Joga van egy eladónak ahhoz, hogy kimutassa azt, hogy egy vásárló nem szimpatikus neki, amennyiben az a vásárló normálisan viselkedik?
Amennyire én tudom, mostanság már elég sok üzletnek fontosak a vevők, hogy ilyen egyszerűen fejezzem ki magam. (Jellemzően a nagyobb üzleteknek, konkrétan pl. Lidl, Media Markt, Rossmann, EuroFamily, DM, Metro, Extreme Digital, Freshnapf.) A tulajdonosok elvárják az eladóktól az udvariasságot, a segítőkészséget, a szaktudást (termékismeretet), sőt, még a mosolygást is. Ezekben az üzletekben az eladók szigorú szabályok szerint dolgoznak, meg kell felelniük ezeknek. A cégek rendszeresen tesztelik is a dolgozóikat, és szükség esetén felhívják a figyelmüket az előírásokra. (Gondolom, a "reménytelen eseteknek" meg felmondanak...)
Más nagyobb üzletekben nem tudok ilyesmiről, de nem volt még igazán negatív tapasztalatom az eladókkal. Néhány kisebb boltban viszont igen, kb. úgy viselkednek néhányan, mintha szívességet tennének már azzal is, hogy egyáltalán kinyitnak.
Elvileg minden üzletben az eladó van a vevőért, nem fordítva. Törvényi szabályozásról viszont nem tudok. Problémás esetben két "megoldás" van: vagy panaszt teszel a főnöknél (vagy beírsz a panaszkönyvbe), vagy nem mész oda többet vásárolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!