Hogyan lehet egy vendéglátó egységet "megszívatni"?
Adott egy hely, ami fogyasztói szempontból nem túl kellemes. Milyen hivatalos módszerek vannak arra, hogy ezekre a hatóság rávilágítson? Lehet kérni ellenük ÁNTSZ, vagy adóellenőrzést? Esetleg bármi hasonló vizsgálatot?
Félre ne értsétek, nem egy igazi magyar vagyok, aki irigységből vagy hasonló nyomós indok miatt ártana. Egyszerűen szükségét érzem, hogy a hely kulturáltabb legyen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Szóval mégis csak igazi magyar vagy... Aki kicsinyes bosszúból rászabadítaná valakire a hatóságokat, hogy tönkre tegye azt. "
Magyar ember sohasem tenne ilyet. De ezt te korcs nem értheted.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
OFF:
Az emberek többsége félreért valamit. Máshol is beírnak a vásárlók könyvébe, máshol is bejelentik a rossz körülményeket, csak a magyaroknál ez bosszú, kitolás, a másik "szívatása" miatt történik, míg nyugaton a hely körülményei, a törvény betartatása miatt (mert a törvények nem a kis emberek izélgetése miatt, hanem védelme miatt születnek általában)
Csak egy példa: ha pl. valamelyik burkoló nem ad számlát Németországban, a többi burkoló jelenti fel őt. Ugyanis ha nem ad számlát, olcsóbban dolgozhat, amivel alávág a többi tisztességesen dolgozó burkolónak. Szóval a szakma egészét védik ezzel.
ON: kérdező! ÁNTSZ-nek ki kell vizsgálnia a Vásárlók könyvébe beírt dolgokat 30 napon belül. Ha szabálytalanságot észlelsz valahol, akkor mindig jelentsd be (előtte mondjuk szólhatsz a tulajnak, hoyg valami nincs rendjén), és ne csak bosszúból.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nyiss közvetlenül mellette egy olyan vendéglátó helyet, ahol "fogyasztói szempontból kellemes".
Ja, hogy ehhez nincs elég ezed-azod? Meg persze feljelentgetni egyszerűbb. Sajnállak!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha a NAV-nál (leánykori nevén APEH) bejelentést teszel névvel címmel, akkor kötelesek kivizsgálni az esetet. (mondjuk számlaadás elmulasztása miatt). Netes kérdőívet kell kitölteni.
Európában az ÁNTSZ mondjuk a fogyasztót védené, és nem a helyet basztatja, a NAV pedig keményen bírságolna ha valaki nem ad számlát, de ugye nálunk sajnos nem ez a helyzet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!