A buszsofőrök miért nem képesek használni a légkondicionálót még azokban a buszokban sem, amelyeket idén vásároltak, és teljesen újak (és rendelkeznek légkondival! )?
Tavaly meg idén is azzal voltak elfoglalva, hogy dicsérjék az új buszokat, hogy mennyire modernek, mennyire jók, van benne légkondi is, erre richtig nem használják, kb 40-45 fok volt a buszon (nem vicc, tényleg ennyi volt), de képtelenek voltak használni. Miért? Mi a francnak spórolnak? A politikusok évente lopkodják a milliárdokat, erre meg itt megjátszák a spórolóst, miközben évenként cserélgetik a 30 milliós kocsijukat, amíg más országokban még arra is futja, hogy város méretű részecskegyorsító pályákat készítsenek, amelyek naponta kb egy egész villamos erőműnyi energiát elhasznál. De érdekes módon nálunk spórolnak a légkondival...
Tök enyhe telünk volt, alig volt hó, milliárdokat spórolt az állam azzal, hogy nem kellett annyi havat eltakarítani, nem kellett millió tonna számra sót meg homokot kiszórni, nem kellett jégteleníteni a vasútvonalakat sem (na jó, kellett, de csak töredék mennyiségben), most akkor az állam minek sajnálja a pénz a lakossága közérzetének javításáról? Amit télen megspóroltak, most a lakosságra fordíthatnák nyáron. Nem pedig egy 20. kocsi meg egy 10. nyaraló vásárlására.
Amelyik buszon nincs légkondi, azokba szereljenek bele! Milliárdokat raktak zsebre, most kapják elő annak a töredékét, és rakjanak légkondit a buszokba, hozzanak egy törvényt, és ha kell, akkor mondjanak le vagyonuk 1%-áról (ami is is megvan több milliárd), és rakjanak légkondit a buszokba, amelyikben pedig már van, annak kötelezzék a használatát!
Mi a véleményetek?
Budapesten?
Én ma buszoztam vidéken, A 15-16 éves Ikarus E95-oson ment a klíma.
Mert a helyi közlekedésben nem is használ semmit, hiszen percekre van nyitva az ajtó és nyitott ajtóknál klímát működtetni igencsak pazarlás...
A távolságin ami alig áll meg ott lehet használni, mert van értelme...
"Mert a helyi közlekedésben nem is használ semmit, hiszen percekre van nyitva az ajtó és nyitott ajtóknál klímát működtetni igencsak pazarlás..."
Azért ez finoman fogalmazva is csúsztatás. Tanszünetben, mikor ugye jellemzően meleg van alapból kevesebb az utas mint tanév közben, tehát a megállóan töltött idő is kevesebb, tény, hogy hatásfokát tekintve sokkal rosszabb mint a helyközi buszokon, de azért igencsak érezhető tud lenni, hogy működik-e a klíma vagy sem egy helyi buszon is.
További probléma, hogy a mai alacsonypadlós buszokon az ablakok már szerves részét képezik a busz vázának, a tető súlyának egy részét azok viselik, tehát nem rakhatsz rájuk hatalmas lenyitható ablakfelületet mint régen a 200-as Ikarusokon így viszont légkondi nélkül gyakorlatilag nem lehet megmaradni ezeken a járműveken.
Pécsen lakom. Minden nap többször is buszozok, de én még nem találkoztam olyan busszal, amiben ment a légkondi.
lehet hogy pazarlás, de nem érdekel, az is pazarlás, hogy több száz politikust és rokonait eltartunk. Megfizetem az utazásom árát, minden egyes hónapban veszek bérletet, most akkor ők tegyék meg nekem azt a szívességet, hogy ne legyen kínszenvedés az utazás. És nem érdekel, hogy drága-e nekik vagy sem.
"lehet hogy pazarlás, de nem érdekel"
De a buszsofört igen, mert ha több üzemanyagot használ el, mint az elöírt, akkor az az Ö SAJÁT fizetéséböl vonják le.
Ha NEKED kellene fizetni, akkor TÉGED is érdekelne.
Régebben azért spóroltak vele, mert így kevesebbet fogyasztott a busz és tudtak üzemanyagot lopni belőle. Állítólag viszont újabban már nem nagyon lehet lopkodni, úgyhogy én sem értem, hogy miért nem használják...
De azt bírom amúgy, hogy van olyan is, aki télen-nyáron nyomatja a légkondit... az meg a másik véglet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!