Ez legális a webshopok részéről?
A legtöbb webehop ászf-jébe benne van hogy a futár jelenlétében ellenőrizni kell a csomag tartalmát, mert jegyzőkönyv nélkül reklamációt nem fogadnak el.
Ezzel az a gond, hogy erre egy magyarországi futárszolgálatnál sincs lehetőség. Se mpl se gls se sprintnél sem. Kizárólag akkor írnak jegyzőkönyvet, ha a csomagolás sérült.
GLS - nél a futár erre rá is kérdez. Az extrém digi kiszálltói is mentették.
Amúgy erre van az inboxing videó. Bár én tudok olyanokat, akik rendelnek pl tablet, párszor oda vágja a földhöz, berakja a mikróban és panaszkodik, hogy sérült volt, amikor átvette. Már nem beszélek velük. De ilyen köcsögök ellen védekezik az online shop.
Ha nem tetszik nem kell náluk vásárolni. Jogilag aláírod az ÁFSZ-t vásárláskor. Megteheti.
Neked meg jogod van nem ott vásárolni és elállni a vásárlástól az ASZF-be foglaltak szerint.
# 2/6
Ezt rosszul tudod!
GLS-nek írtam 2 hónapja emailt erre hivatkozva, és azt válaszolták hogy nincs rá lehetőség.
Be is tudom másolni:
"Tisztelt Címzett!
A futárnál átvétel után nincs lehetősége a küldemény ellenőrzésére. Amennyiben mégis gond lenne a belső tartalmával, mindenképpen a feladó céget kell értesítenie a problémával kapcsolatban, hiszen kártérítési igénnyel a szerződött felünk tud élni.
Köszönöm a megértését!"
Utolsó, az természetes hogy átvétel(kifizetés) előtt nem lehet kibontani, itt nem is az a probléma, hanem hogy jegyzőkönyvet csak akkor lehet felvetetni, ha sérült a csomagolás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!