Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Ez legális a webshopok részéről?

Ez legális a webshopok részéről?

Figyelt kérdés

A legtöbb webehop ászf-jébe benne van hogy a futár jelenlétében ellenőrizni kell a csomag tartalmát, mert jegyzőkönyv nélkül reklamációt nem fogadnak el.


Ezzel az a gond, hogy erre egy magyarországi futárszolgálatnál sincs lehetőség. Se mpl se gls se sprintnél sem. Kizárólag akkor írnak jegyzőkönyvet, ha a csomagolás sérült.


2016. szept. 1. 23:28
 1/7 anonim ***** válasza:
Én úgy tudom, hogy a vevőnek van joga megnézni, hogy épségben van-e, és ha nincs, akkor jegyzőkönyv és visszaszolgáltathatják a pénzét. (Ismétlem, csak ÉN tudom így)
2016. szept. 1. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

GLS - nél a futár erre rá is kérdez. Az extrém digi kiszálltói is mentették.

Amúgy erre van az inboxing videó. Bár én tudok olyanokat, akik rendelnek pl tablet, párszor oda vágja a földhöz, berakja a mikróban és panaszkodik, hogy sérült volt, amikor átvette. Már nem beszélek velük. De ilyen köcsögök ellen védekezik az online shop.

Ha nem tetszik nem kell náluk vásárolni. Jogilag aláírod az ÁFSZ-t vásárláskor. Megteheti.


Neked meg jogod van nem ott vásárolni és elállni a vásárlástól az ASZF-be foglaltak szerint.

2016. szept. 2. 01:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Carragher_x ***** válasza:
Ez elsősorban nem arra vonatkozik, hogy megfelelő-e a termék, hanem hogy egyáltalán megkaptad-e azt amit kifizetsz.
2016. szept. 2. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Vagy jogod van személyesen értemenni.
2016. szept. 2. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Koplárovics Béci ***** válasza:
Szerintem nem a "csomag tartalmát" van az ÁSZF-ekben, hanem a "csomagot". És óriási a különbség. Sérült csomagolás esetén bontatlanul visszaküldheted a csomag sérülésére hivatkozva. Az elég ritkán fordul elő, hogy nem sérült csomagolás esetén a benne lévő termék törött. Előfordulhat, és persze mindenki ismer olyat, aki látott már olyat aki találkozott olyannal, akinek a szomszédjának az unokatestvére törött tabletet kapott.
2016. szept. 2. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Nekem eddig szinte mindegyik futár azt mondta, hogy n incs lehetőség kinyitni elötte stb.. úgyse tud mit tenni, csak ha sérült a csomagolás
2016. szept. 2. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

# 2/6

Ezt rosszul tudod!

GLS-nek írtam 2 hónapja emailt erre hivatkozva, és azt válaszolták hogy nincs rá lehetőség.


Be is tudom másolni:


"Tisztelt Címzett!


A futárnál átvétel után nincs lehetősége a küldemény ellenőrzésére. Amennyiben mégis gond lenne a belső tartalmával, mindenképpen a feladó céget kell értesítenie a problémával kapcsolatban, hiszen kártérítési igénnyel a szerződött felünk tud élni.

Köszönöm a megértését!"


Utolsó, az természetes hogy átvétel(kifizetés) előtt nem lehet kibontani, itt nem is az a probléma, hanem hogy jegyzőkönyvet csak akkor lehet felvetetni, ha sérült a csomagolás.

2016. szept. 2. 15:37

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!