Mit lehet tenni, ha szórakoznak a 14 napos elállási jog kapcsán?
Rendeltem egy lámpát.
Megkaptam, de nem az igazi, gyenge a minősége, kisebb a fénye stb, azaz jeleztem 14 napon belül, hogy nem kell és vissza szeretném küldeni.
A visszaküldésre van egy formanyomtatvány, és mivel a havi előfizetési díjat is fizetem (ez egy extra szolgáltatás a cégnél), a visszaküldés ingyenes nekem.
Hiába jeleztem, naponta küldenek egy emailt, hogy küldjek fotót róla, aztán küldjek fotót a cimkéről, utána fotót a belsejéről és a dobozáról és stb stb, napok óta levelezgetünk, és mintha arra menne ki a dolog, hogy kifussunk a 14 napos határidőből.
(a cég saját szabályzata szerint akkor minősül a 14 napon belüli elállásnak, ha a termék 14 napon belül visszaküldésre is kerül, nem csak jelzem)
Na de hogy küldjem, ha egyszer naponta valami újabb hülyeséget találnak ki, és nem küldik a visszaküldéshez szükséges formanyomtatványt (enélkül nem is tudom visszaküldeni, max a magam költségére Németországba).
Mit lehet ilyenkor tenni?
Mivel tudom elérni, hogy küldjék már a visszaküldési cimkét és hagyjuk már abba a levelezgetést?
Ha 14 napon belül nem tudom feladni, akkor tényleg cseszhetem, és már nem tudok elállni a vásárlástól?
3 - megírtam nekik, kértem a visszaküldési cimkét. én előlegezzek tizenezret? egyszer már volt ilyen pár éve, akkor ment simán, automatikusan másnap küldték a visszaküldési cimkét.
4 - igen, megírtam, hogy "gyenge minőségűnek tartom" + "mintha kicsit használt lenne" (mert tényleg úgy néz ki)
egyébként tegyük fel, visszaküldöm, na de és mi a garancia arra, hogy bármit is fizetnek? most már ott tartunk, hogy szerintük nem is ezt küldték, és küldjek fotókat, videokat a csomagról.
most komolyan, hogy a frászba lehet bizonyítani, hogy mit kaptam? a kamera előtti kibontás se telejsen jó megoldás, hiszen az egész doboz csak egy celluxszal van lezárva, innentől kezdve akárhányszor is ki lehet azt bontani és visszazárni. és én hogy bizonyítom, hogy ők mit kaptak?
hát nem tudom, sok a kérdés, de valahogy nagyon nem akar működni ez az elállás.
"mi a garancia arra, hogy bármit is fizetnek?"
A szerződés.
"most már ott tartunk, hogy szerintük nem is ezt küldték, és küldjek fotókat, videokat a csomagról."
Ha rossz terméket küldtek az az ő bajuk, akkor meg azért küld vissza.
Te most magyar céggel állsz kapcsolatban, vagy némettel?
Mert a német törvényeket nem ismerem, de a magyar törvények esetében nincs olyan, hogy saját belső szabályzat. Magyar jogszabály van, kész. Abban pedig le van írva, hogy 14 napon belül nyilatkozni kell az elállásról. És ennyi. Ha elküldted a nyilatkozatot, onnantól már mindegy, hogy fél év múlva küldöd-e vissza a cuccot, attól még érvényes az elállás.
Az elállás nem visszaküldést jelent, hanem csak egy nyilatkozatot az elállás tényéről. 20. és 22.§:
"Ha elküldted a nyilatkozatot, onnantól már mindegy, hogy fél év múlva küldöd-e vissza a cuccot, attól még érvényes az elállás."
Ha már linkeled a jogszabályt, el is olvashatnád.
"24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, KÖTELES az árut HALADÉKTALANUL, de LEGKÉSŐBB az elállás közlésétől számított TIZENNÉGY NAPON BELÜL visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által az áru átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldi."
Az számomra nem világos a jogszabályból hogy mi van ha nem sikerül 14 napon belül visszaküldeni, ilyenkor valamit fizetni kell-e vagy érvénytelenné válik az elállás, vagy mi történik. De a törvény világosan leírja hogy 14 napon belül bizony vissza is kell küldeni a terméket.
9
na de várjunk: "az elállás közlésétől számított TIZENNÉGY NAPON BELÜL visszaküldeni"
> akkor mégse a kézhetvételtől számított 14 napon hanem az elállás közlésétől számított 14 napon belül kell visszaküldeni? lehet, hogy én értelek félre, de mintha kicsit ellentétes lenne, amit olvasok.
8
jó kérdés nekem is, milyen cég, de berlini bejegyzésű, és Berlinbe is kellene visszaküldenem. onnan is küldték.
viszont magyar honlapjuk van, magyar ügyfélszolgálat, én magam se értem teljesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!