Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Hibás termék. Mit tudok tenni?

Hibás termék. Mit tudok tenni?

Figyelt kérdés
Vettem egy 76.000 ft os Diesel karórát ami beázik pedig rá van nyomtatva hogy 5 barig vízálló. Ez vizben 50 méteres mélységet jelent. Csupán Annyi történt hogy kezmosaskor rámegy kis viz néha. Belül üvege tiszta para. Üzletben nem hajlandók cserélni, panaszról jegyzokonyvet nem vesznek fel, pénzt nem adják vissza csak javittatni hajlandók. És meg akarnak győzni hogy hiaba az 5 baros vizallosagi szabvány ez bizony nem vízálló én vagyok hülye biztos valami rosszat tettem órával... Mit tudok tenni?

2015. ápr. 2. 06:20
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
A fogyasztóvédelmi dolgokat nem vágom, de az 5 báros szabvány a kézmosást, kisebb locspocsot még engedi, erősebb vizes dolgokat nem nagyon (nem, nem 50 m mélységet jelent, ez egy buzzi szabvány, ahol az 5bar csak egy jelzés, aminek magyarázata van, qurva nagy átverés az egész) Mindazonáltal a 75 ezres Diesel órát nem nagyon értem. Tényleg kiadnak emberek egy ilyen cuccra ennyi pénzt? Kamu a kérdés... 76-ért már válogatni lehet a dedikált búvárórák között.
2015. ápr. 2. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:
Nem buvarkodok, normális használatra kell de azt se bírja. Eddig volt néhány órám jovalnolcsobbak de eggyel sem volt ilyen gond. A szabvány meg szabvány ha annak megfelelt akkor teljesítenie kell ha meg nem akkor megtévesztés esete áll fenn. Utana lehet nézni mit jelent Water resistant 5 bar
2015. ápr. 2. 21:43
 13/19 A kérdező kommentje:

Poénból nem lehet egy termékre rairni ami nem igaz.

Az autó motorja ha 160 LE akkor nem lehet fekpadon 80.

Vagy a 230W os hangfal 100 W os.

Egyszerűen ha 5 bar os szabványnak megfelel óra akkor nem parasodhat be.

2015. ápr. 3. 08:49
 14/19 anonim ***** válasza:

Tisztelt bptalima!


Az Ön által vásárolt termékre egy év kötelező jótállás vonatkozik. Az egy év alatt, ha a termék gyártási eredetű hibával romlik el, a fogyasztó a következő szavatossági jogaival élhet.


A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159.§ (2) bekezdése alapján kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen (pl. már nem gyártják azt a terméket, vagy nincs a bolt árukészletében, így a csere nem lehetséges), vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne (pl. a javítás gazdaságosabb, mint a csere), figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.


A fentiek alapján Önnek valóban joga van a javításhoz, vagy a cseréhez. A kereskedő azonban azt fogja választani, mely számára költséghatékonyabb.


Bejegyzéséből azonban úgy tűnik, hogy a kereskedő alapvetően vitatja, hogy a terméket vízállóként adta volna el, így magát a meghibásodás eredetét is vitatja.


Amennyiben a termék eredeti dokumentációjában (műszaki leírás a neten, jótállási jegy, termékhez adott leírás, a termék hirdetése stb) szerepelt, hogy a termék 5 BAR-ig vízálló, akkor ennek nem teljesülése esetén hibás teljesítésről beszélhetünk, valamint a kereskedő fogyasztót megtévesztő tisztességtelen eljárásáról a tájékoztatást illetően. A vízállóságról pl. itt tájékozódhat: [link] . Az 5 BAR nyomásig alapszinten vízálló kategória (ISO 2281) alapvetően azt jelzi, hogy az óra 5 BAR nyomásig ellenáll a víz nyomásának. Úszni, fürdeni lehet az órával, de pl. vízisportokhoz (pl. búvárkodás) nem ajánlott.


Azt javasoljuk, hogy forduljon ismét a kereskedőhöz, és kérje szavatossági igényeinek teljesítését (javítás, vagy csere). Minőségi kifogásáról a kereskedőnek minden esetben jegyzőkönyvet kell felvennie, melyben rögzítenie kell az Ön szavatossági kérelmét is, s ha attól eltérően kívánják a kifogást rendezni (pl. csere helyett javítással), annak megfelelő indokát kell adniuk a jegyzőkönyvben.


A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet kimondja, hogy a kereskedőnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Nem létezik azonban olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy ezen határidő túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre a fogyasztó.


