A buszsofőrök miért nem képesek használni a légkondicionálót még azokban a buszokban sem, amelyeket idén vásároltak, és teljesen újak (és rendelkeznek légkondival! )?
Tavaly meg idén is azzal voltak elfoglalva, hogy dicsérjék az új buszokat, hogy mennyire modernek, mennyire jók, van benne légkondi is, erre richtig nem használják, kb 40-45 fok volt a buszon (nem vicc, tényleg ennyi volt), de képtelenek voltak használni. Miért? Mi a francnak spórolnak? A politikusok évente lopkodják a milliárdokat, erre meg itt megjátszák a spórolóst, miközben évenként cserélgetik a 30 milliós kocsijukat, amíg más országokban még arra is futja, hogy város méretű részecskegyorsító pályákat készítsenek, amelyek naponta kb egy egész villamos erőműnyi energiát elhasznál. De érdekes módon nálunk spórolnak a légkondival...
Tök enyhe telünk volt, alig volt hó, milliárdokat spórolt az állam azzal, hogy nem kellett annyi havat eltakarítani, nem kellett millió tonna számra sót meg homokot kiszórni, nem kellett jégteleníteni a vasútvonalakat sem (na jó, kellett, de csak töredék mennyiségben), most akkor az állam minek sajnálja a pénz a lakossága közérzetének javításáról? Amit télen megspóroltak, most a lakosságra fordíthatnák nyáron. Nem pedig egy 20. kocsi meg egy 10. nyaraló vásárlására.
Amelyik buszon nincs légkondi, azokba szereljenek bele! Milliárdokat raktak zsebre, most kapják elő annak a töredékét, és rakjanak légkondit a buszokba, hozzanak egy törvényt, és ha kell, akkor mondjanak le vagyonuk 1%-áról (ami is is megvan több milliárd), és rakjanak légkondit a buszokba, amelyikben pedig már van, annak kötelezzék a használatát!
Mi a véleményetek?
#11
Nem igazán értem miről beszélsz. A sofőrökre legtöbbször megy a klíma. csak az utasokra nem. Volt, hogy ő becsukoszkodott ablakok mögött szépen elvolt, amíg az utasokra még a fűtést is ráengedte.
Amúgy meg nekem tök mindegy, hogy 200 ezer vagy 2 milliót keres havonta, és a fizetésétől függetlenül úgy kényeztetheti magát fülkében ahogy akarja. Én csak annyit szeretnék, hogy ne 45 fokba kelljen utaznom. Érdekes, hogy egyes sofőrök tudják használni a légkondit, amíg mások nem.
Ha meg sajnálják a fizetésüket a légkondira, akkor a kormány erre a néhány forró napra/hétre hozhatna egy olyan törvényt, hogy a légkondi üzemeltetési költsége ne a sofőröket terhelje, hanem az államot. Nem igaz, hogy meg azt is sajnálja tőlünk az állam, hogy a nyár 1-2 legmelegebb napján ne szenvedjünk buszozáskor.
A buszsofőr meg legalább annyit megtehetne, hogy olyan minimális klímát beindít, hogy 45 fok helyett csak 35 legyen a buszban.
#11
Már értem hogy érted. igen, klímáztatnám. Nem kell 20 fokra hűteni a buszt, de a 35 fok úgy elég tűrhető a 45-höz képest, ezt beláthatod. és akkor arról ne is beszéljünk, hogy az ajtónyitogatástól még jobban hűl a busz, tehát elvileg egy minimális klímával is el lehet érni a 30-35 fokbelső hőmérsékletet.
Két lehetőség van:
1. A sofőr szereti 48 fokban, a székhez rohadva tölteni az egész napját (és nem is csak 15 percet, amíg te a buszon vagy.)
2. Nem működik a légkondi.
Szerinted melyik lehet?
"ÉS az állam nem nagyon támogatja a Volántársaságokat,mert többsége inkább magánkézben van és nem az államéba.. ez nem MÁV.."
A volánok (mostmár Közlekedési Központok) tulajdonosa a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. Az MNV pedig a nemzeti vagyon felett rendelkezik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!