Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Mit lehet tenni, ha szórakozna...

Mit lehet tenni, ha szórakoznak a 14 napos elállási jog kapcsán?

Figyelt kérdés

Rendeltem egy lámpát.


Megkaptam, de nem az igazi, gyenge a minősége, kisebb a fénye stb, azaz jeleztem 14 napon belül, hogy nem kell és vissza szeretném küldeni.


A visszaküldésre van egy formanyomtatvány, és mivel a havi előfizetési díjat is fizetem (ez egy extra szolgáltatás a cégnél), a visszaküldés ingyenes nekem.


Hiába jeleztem, naponta küldenek egy emailt, hogy küldjek fotót róla, aztán küldjek fotót a cimkéről, utána fotót a belsejéről és a dobozáról és stb stb, napok óta levelezgetünk, és mintha arra menne ki a dolog, hogy kifussunk a 14 napos határidőből.


(a cég saját szabályzata szerint akkor minősül a 14 napon belüli elállásnak, ha a termék 14 napon belül visszaküldésre is kerül, nem csak jelzem)


Na de hogy küldjem, ha egyszer naponta valami újabb hülyeséget találnak ki, és nem küldik a visszaküldéshez szükséges formanyomtatványt (enélkül nem is tudom visszaküldeni, max a magam költségére Németországba).


Mit lehet ilyenkor tenni?

Mivel tudom elérni, hogy küldjék már a visszaküldési cimkét és hagyjuk már abba a levelezgetést?


Ha 14 napon belül nem tudom feladni, akkor tényleg cseszhetem, és már nem tudok elállni a vásárlástól?



dec. 13. 18:18
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

9

Kivéve, ha a vállalkozás hibájából ez nem megy. Mint a kérdéses esetben is. Ilyenkor minden felelősség a vállalkozást terheli, ameddig a visszaküldést nehezíti. Ha pl. fél évig nem adja meg a visszaküldési címet, akkor addig. Ha fél évig nem ismeri el az elállás jogosságát, akkor addig.

De ezt érdemes letisztázni velük, hogy mindenképpen leírják egy e-mailben az álláspontjukat, amire utána vita esetén hivatkozni lehet.

Ettől függetlenül, ha az elállás a vállalkozás tudomására lett hozva az átvételtől számítva 14 napon belül, akkor ez így érvényes. Visszaküldve meg akkor lesz, amikor ezt a cég lehetővé teszi.

A vevőnek természetesen nem kell megindokolni, hogy miért áll el. Fotót készíteni meg főleg nem kell. Egy címet kell kérni, oda visszaküldeni, aztán bsszák meg, csináljanak vele, amit akarnak.

dec. 14. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:

11

ezért nem értem én se, és ezért bűzlik nekem az egész.

szerintem azt akarják kihozni a dologból, hogy ők nem is ezt küldték, mert volt már ilyen célzásuk, ill. a dobozon lévő cikkszámos cimke se stimmel a rendelt termékkel, de még egy csavar, hogy a dobozban lévő ismertető papír az egyik termékkel se passzol, azaz se a rendelttel se a küldöttel.


tehát már összesen 3 féle termék van a kében, egy a ténylegesen rendelt, egy a papír szerinti és egy a ténylegesen küldött.

úgyhogy az az érzésem, ebből azt akarják kihozni, ők nem is ezt küldték.

jó kérdés, ezt ki hogyan bizonyítja. egy biztos: én jeleztem 14 napon belül, ők pedig eltűntek, és hétfőn le is jár a 14 nap.

dec. 14. 18:11
 13/20 anonim ***** válasza:
#12 De ha rosszat küldtek, akkor mindegy a visszaküldési határidő, mert nem is elállni kell a vásárlástól. Olyankor panaszt kell tenni amiért rossz terméket küldtek, és ki kell velük fizettetni minden költséget, illetve kiszállíttatni velük a jó terméket. Erre vannak külön jogi lehetőségeid, ha a panaszt elutasítják.
dec. 14. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:

Akkor majd kikutatom ezeket a jogi lehetőségeket, mert ezek nem mozdulnak, szerintem lezártnak tekintik és vége részükről.

Csak így a berlini küldéssel kicsit nehéz a dolog, nekem kellene megelőlegezni mindent, és még utána is vitázhatok velük, aztán tudja fene, milyen végeredménnyel.

dec. 15. 00:43
 15/20 anonim ***** válasza:
De ha jól értem, ez teljesen működőképes, csak gyenge minőség. Ebben az esetben nem lehet hibás teljesítésre hivatkozni.
dec. 15. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 A kérdező kommentje:

lehet, hogy már idegességemben én se fogalmazok pontosan, de szóval:


1, adott egy termék, amit simán, 14 napon belül vissza szeretnék küldeni. ezt ugye indoklás nélkül is megtehetem. még mindig benne vagyok a 14 napban, bár már az első nap jeleztem, azótza megy a huzavona

2, másodlagos dolog, hogy tök mást küldtek, mint amit rendeltem, és ezt amúgy a dokumentáció jól mutatja is. persze ez csak újabb ok, hogy vissza szeretném küldeni, de még mindig ott tartok, hogy 14 napon belül indoklás nélkül is elállhatok.