A fentiek ismeretében, azt javasoljuk, hogy szólítsa fel a vállalkozást a határidőn belüli minőségi kifogás rendezésére. Hívja fel a figyelmét arra, hogy amennyiben a reparáció ezen határidőn belül nem készül el, Ön úgy tekinti, hogy a termék nem javítható, és kérni fogja annak cseréjét. Abban az esetben ugyanis, ha termék nem javítható, a fogyasztó joggal kérheti a cserét. Ha pedig sem a javítás, sem a csere nem lehetséges, akkor térhet át az árleszállításra vagy az elállásra. Elállás esetén a kereskedő köteles visszafizetni a vételárat (a hibás árucikk visszavétele mellett). Jelentéktelen hiba esetén azonban elállásnak nincs helye.


Ugyanakkor, ha a vállalkozás, vagy megbízottja a szerviz kijavítási/kicserélési kötelezettségének nyilvánvalóan nem tesz eleget (indokolatlanul és/vagy jelentősen túllépi a javítási/kicserélési határidőt), minőségi kifogásáról jegyzőkönyvet nem vett fel, panaszbejelentéssel élhet az Ön lakóhelye illetékes Kormányhivatal fogyasztóvédelmi szervezeti egységénél: www.nfh.hu/teruleti


#2-es válaszadónak jelezzük, hogy személyes vásárlás esetén a 3 és 8 napos visszacserélési hivatkozása nem alapos. 3 munkanapon belül akkor köteles cserélni a vállalkozás a kötelező jótállás alá eső, a rendelet mellékletében felsorolt termékeket, ha a termék gyártási eredetű hibás, és a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza.


Kockanyúl számára jelezzük, hogy a vonatkozó előírások szerint a blokknak (nem ÁFÁ-s számlának) is tartalmaznia kell kötelező adatokat, így például a megvásárolt termékek megnevezését, árát.


Kérjük, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság tanácsadó, tájékoztató tevékenységéről való visszajelzés érdekében - akár név nélkül - töltse ki az alábbi linken található, egy perces ügyfél elégedettségi kérdőívet: [link]

Köszönjük!


Üdvözlettel: NFH Fórum admin1

[link]

2015. ápr. 3. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a kimerítő és korrekt választ! Ezeket én is nagyjából tudtam, a gond az hogy az üzletben és a szervizben is pimaszok, haritanak és engem akarnak beállítani idiota felhasználónak.

Az óra leírása szerint is birja az esőt, párát, lehet benne úszni, fürdeni. Ezek egyikét sem tettem vele, csupán kezmosaskor megy rá óhatatlanul is viz. Másfél hónapig semmi baja nem volt, de tegnap előtt a kinti hideg szeles idő után bementem a lakásba és ott vettem észre hogy belülről foltos majd párás lett üveg. Most a szakszerviztol akarok szakvéleményt kérni hogy állapítsák meg mi az óra hibája. Valószínűsítem hogy a ház illesztése pontatlan és gyakorlatilag az óra szerkezete nem egy zárt rendszer.

2015. ápr. 3. 10:07
 16/19 anonim ***** válasza:

Órás vagyok!


1. NAGYON nehéz bizonyítanod,hogy nem miattad ázott be.

2. Olvass: [link]

2015. ápr. 3. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

16. Vagyok,elqúrtam a linket.bocs!



1. NAGYON nehéz bizonyítanod,hogy nem miattad ázott be.

2. Olvass:www.xvideos.com/?k=hidden

3. A "divatórák" 90%-át kitiltanám a piacról!


Az általad vásárolt Dízel és hasonló márkák (MÁR BOCS)de fosok! Túlárazott (nem kicsit!),kínai esetleg myota-japán (legalja japán)szerkezetes,kínai-thai-fülöp szgk. összeszerelésű vackok.


Leeső mutató,kifolyt elem (ez kuka),beázás minden napos hibák.

2015. ápr. 3. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 A kérdező kommentje:
Nem nekem kell bizinyitanom. Akkor mit javasolsz melyik a jó óra márka?
2015. ápr. 3. 16:26
 19/19 anonim ***** válasza:

17. vagyok.


SEIKO,CERTINA,TISSOT ezek jó belépő szintű órák. Bár a Seikóban csak a normál modellek nem pedig a "SEIKO 5" modellek.


Ami egy méltatlanul alábecsült óra (pedig jó!) az az ORIENT,főleg az automata szerkezetes modellek. Pl.: [link]

2015. ápr. 4. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!