Szabadságolás. Megteheti ezt a műszakvezetőnk?
Fiatal, pályakezdő vagyok, egy gyárban kezdtem, ugyanis szakmai tapasztalat híján, nem sikerült sehova felvételt nyernem, így maradt egy alternatíva. Lényeg a lényeg: 20 nap szabadságom van, aminek a 70%-ával ugye a cég rendelkezik. Ezt el is vették, maradt 7 napom. Én ezt a hét napot úgy szeretném beosztani, hogy (mivel van egy párom) nyáron egy-két hosszú hétvége.
A héten ez miatt össze is vesztem a művezetőmmel, mert ő válltig állította, hogy Ő rendelkezik a 70%-ával, és el akart küldeni 3 nap szabadságra, azzal az indokkal, hogy 'te még nem voltál, és mást nem tudok küldeni...'.
Ezt megteheti? S ha én kértem egyetlen egy pénteki napra szabadságot, akkor megteheti azt, hogy még 2-őt kiad, anélkül, hogy szólna nekem? Ill. ha ez bekövetkezik, akkor hova, kihez fordulhatnék? Hiszen nálunk nincsen szakszervezet... és mégegy: ha esetleg ki is adja, de én bemegyek (és hát kártyás rendszer van...), akkor azt látják, hogy én ott voltam, és nem írják le... vagy igen?
Előre is köszönöm a segítséget.
Nem értem a problémád.
Van 7 napod, amit akkor veszel ki, amikor akarsz.
A maradék 13at meg a főnököd akkor adja ki, amikor akarja. Ez teljesen törvényes.
Most lehet én vagyok totál hülye, de én sem értem a problémádat. Te is leírtad, hogy a cég rendelkezik a szabadságaid 70%-ával. Most ki akarnak neked adni egy szabit az ő 70%-ukból. Akkor mi a probléma? Nem fogy ettől a "saját" 30%-od.
Akkor mész a nőddel hosszú hétvégére amikor akarsz.
# 14/14 A törvény, az törvény ! Mindenkire vonatkozik a munkáltatóra is. Azt a rohadt kevés évi 20 napjának negyedét had vegye ki amikor akarja. Ha ezért jitennék munkaügyi bíróságon milliókat kapna kártérítésnek. Sok ilyen van !
Kérdező magyarázd el, hogy neked jár törvényileg a negyed szabadnapjaid száma és te szeretnéd hosszú hétvégében kivenni.
Mindenkinek joga van rendelkeznie a szabadnapjainak negyedével, kivéve a tanárokat.