Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » A 3 napos csere- ill. visszavé...

A 3 napos csere- ill. visszavételi garancia még jelenleg is él? És pontosan milyen esetekben kötelező?

Figyelt kérdés

Pl vettem egy DVD lejátszót, és ugyan nem hibás, de mivel ott nem tudtam kipróbálni, és kiírva se volt, most látom csak itthon, hogy a kijelzőjén semmi se jelenik meg, azaz fogalmam nincs "vakon" mit nyomogatok, na és lényeg az, hogy ez így nekem nem kell, és inkább olyat akarok, ami nem csak a TV képernyőre írja ki (mert ez olyan karaoke-DVD lejátszó, azaz itt az audio-kimenet is nagyon fontos meg külön is van, és leginkább kifejezetten TV nélkül, erősítővel használnánk, azaz ez fontos funkció lenne).


Ilyen úgynevezett téves vásárlásokra vonatkozik ez a bizonyos 3 nap ?


2010. okt. 5. 19:42
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem vonatkozik. A három napos cseregarancia azt jelenti, hogy amennyiben a termék gyári hibás, három napon belül cserélni KELL.

Azonban nem lehetetlen, hogy visszaveszi a bolt, ahol vetted. Ez viszont már egyéni mérlegelés, saját döntési jogkörben. semmi nem kötelezi arra, hogy ezt megtegye, de van ahol megteszik.

2010. okt. 5. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

oké köszi, csak én pont azt hallottam h állítólag a vásárló döntése az h visszafizeti a vételárat avagy cserét kér, és ennek az a jogi alapja, hogy a vásárló nem kötelezhető egy ugyan olyan termék elvitelére, amit egyszerűen nem akar.

nem ezt hívják "téves vásárlás"nak?

Ha rossz, gyári hibás, akkor evidens ... de az ahelyzet, hogy ha nagyon kisarkítjuk, akkor bármiből lehet gyári hibásat csinálni, szétszedem, és csak egy csavart szedek ki belőle, és garantáltan nem fog bekapcsolni, aztán annyi ... nem? őszintén ? úgyhogy így nézve nem logikátlan kicsit, ha úgy járnának el, ahogyan te mondod?


na jó, meglátjuk ...

2010. okt. 5. 21:50
 3/12 anonim ***** válasza:

*a vásárló nem kötelezhető egy ugyan olyan termék elvitelére, amit egyszerűen nem akar


Nem is kötelezett senki. Magadtól vitted el.

Sajnos nem kötelesek kicserélni, a jóindulatukra meg az üzletpolitikájukra vagy bízva. Ha nagyobb helyen vetted, jobbak az esélyeid, mert nem szarakodnak. Kis boltban, ahol örülnek a havi 2 bevételnek, szóba sem állnak veled.


Ha neten vásárolsz, ott minden esetben van 8 napos elállási lehetőség, csak a visszaszállítást kell kifizetned. Ha személyesen vetted, csak hibás terméket kell cserélni.

2010. okt. 6. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:

na most polgárjogilag egészen pontosan erre az "szerződéstől való elállási lehetőségről" beszélek, hogy ez akkor itt is érvényes, nem ?


Na egyébként visszavittem már, és visszaadták a pénzt kis veszekedés után, de akkrto is kíváncsi lennék erre jogilag, mert annyira mondják ezt a 3 napos "téves vásárlás" dolgot


meg figyi, értelek én csak szted abban sincs semmi racionalitás, hogy pl. kifejezetten megtévesztően van feltüntetve még a dobozán is a termék tudása, és ott meg nem lehet kipróbálni, azaz csak otthon derül ki, hogy hoppá, mégse az, amit én akartam, és amiként eladták ...


szted jogilag ez sem elég ok? mert egyszer volt már olyan panaszom is, amikor a dobozon is kifejezetten félreérthetően volt feltüntetve a termék tudása, aztán csak otthon ért a meglepetés, na de akkor is kis cirkusz árán visszaadták a pénzt (igaz h mindent megpróbáltak ennek megakadályozására)

2010. okt. 7. 09:11
 5/12 anonim ***** válasza:
nem kötelező
2010. okt. 7. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

te aztán tömör vagy :)


pedig én fenntartom, hogy a megtévesztés útján megvásárolt termékeket kötelező visszavenni, minden jogi ismeret nélkül, csak józan ésszel gondolkodva ... ennyi erővel akkor ráírom a kenyérpirítóra, hogy panasonic dvd recorder, és a vevő nem is reklamálhat, mert ott nem bonthatja ki


ezt te se gondolhatod komolyan


de semmi gond, nem kell veszekednünk :))

2010. okt. 7. 12:29
 7/12 A kérdező kommentje:
na megtudtam és KÖTELEZŐ !
2010. okt. 10. 21:37
 8/12 anonim válasza:
Szia! Hol találtad meg, hogy kötelező? Nagyon érdekelne!Hasonló probléma miatt. :) Köszi!
2010. nov. 12. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

huhhh nehezet kérdezel, sajnos nem tudok pontos jogszabélyt most hiretlen, utána kellene megint néznem, de én azóta is nemrég vittem vissza másnap valamit, és mint a kisanygyal, úgy vették vissza.


Lényeg, hogy 72 órán belül kötelesek visszavenni, ha nem, akkro kérd a panaszkönyvet, hogy ennek maradjon nyoma, és tedd meg a panaszt a FogyVéd felügynél! De óra, percre legyen ott dátumozva a bejegyzésed, hogy ne tudják kimagyarázni!Hidd el, erre azért nagy eséllyel már inkább úgy reagálnak, hogy inkább azonnal visszaveszik tőled, mert nagyon rácseszhetnek.

2010. nov. 12. 20:01
 10/12 A kérdező kommentje:

ha pedig téged is megtévesztettek, akkor ezt különösen emeld ki a panaszban !!! meglátod, ugranak rá majd ...

velem is parádéztak 2 napja XX áruházban, aztán ott hagytam nekik a frászba az árut az információnál, és beírtam a panaszkönyvbe, hogy akkor ott jártam, nem voltak hajlandók visszavenni stb, és hogy ott hagytam, na ne aggódj, két óra nem telt el, és már csengett a telefonom, hogy "jaj legyen szíves befáradni, megbeszéljük természetesen", aztán visszaadták a pénzt ... ennyi

2010. nov. 12. 20:04
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!