Van arra valamilyen jogszabály, hogy hányszor köteles egy cég fizetési felszólítást küldeni, mielőtt az ügyet átadja egy behajtó cégnek?
Sajnos egy olyan helyzetbe kerültem, melyben egy amúgy viszonylag elfogadható összeget kellene a Vodafone-nak kifizetnem szerződésbontás miatt.
A probléma, h ez egy évvel ezelőtti történet és akkor egy nagyon értelmes ügyintéző azt mondta, h nincs és nem is lesz tartozásom emiatt az ügy miatt. Így hát nyugodtam éltem kis életem, mígnem érkezett egy telefon egy behajtó cégtől, h ennyit és ennyit kell kifizetnem. Kissé meglepődtem, mivel én ezelőtt se a Vodafonetól, se a behajtócégtől nem kaptam semmilyen jellegű levelet, vagy befizetendő csekket. Azonban feltételezem, hogy kötelesek engem értesíteni, h tartozásom van (főleg, hogy ha én előtte vettem a fáradtságot, bementem és a pénzzel a kezemben ott álltam, h kifizetném a ködbért, mire ők azt mondták, h nem kell semmit kifizetnem). Esetleg arra nézve ötlet, hogy mit lehet ilyenkor tenni? Hogy tudom bizonyítani, h semmilyen levelet nem kaptam?
Elfáradsz a Vodafone központjába és a megfelelő ablaknál panaszt teszel, amiről ők jegyzőkönyvet kell, hogy írjanak.
A jegyzőkönyvnek mindenképpen tartalmaznia kell, hogy neked szándékodban állt fizetni, az ő alkalmazottjuk mondta, hogy nem kell. Ezután semmilyen ezzel ellentétes információt ők nem szolgáltattak. Továbbá hangsúlyozd, amennyire csak lehet, hogy mindezek ellenére az eredeti összeget te most is hajlandó vagy kifizetni, de a kamatokat nem, mert késedelembe esés nekik felróható, nem pedig neked.
Ha különböző indokokkal nem akarják jegyzőkönyvbe venni, például, hogy már behajtónál van az ügy, így már azokkal kell tárgyalnod, akkor is erősködj, hogy neked panaszod van a cég eljárásával kapcsolatban, és ezt a fogyasztóvédelmi törvény alapján kötelességük jegyzőkönyvbe foglalni.
A jegyzőkönyvből feltétlenül hozz el egy saját példányt!!!
Az sem lenne gond, ha az összeg kamatoktól mentes részét befizetnéd a vodafone számára, és a panaszhoz csatolnád az ezt igazoló átutalási bizonylatot.
Ezt követően ők polgári eljárás keretében próbálhatják a kamatot beszedni, de lehet, hogy ennyire már nem lesznek lelkesek. Tehát jó eséllyel itt végetér az ügy.
Ha mégsem mondanak le a kamatokról, vagy eleve nem is fizetsze nekik semmit, legnagyobb valószínűség szerint fmh-t (fizetési meghagyás) fognak beadni veled szemben.
Erről levélben fogsz értesítést kapni, és az abban foglalt határidő előtt írásban ellent kell mondanod az fmh-nak. Ez borzasztó fontos! (Az is elég, ha csak annyit írsz, hogy "a tartozást nem ismerem el", de ki is fejtheted.)
Ha nem mondasz ellent, az olyan, mintha elismernéd a tartozást, és onnantól úgy kell tekinteni, mintha bírósági ítéletük lenne arról, hogy te tartozol.
Viszont az ellentmondással az ügy perré alakul, és abban már nekik kell azt bizonyítani, hogy állításoddal ellentétben ők jelezték, hogy fizetned kell. A perben elsősorban a felperesnek kell bizonyítani, nem neked!!
A ptk. szabályai szerint akkor, ha a jogosult esik késedelembe, azaz az adós az ő hibájából nem tudja teljesíteni tartozását, akkor a késedelem következményei (így a késedelmi kamat) az adóst nem terhelik.
Ettől függetlenül a tartozás tőkéjével továbbra is tartozol, ezért mondom, hogy ezt mihamarabb fizesd be.
Ez és a panasz, amit az ügyfélszolgálaton tenned kellene, mutatja a jóhiszeműségedet.
Egyébként a panszra 30 napon belül hivatalos választ kell adniuk. Ezt a cégek gyakran elmulasztják, ilyenkor ez is az ő rosszhiszeműségüket jelzi egy esetleges későbbi eljárásban.
A panasz arra is lehetőséget biztosít, hogy egyezkedést kezdeményezz az iparkamara békéltető testülete előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!