Semmisnek tekintheti-e a megrendelésemet a webáruház
azért, mert programhiba miatt 0 Ft-ért adták a terméket,
s most mégsem szeretné odaadni annyiért?
Figyelt kérdés
Webáruházban, akcióban rendeltem, a megrendelt termékek közül nem a legolcsóbb, hanem a legdrágább termék árát nullázta le a rendszer. Küldtek egy automatikus visszaigazolást, ami még nem szerződés. A második értesítés tekinthető a szerződés megkötésének az Általános Szerződési Feltételeik szerint. Kiállították részemre a számlát, ott is feltüntetve a termékek árát, köztük a legdrágább termékhez a 0 Ft-ot (az eredeti ár kedvezményesen levonásra került - írták). Megküldték, hogy a csomagot átadták a futárszolgálatnak, a futárszolgálat pedig a Depo-ba érkeztette, innen kérte vissza a webáruház a terméket. Engem pedig nem értesítettek minderről, csak az én megkeresésem után kaptam egy emailt arról, hogy kivizsgálják az ügyet. Majd 1 nappal utána egy újabb emailt írtak, hogy a szerződést érvénytelennek tekintik. Lehet ezt így? Ti mit gondoltok?
2015. ápr. 24. 20:31
1/8 anonim válasza:
Ez elég visszás, de elvileg elállhatnak a megrendelés teljesítésétől. Ebben az esetben még nem teljesült. Ez olyan, mintha a boltban utánad mennének, és még a kassza előtt visszakérnénekszépen valamint a kosaradból. Megtehetik, mert jogilag az övék.
2015. ápr. 24. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Azt ugye te sem gondoltad komolyan, hogy 0 Ft egy termék valós ára?
2015. ápr. 24. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Elvileg a szakmai etika szerint és a polgári jog szerint is - még ha téves is a kiírt ár - annyiért kéne adni, amennyiért megvetted - "levetted a polcról".
Hiszen ez egy ajánlat, amit a kattintással, polcról levétellel elfogadsz.
De a gyakorlat az, hogy "Bocsi, elírtuk, ennyiért nem adjuk"...
2015. ápr. 24. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Ja, és az elsőnek nincs igaza, ilyet a boltban sem lehet tenni, és a webáruházban sem, mivel létezik az ajánlati kötöttség intézménye.
2015. ápr. 24. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Nem. A megrendelés annyiért érvényes amennyiért a terméket hirdették. A programhiba nem a vásárló gondja.
2015. ápr. 24. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2. válaszolónak üzenem, hogy de igen, gondoltam, mivel az akció lényege az volt, hogy ha x terméket vásárolsz, akkor a legolcsóbb terméket ingyen adják, de a rendszerük nem a legolcsóbb terméket, hanem a legdrágább terméket nullázta le. Nem is ez a lényeg egyébként, hanem az, hogy a megrendelést befogadták. A második visszaigazolás előtt még visszaléphettek volna, mert nem voltunk szerződésben, de ennyi lépés után visszavenni már szerintem elég ciki, és ha jól sejtem, nem is tehetnék meg.
14. § (7) Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.
Bár ez nem erre vonatkozik. A webáruház nem érvényteleníthette volna a szerződést, mivel csak részben volt hibás, amelyet könnyedén lehetett volna korrigálni.
2015. ápr. 25. 05:23
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Ehhez nem volt joga, érdemes lenne a fogyasztóvédelemhez fordulnod.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!