Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Békéltető testület?

Békéltető testület?

Figyelt kérdés

Vettem egy használt autót, fél hónapja, szakszervízbe is átnézettem elötte, volt egy két problémája, ezek tudatában megvettem az autót. Elvittem szerelőhöz a kocsit, hogy megjavítsák az izzítógyertyát, erről tudtam, beállítottál a futóművet és mondták a szerelők, hogy ömlik a turbóbol az olaj, erről szó sem esett a megvásárlás elött, semmit nem tudtam róla, mert ha tudom akkor nem veszem meg az autót. Voltam a kereskedőnél akitől vettem és azt mondja, hogy ő sem tudott róla, csak a motorra és a váltóra vállal szavatosságot stb, jöttek a kifogások, arra jutottunk tegnap elött, hogy egy kedvezményes szervíz árért ki és be szerelik a turbót én pedig felújíttatom, tegnapra vártam a hívását ez ügyben, hogy mennyibe is kerülne ez nekem, még ma sem hívott..

Az a kérdésem, hogy hogyan tudom ezt tovább vinni, hogy történjen is valami, békéltető testülethez forduljak miatta? Attól tartok, hogy az egész procedúra végén még én szívom meg és fizetnem kell az eljárást, 100ezreket...

Ha hozzájuk fordulok akkor az autót meg sem lehet csináltatni addig amíg nincs vége az ügynek? Ez is nagyon fontos szempont mivel az autót így nem biztonságos használni, nekem pedig januártól kell az autó munkába járás végett.

Valaki tud valami tanácsot adni? Előre is köszi


(olyat is olvastam, hogy az autó km-re tekintve lehet, hogy normál elhasználódásnak fogják tekinteni, ez mennyire lehetséges? 206000km van az autóba)


2016. dec. 8. 16:42
 1/2 A kérdező kommentje:
egyébként a javíttatását szeretném elintézni vagy legalább egy jó részét vállalja át
2016. dec. 8. 16:46
 2/2 anonim ***** válasza:

Békéltető testületnek semmi értelme. Nem kötelező, csak ha elismeri kötelezőként a döntést.


A kereskedő kifogása nem releváns, mert függetlenül attól, hogy tudott-e róla, őt kellékszavatosság terheli, kivéve, ha bizonyítja, hogy te tudtál a hibáról. A gyakorlatban ennek az esélye 0.


Amúgy igen, az a gyakorlat, hogy használt dolog vétele esetén a szavatossági jog igazodik a rendeltetésszerű elhasználódás mértékéhez. Az, hogy mennyire természetes, hogy adott kocsin a turbó meghal X kilométernél, színtisztán szakértői kérdés. Az ilyen perek a szakvélemény alapján dőlnek el, mert a bíróknak (főleg a női bíróknak, akik polgári perben 70% felett vannak) fingjuk sincs az autókról.


Ami ilyen esetekben az aduász, az a kilométerállás. Ha az hamis, akkor jó esélyekkel indulsz.


Én összességében (ha az autónak is van értéke és a hiba is jelentős) nem írnám le a dolgot, mert a bírók szimpatizálnak az egyszerű fogyasztóval (a neppereket meg mindenki utálja), fingjuk nincs az autókereskedelemről, így egy jó ügyvéddel, aki minden hivatkozási pontot kilő, van reális esély (így látatlanban).


Hogy némi hitelt is adjak a szavaimnak, ügyvédi irodában dolgozom, jelenleg kb. 30 ilyen perrel, úgyhogy van rálátásom a dologra.

2016. dec. 11. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!