Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » SOS! Visszakérhetem a pénzem?...

SOS! Visszakérhetem a pénzem? SOS!

Figyelt kérdés
Vettem egy laptopot, ami hibás 3 napon belül visszavittem. Azt mondták, csak az aksi lehetett hibás, szóval azt kicserélték. De hazahoztam és még mindig hibás. Szóval kérhetek vissza pénzt, ha a boltban már nincs ugyanolyan és nem tetszett más? Nem volt ennek megfelelő másik. Nekem ez kellett?
2012. febr. 15. 23:51
 1/6 anonim ***** válasza:
Fogyasztóvédelem
2012. febr. 16. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
58%

Igen. Minden esetben visszakérheted a pénzed, egyáltalán nem vagy köteles levásárolni. Hibás a gép, fizessék vissza az árát, és békében elváltok.


Ha netán pampognának, hogy nem fizetik vissza (amit kétlek) - na akkor menj a fogyasztóvédelemhez!

2012. febr. 16. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
igen oda kell menni,de ott meg fizetni a bevizsgálásért,mert ugyebár már azért is pénz kérnek.
2012. febr. 16. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Amíg tart a szavatossági idő (lehet keverem a jótállással), ami olyan fél év, addig a kereskedőnek kell bizonyítani, hogy a meghibásodás nem rendeltetésszerű használat miatt keletkezett. A költségeket is neki kell viselnie. Persze ez csak ha fogyasztóvédelemig jut az ügy.
2012. febr. 16. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Kevered a jótállással. Szavatossági ideje az élelmiszereknek van. De a lényeg ugyanaz! Visszaviheted!
2012. febr. 16. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Nem, szavatossága tartós fogyasztási termékeknek (10 000Ft-nál drágább, főként elektronikai termékek, de más is lehet) is van és mellette jótállás is.

Pontosítás kedvéért (korábban hibásan írtam): fél vagy 1 év jótállás és 2 év szavatosság kötelező tar. fogy. term.-nél. Ettől eltérni a vásárló hátrányára nem lehet.

Jótállásnál az eladónak kell bizonyítani és ennek terhe is őt terheli, hogy rendeltetésszerűen lett-e használva a termék és, ha így volt akkor javítja.

Szavatosságnál már a vásárlónak kell bizonyítani, hogy rendeltetésszerűen használta-e és ha igen akkor javítják, költségeit pedig megfizetik.

Ezek csak fogyasztóvédelmi vitás ügyekben fordulnak elő, általában minden gond nélkül javítanak.


Amúgy a kérdezőnek:

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet:

7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.


Ptk. szerint az eladó elsősorban javítást, cserét végezhet, másodsorban árleszállítást adhat, végső soron a vásárló a szerződéstől elállhat.

2012. febr. 16. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!