3, minden egyéb, hogy nem olyan minőség stb, már sokadlagos, hiszen még mindig tartanám magam az 1-es ponthoz, tehát a 14 napon belüli elálláshoz, csak ezt a cég akadályoztatja.

dec. 15. 17:39
 17/20 anonim ***** válasza:

Jaa, az más. Ha mást küldtek, nem amit megrendeltél, akkor jogos a hibás teljesítésre hivatkozni, és minden létező postaköltséget (oda-vissza) elkérni.

Ezzel csak az a gond, hogy elhiszik-e, hogy ezt a "mást" kaptad, amit vissza akarsz küldeni. Főleg így, hogy elsőre elállást írtál nekik. Vagy azt is leírtad, hogy mást küldtek? Mert úgy esélyesebb. De ha nem filmezted a kibontást, akkor nincs 100%-ban biztos bizonyítékod.

dec. 15. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:

17

hát lkátod, ez egy baromi jó kérdés. én viszonylag sokat rendelek mindenhonnan, már megszoktam, hogy csak kamera előtt bontok fel csomagot, de hát ez összesen egy celluxxal volt lezárva, igazából bárki mondhat bármit.

és ha nem hiszik, akkor mit lehet tenni?


az a baj, hogy amúgy megtaláltam azt a terméket is a kínálatukban, amit küldtek, csak teljesen más néven, azaz úgy néz ki 100%-ban, csak náluk azt írják, hogy más a gyártó. így nagyjából semmi se stimmel már. teljes a zűrzavar.

hát szép játék ez így, mindenesetre tényleg tehetetlen az ember.


elsőre is elállást írtam nekik, de volt ott egy mező, ahova muszáj volt írni valamit, másképp nem engedt eelküldeni a rendszer, így bejelöltem az elállást, ugyanakkor ebbe a mezőbe beírtam, hogy nem egyezik a rendelt termékkel. most akkor ez elállás vagy sem?

de ha elállás, és visszaküldöm nekik a rosszat, akkor ugyanott tartunk, hogy még akkor is mondhatják, hogy ők nem ezt küldték.

dec. 15. 20:18
 19/20 anonim ***** válasza:

Ezzel igazából nem lehet mit tenni, ha nem ismerik el.

De szerintem ez nem jellemző olyan cégnél, amelyik nem direkt az átverésből él.

dec. 16. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 A kérdező kommentje:

19-

Pedig nem egyszer volt ám már ilyen. Sőt, magyar webáruházzal is jártam így, akiknek volt fizikai üzletük is, csak én neten rendeltem.

Nevet hadd ne mondjak, mert végül visszafizették, de lényeg, hogy 4 db márkásabb, így drágább akkut rendeltem, ők egy foxpost automatába küldték a csomagot 1 azaz egy db akkuval !!


Ha nincs ez a "kényszer" rajtam, hogy mindent csakis kamerával dokumentáltan nyitok ki, akkor átvágnak, pedig elvileg ezek se ebből éltek (persze ezek után már jó kérdés, mit gondoljon az ember). Én már ebben rutinos vagyok tehát, körülöttem hülyén néztek, de annyi baj legyen, ott az automata előtt is felállítottam a tripodomat, és kamera előtt vettem ki a csomagot a rekeszből, majd előtte is bontottam ki.

Lássunk csodát, csak 1 db akku érdekezett, és persze tagadták, hogy ilyen előfordulhatna, stb stb. Mikor mondtam nekik, hogy oké, akkor megy a youtubera szépen az "unboxing" video, egészen az automata ajtajának kinyitása pillanatától, minden beazonosítható volt, akkor hirtelen meggondolták magukat, és "jaj elnézést, biztos informatikai hiba történt a rendszerükben".

Ja hogyne ... és mint említettem, ez egy elég ismert és márkás, drágább cuccokat árusító cég.

Akkor mit is gondoljon az ember?

Sajnos vannak, akik kihasználják, hogy bizonyíthatatlan a csomag tartalma, a márkanevükkel még takarózni is tudnak, a szállítócég se vállal felelősséget, és ennyi. Gondolom, 10-ből 9 esetben bejön nekik, mert nem mindenki ennyire elővigyázatos.

Én rászoktam már, mert egy korábbi esetben pedig egy marék ipari tűzőgépkapcsot küldtek valami rendelt áru helyett, már nem is emlékszem, mi volt .... no comment.


Szerintem a többség belenyugszik, hiszen bizonyíthatatlan, így elő se kerül a téma, de azért kíváncsi lennék egy ilyen statisztikára. Már ha létezne ...

dec. 17. 14:36
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!