Vásárlástól való elállás esetén a visszaküldési díjat (nem vettem alapból át a csomagot) kifizettethetik velem?
A konkrét eset, hogy múlt héten megrendeltem egy terméket. Az automatikus e-mailben ez állt: "Ez egy automata levél, nem minősül visszaigazolásnak! Az adatok csupán tájékoztató jellegűek. Megrendelése munkatársunk visszajelzése után tekinthető visszaigazoltnak."
A termék adatlapján nem az szerepelt, hogy raktáron, hanem hogy "külső raktáron". Mivel két munkanap alatt nem reagáltak semmit az automatikus e-mail után, ezért vettem meg máshol a terméket.
A következő e-mailben már azt az értesítést kaptam, hogy a terméket feladták futárral. Én 1 órán belül írtam választ, hogy elállok a vásárlástól, mert máshol megvettük a terméket. Ez délután 1 órakor történt, és az ügyfélszolgálatuk 6ig működik. Ennek ellenére másnap kaptam SMS-t a futárcégtől, azonnal fel is hívtam a futárt, és mondtam, hogy nem veszem át. Nem is hozta ki, viszont a webshop hívott, ahonnan rendeltem.
Ilyen esetben ki kell fizetnem a visszaszállítás költségét?
Egyrészt ők nem küldtek "visszaigazolást", hanem rögtön a feladásról kaptam e-mailt. Másrészt amint jelentkeztek lemondtam náluk a rendelést, bőven munkaidőn belül. Tudom, hogy a futárcégeket fel lehet hívni, hogy mégsem kell kiszállítani a csomagot, tehát megtehették volna, hogy felhívják a futárcéget.
Még tisztább lenne, ha te írtál volna először, hogy elállsz. De fordítsuk meg. Mit gondolsz beperelnek pá száz forintért? Még ha te fizetnéd is a perköltséget, nekik ez sokkal többe kerülni, mint a "per tárgya".
De azon ne lepődj meg, ha futnak a pénzük után.
Jogilag az elállás nem vonatkozik szolgáltatásokra. Így azon költségeket, amiket feltüntetnek (pl csomagolás szállítás...) téged terhel. Ezeket már a megrendelés pillanatában igénybe vetted.
Amúgy az automatikus levél után mégis mért kellett volna reagálniuk? Adataid megvoltak nekik. A terméket pedig a feladás után mondtad le...
Az automatikus levelet gondolom azért kaptam, mert munkaidőn kívül adtam le a rendelést. És mivel az Ő SZABÁLYZATUKBAN az áll, hogy ez nem minősül visszaigazolásnak, ezért gyakorlatilag meg sem született az online szerződés. Hiszen én csak az igényemet adtam le, de ők nem igazolták vissza azt.
Az ő szabályzatukban az áll, hogy kapok egy automatikus levelet (azaz a rendszerbe leadtam a rendelést), ők visszaigazolnak (azaz a rendelést elkezdték feldolgozni), majd egy újabb e-mail a postázásról (azaz a futárcégnek átadták).
Nehogy már én legyek a hibás azért, mert ők elfelejtettek küldeni egy e-mailt, ami gyakorlatilag az online szerződés létrejöttét igazolja.
Tudom, hogy vannak webáruházak, ahol nincs külön visszaigazolás, hanem az "automatikus" levél felel meg annak. De itt nem így van, és ezt a szabályt nem én hoztam, hanem ők! Nehogy már én legyek a felelős, hogy beiktattak egy plusz e-mailt, amit aztán nem is küldtek el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!