Szolgáltató ha olyat számláz amit nem használtam az csalás, lopás? Vagy ha leirják üzletszabályzatba akkor törvényes?
Szolgáltató ha olyat számláz amit nem használtam az csalás, lopás? Vagy ha leirják üzletszabályzatba akkor törvényes?
Segítséget kérek.
Telenornál volt előfizetésem, a számlazárás minden hónap 25.-én volt. A szerződést a hűségidő lejárat után január 26.-tal felbontottam. A Telenor 1 nap szolgáltatás helyett egy teljes havi díjat számlázott ki 01.26.-02.25 időre. Arra az időszakra is fizetni kell a szolgáltatásért, amikor már azt nem is vettem igénybe! A számlát reklamáltam, de azt elutasították, kimásolom a válaszlevelükből az Általános Szerződési Feltételek 1/A 2.3.2 pontja alapján „2.3.2. Tarifacsomagok havidíjai Tarifacsomagok havidíjainak tekintetében mindig teljes havidíj kerül kiszámlázásra. A tarifacsomagokban foglalt vonatkozó kedvezmény szintén teljes mértékben felhasználható.
Azaz szerintük miért nem telefonáltam le 1 nap alatt a csomagban lévő havidíjat, interneteztem le a keretet, ők a lehetőséget megadták. Valamilyen szinten igazuk van, de szerintem ez így nem korrekt, főleg mert előtte ezt nekem senki nem mondta hogy ezt náluk igy van, meg a rendszerük alkalmas hogy csak napokat számlázzon ki, egy éve szerződéskötéskor tudtak számlát küldeni 2012.01.14-2014.01.25 időszakra.
Ezzel az üzletszabályzattal levédték magukat és így jártam, ez a tanulópénz miért nem néztem utána lemondás előtt vagy van mit tenni? Hiába megyek reklamálni ezzel levédték magukat el fogja utasítani pl a fogyasztó védelem a reklamációmat? Amugy, olvastam az interneten, hogy volt aki Béketestület elé vitte az ügyet igazat adtak, de a Telenor nem fogadta el. [link]
Csalás, lopás? Nem az, hanem (remélhetőleg jóhiszemű) tévedés. Viszont, ha a szerződésnek és a hatályos jogszabályoknak megfelelően jártak el, akkor még csak nem is tévedés.
Szerintem nem arról van szó, hogy ne tudnának napokat kiszámlázni, hanem arról, hogy a szerződésben nem ez van. Ha pl. valaki nem használja az internetet egyáltalán, akkor is kiszámlázzák neki, mivel így szerepel a szerződésben.
Viszont ha valamilyen más okból úgy gondolod, hogy megtévesztettek (pl. mert félrevezető tájékoztatást vagy hirdetést kaptál), akkor javaslom, hogy a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulj, ott segítenek.
A főkérdésre röviden válaszolva
"Szolgáltató ha olyat számláz amit nem használtam az csalás, lopás? Vagy ha leirják üzletszabályzatba akkor törvényes?"
Az üzletszabályzat alatt nem tudom mit értesz, de: amennyiben a hatályos jogszabályoknak és a megállapodásnak (szerződésnek) megfelelően járnak el, akkor korrekt eljárásról van szó. Más eset, amikor a szerződés tartalmával összhangban nem lévő, vagy egyéb módon megtévesztő tájékoztatást adnak. Ez természetesen jogszabályokba ütközik.
A hatályos jogszabályoknak tudtommal nem mondd ellent az, ha olyat számláznak ki, amit nem használsz. Például, ha bérelsz egy lakást, de nem költözöl be, akkor sem igényelheted vissza a bérleti díjat. Vagy, ha nem etted meg a kenyeret, akkor sem jár vissza a pénz, stb.
Amennyiben a szerződésükben úgy szerepel, hogy a megkezdett hónapért kell fizetni, akkor - bár kicsit lehúzós - tisztességes az eljárás. Viszont ebben az esetben szinte biztos, hogy van, vagy lett volna lehetőséged a teljes hónapot lebeszélni még. Például, ha a hónap végével bezárólag mondod fel a szerződést.
Az ügyfélszolgálaton mit mondtak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!