Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Semmisnek tekintheti-e a...

Semmisnek tekintheti-e a megrendelésemet a webáruház azért, mert programhiba miatt 0 Ft-ért adták a terméket, s most mégsem szeretné odaadni annyiért?

Figyelt kérdés
Webáruházban, akcióban rendeltem, a megrendelt termékek közül nem a legolcsóbb, hanem a legdrágább termék árát nullázta le a rendszer. Küldtek egy automatikus visszaigazolást, ami még nem szerződés. A második értesítés tekinthető a szerződés megkötésének az Általános Szerződési Feltételeik szerint. Kiállították részemre a számlát, ott is feltüntetve a termékek árát, köztük a legdrágább termékhez a 0 Ft-ot (az eredeti ár kedvezményesen levonásra került - írták). Megküldték, hogy a csomagot átadták a futárszolgálatnak, a futárszolgálat pedig a Depo-ba érkeztette, innen kérte vissza a webáruház a terméket. Engem pedig nem értesítettek minderről, csak az én megkeresésem után kaptam egy emailt arról, hogy kivizsgálják az ügyet. Majd 1 nappal utána egy újabb emailt írtak, hogy a szerződést érvénytelennek tekintik. Lehet ezt így? Ti mit gondoltok?
2015. ápr. 24. 20:31
 1/8 anonim ***** válasza:
21%
Ez elég visszás, de elvileg elállhatnak a megrendelés teljesítésétől. Ebben az esetben még nem teljesült. Ez olyan, mintha a boltban utánad mennének, és még a kassza előtt visszakérnénekszépen valamint a kosaradból. Megtehetik, mert jogilag az övék.
2015. ápr. 24. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
30%
Azt ugye te sem gondoltad komolyan, hogy 0 Ft egy termék valós ára?
2015. ápr. 24. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
80%

Elvileg a szakmai etika szerint és a polgári jog szerint is - még ha téves is a kiírt ár - annyiért kéne adni, amennyiért megvetted - "levetted a polcról".

Hiszen ez egy ajánlat, amit a kattintással, polcról levétellel elfogadsz.


De a gyakorlat az, hogy "Bocsi, elírtuk, ennyiért nem adjuk"...

2015. ápr. 24. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Ja, és az elsőnek nincs igaza, ilyet a boltban sem lehet tenni, és a webáruházban sem, mivel létezik az ajánlati kötöttség intézménye.
2015. ápr. 24. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Nem. A megrendelés annyiért érvényes amennyiért a terméket hirdették. A programhiba nem a vásárló gondja.
2015. ápr. 24. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


2. válaszolónak üzenem, hogy de igen, gondoltam, mivel az akció lényege az volt, hogy ha x terméket vásárolsz, akkor a legolcsóbb terméket ingyen adják, de a rendszerük nem a legolcsóbb terméket, hanem a legdrágább terméket nullázta le. Nem is ez a lényeg egyébként, hanem az, hogy a megrendelést befogadták. A második visszaigazolás előtt még visszaléphettek volna, mert nem voltunk szerződésben, de ennyi lépés után visszavenni már szerintem elég ciki, és ha jól sejtem, nem is tehetnék meg.

2015. ápr. 24. 21:40
 7/8 anonim ***** válasza:

Fogyasztóvédelmi törvény:

[link]

14. § (7) Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.


Bár ez nem erre vonatkozik. A webáruház nem érvényteleníthette volna a szerződést, mivel csak részben volt hibás, amelyet könnyedén lehetett volna korrigálni.

2015. ápr. 25. 05:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Ehhez nem volt joga, érdemes lenne a fogyasztóvédelemhez fordulnod.
2015. ápr. 25. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!