Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » MIt tudok tenni? Fogyasztó...

MIt tudok tenni? Fogyasztó védelem foglalkozik vele?

Figyelt kérdés
Egy webáruházban vettem egy álló ventillátort.Mikor megkaptam én szerereltem össze akkor is láttam,hogy valami nincsen rendben mert a tartó állvány nem képpes megtartani a felsőrészt.Inog minden baja volt mivel én nő vagyok gondoltam csak én vagyok béna és rosszul lett össze szerelve.Ahol rendeltem ott semmien vásárlási tajékoztató nem volt hogy 3 napon belül kicserélik.És én 3 nap után szóltam nekik hogy ,nem én voltam béna mert az állvány nem képpes megtartani a venntilátor felső részét.Így nem cserélik ki és még ők vannak felháborodva ,hogy 3nap után szóltam.
2013. júl. 8. 17:14
 1/7 anonim ***** válasza:
81%
Igen, foglalkoznak vele ugyanis a törvényben 8 nap van előírva, és már annak a "3 napra történő lerövidítése" is minimum félretájékoztatás.
2013. júl. 8. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Maga a ventilátor pörög, ha áramot kap?
2013. júl. 8. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Igen pörög de felső és alsó része nem illeszthető egymásba ha valahogy is sikerül összerekni akkor is inog és egy rossz mozdulat és szét esik az egész.
2013. júl. 8. 17:40
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Figyelj, a fogyasztóvédelmi hatóság nem úgy működik, hogy ha véletlenül olyasmiért tennél feljelentést ami nem rájuk tartozik akkor kimennek hozzád és jól megagyalnak.

Legrosszabb esetben kapsz tőlük egy jó hosszú levelet, amiben leírják, hogy mely jogszabályokra vonatkozóan nem intézkedhetnek az adott ügyben, de ennél sokkal valószínűbb, hogy kiszabnak egy szép kis bírságot a kis aranyosakra, és akkor talán nem fognak további szerencsétleneket átverni.

Ne feledd, hogy az ilyen cégek többsége pontosan azért virágzik és használja ki a hiszékeny embereket, mert még senkinek se jutott eszébe feljelenteni őket!

2013. júl. 8. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
Bizonyítási kötelezettség: ha a vásárlástól számított első 6 hónapban keletkezik a hiba, arról azt kell feltételezni, hogy már a vásárláskor is megvolt. A fogyasztónak azt nem kell bizonyítania. Ha az eladó mentesülni kíván, neki kell bizonyítania, hogy a hiba oka a vásárlást követően keletkezett. A 7. hónaptól azonban a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék hibája már a vásárláskor is megvolt.
2013. júl. 8. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Most látom, már letelt a nyolc nap. :(


Ennyi időd törvény által garantáltan lett volna rá, hogy indoklás nélkül elállj a terméktől, még akkor is, ha az kifogástalan állapotban van. Az árát pedig vissza kellett volna kapnod. (Abban most nem vagyok biztos, hogy a szállítás díját ilyenkor levonják-e belőle.)

2013. júl. 17. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszi
2013. júl. 17. 12:08

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!