Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Ha veszek valamit, és az...

Ha veszek valamit, és az rossz (elektronika), akkor a kicseréléshez van jogom 3 napon belül vagy a pénzemhez is?

Figyelt kérdés

Úgy értem, én választhatok, hogy melyik megoldás legyen?

Csak mert ugye az egy dolog, ha esetleg nincs nekik több ilyen áru, és csak nem köteleznek engem jogszabályilag h várjak 4-45 hetet, amíg talán lesz, na meg másrészt az is felmerül, hogy ha ilyen vacak az adott dolog, akkor miért lennék kötelezve hogy egy másik ugyan olyan vackot vegyek?


Szóval visszakérhetem a pénzt is rossz elektronikai cikk esetén vagy köteles vagyok elfogadni a kicserélést? (még akkor is ha csak hetekkel később tudnak adni?)



#áru #áru-visszacserélés
2012. dec. 10. 21:24
 1/9 anonim ***** válasza:
3 napon belül vissza kell adniuk a pénzt. le kell szarni ha szervizelni akarnak. nagy kérdés, hogy mekkora a cég. ha nagy, pl mediamark, akkor ott nem lesz para.
2012. dec. 10. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

ez egy kis cég, de állítják, hogy már megszűnt az a 3 napos jogszabályi kötelezettségük, és csakis a garancia létezik akár már a második napon is. Csakhogy én azt nem akarom, és adják vissza a pénzemet a vackukért ...


Jó lenne tisztában lenni a jogi háttérrel, h tudjam, mennyire harcolhatok és miért pontosan.

2012. dec. 10. 21:59
 3/9 anonim ***** válasza:

Kamumail nagy kamut állít!


Szervizeléshez van csak jogod. Az adott cég elküldi egy szervízbe és megjavítják neked.



Pénzvisszafizetési időszak csak interneten vásárolt termék esetén van(Vatera is ide tartozik ha postán küldi az árut) a "Távollévők között kötött szerződések" asszem a hivatalos jogi terminus(ha nagyon kell kikereshetem). És akkor 8 napig kötelezettség nélkül elállhatsz és a pénzedet azonnal(!!!) de legkésőbb 30 napon belül vissza kell utalniuk!


De hogy a válasznál maradjunk!

Köteles vagy elfogadni a javítást vagy a cserét ha azt ajánlják fel!

Már régen néztem utána és este van de asszem ha többszöri alkalommal is felmerül a probléma és bizonyíthatóan fenn áll a probléma cserék után is akkor bár nincs talán pontosan meghatározva de elállhatsz és kérheted a pénzed!


De ez nem 1 javítást jelent :)

2012. dec. 10. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

na de várj!

most én a megjavított, azaz eleve értékcsökkent árut köteles vagyok elfogadni? ááá ez nagyon nincs jól így ... egyszerűen nem is értem.


A másik meg az h képzeld el a helyzetet, hogy lazán közlik veled h csak 3 hét múlva kapnak árut. Akkor én 3 hétig köteles vagyok várni, avagy amíg javítás alatt van, akkor addig se pénz se árucikk?

Valami nem stimmel itt. Hát még a garanciális kocsinál is adnak ingyen csereautót, ha szervizelik a sajátomat ...

2012. dec. 10. 23:09
 5/9 Komplikato ***** válasza:

Ha ki tudja cserélni ugyan olyan termékre vagy azzal azonos tudású és árú termékre, akkor el kell fogadnod, ha nem tudja, akkor 3 napon belül PÉNZ VISSZA FIZETÉS van!

Ha szervizelni küldenek cuccott, az 3 napon túl lehet csak! A szervizelés úgy rémlik max. 15 munkanap lehet, ha túllépik akkor is kötelesek csere terméket (újat ám!) adni vagy kérheted a pénzed.


Nem tudok róla, hogy csere termék megléte esetén is kérhetnéd a pénzed.

2012. dec. 10. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Komplikato ***** válasza:

"Pénzvisszafizetési időszak csak interneten vásárolt termék esetén van(Vatera is ide tartozik ha postán küldi az árut) ..."


Ha át nem írták a törvényt mostanában, akkor a 8 napos elállási lehetőség csak bizonyos adott feltételeknél van, pl. bemutatóterem vagy központi üzlet nélküli webshop és ilyesmik.

A VATERA marhára nem Webshop! Ráadásul az egész fizetés és csomagküldés sem rájuk tartozik, érdekes lenne ha ott ez élne.

2012. dec. 10. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

de most nem vateráról meg nem netről van szó (bár az is egy külön történet ...)


itt "rendes" üzletről van szó, és az a kérdés továbbra is h cirkuszolhatok-e a pénzemért vagy köteles vagyok a xart elfogadni? ...


erre meg nincs válasz azóta se :( pedig tök jó lenne, mert ma mindenképp meg akarnám oldani a dolgot, és kéne a jogszabályi háttér hozzá, mert különben nem tudom, mihez mennyire erőszakosan ragaszkodhatok ...

2012. dec. 11. 08:42
 8/9 A kérdező kommentje:

egyébként a saját tapasztalatom az h pl tesco simán visszaveszi 3 napon belül meg a media markt is, igen, többel még nem volt dolgom, de a kisebb üzleteknél már gondok szoktak lenni még filléres összegeknél is ...

Euronicsban egyszer vettem úgy DVD-írót h igazából jól átkúrtak, aztán amikor visszamentem, persze amellett h igyekeztek teljesen hülyére venni, mindenféle főnökségi engedélyre meg utasításra hivatkozva még az is nehezen ment, hogy egyáltalán levásárolhassam másra, de pénzt vissza ugyan nem adnak. örülnek h egyszer befolyt, nincs olyan isten h azt visszaadják .. na és kisebb üzletekre sztem ez a jellemző sajnos, a nagy multik meg igazából lex@rják ... Kuka és kész, vége.

2012. dec. 11. 08:45
 9/9 anonim ***** válasza:

Bocs kérdező de félelmetes b.romságokat írnak itt neked...


És akkor a jogszabály, hogy végre észhez térjenek a nagyokosok:

A Polgári törvénykönyv "A hibás teljesítésről" szóló fejezetének 306. §/a alapján:

"Hibás teljesítés esetén a jogosult


a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;"


Magyarán kérheted a cserét vagy javítást! Pénzt nem!

Amennyiben valamiért mondjuk cserélni már nem tudják(mert utolsó darab volt stb) akkor első körben el kell fogadnod a javítást!


Az időtartamra egzakt és pontos szám nincs, lévén hogy minden termékre általánosan lett a jogszabály megírva:


"(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.


(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja."



vagyis a terméket ésszerű keretek között kell megjavítania!


És még a többi jogbarbárnak akik nem értenek hozzá:


17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről 4. §-a egyértelműen kimondja hogy a távollévők között kötött szerződés esetén (amibe a Vatera kö keményen beletartozik!!) 8 munkanapon belül elállhatsz az áru kézhezvételétől számítva és csak ott kapsz vissza pénzt!


Azt hiszem a kiírt kérdésedre válaszoltam kérdező. Ha visszaviszed csak választani tudsz hogy kicserélteted vagy kijavíttatod. Amennyiben levásárolhatod az is megoldás és megengedett de erre az eladó nem kötelezhető! Valamint mint írtam nem cserélheted csak javíttathatod ha az indokolatlanul nagy többletköltséget jelentene az eladónak. Természetesen ha állod ezt a költséget akkor köteles lenne ezt választani de nem hiszem... :))

2012. dec. 11. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!