük, hogy nincsen szükségünk a termékre, ezt követően már ne használjuk, óvjuk meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudjuk azt a kereskedőnek visszajuttatni, ugyanis a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk az eladó felé, és azt meg kell térítenünk részére.

2017. febr. 14. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
pontosan ezt mondtam neki, erre hüledezett hogy hát jó
2017. febr. 14. 22:00

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!