Miért nem lehet olyan törvényt meghozni, hogy a kocsi árával arányosan kapnának pl a gyorshajtók büntetést? (Többi lent)
Nyílván kereset alapján nehéz lenne, azzal lehetne trükközni, de ez így tökéletesen működhetne az én naív személyem szerint.
Arra gondoltam, hogy három nagy értékkategória lenne, pl 0-5millió, 5-10millió és 10millió feletti. CSAK a kocsi évjáratát és márkáját néznék, majd ezekre az autókra az átlagárat, ha nagyon a határon lenne az ár, pl 5.3 milla, akkor lefele kerekítenének.
Nem a középosztályt akarom vádolni, 10. válaszoló, de ha flancból és nem szükségből vesz drága autót hitelre, akkor számolnia kell a következményekkel.
Az is igaz viszont, hogy nem ők fogják elkövetni a súlyosabb hibákat.
Első körben jóval több intézkedésre lenne szükség,hogy érezzék a szabálytalankodók a törődést.
Motiválnám a rendőröket is 'bevétellel' arányosan és egyszerűsíteni kéne a helyszíni bírságolás feltételeit.
Pár éve levettek a kőrúton telefonálásért,kb 10 perc volt mire három rendőrtől megkaptam a csekket,közben vagy 10-en mentek el mellettünk kézben tartott telefonnal.
Az 5.-nél jeleztem nekik,hogy már elgurult 50ezer mellettünk mióta itt írogatnak.
Nem mondtak semmit,csak hogy fizessem be ha lehet hó végéig,(nov.20.-a után voltunk, elvileg 30 nap lenne rá.)
Teljesen jogos volt a 10ezres büntetés,sőt kevésnek tartom.
Legalább 50ezerért mérném a telefont!
A hatékonyságra próbáltam utalni.Sajnálom ,ha nem sikerült.
Ha megnézed a gépjármű költséget+3 ember órabérét akkor hatékonyságról nem beszélhetünk főleg ha közben röhejesen sokan szabálytalankodnak mellettük.
Egy ilyen büntetéssel még valószínű van dolga az őrsön is a szolgálat végén.
Azt,hogy fizessem be hó végéig,ha lehet,külön kérte az ember(gondolom a papírmunka miatt).A 30 nappal tisztában vagyok és a csekk mellé le is van írva.
Mindenki érjen haza egészben,még a tehén is!
"Több finn milliomos is befürdött már ezzel, Teemu Selänne volt profi jégkorongozó például egyszer egy kellemes kis 39 000 eurós (15,5 millió forint) bírságot volt kénytelen kifizetni, miután a sportkocsijával 73-al ment egy 55km/h-ra korlátozott útszakaszon."
"#5 hát ezzel teljesen irreleváns lett a kérdésem, wow:O bárcsak nálunk is lenne ilyen, ez remekül hangzik!"
Hát szerintem ez baromira nem jó, legalábbis elsőre nem tűnt jónak, de másodikra se, csak kevésbé tűnik rossznak. Harmadjára már jónak is tűnik.
Igazából azért egy egyszeri gyorshajtásért, ez irreálisan sok. Persze nem mindegy, hogy 2 másodpercig ment 73 al, vagy két óráig. Tehát ha sokáig megy gyorsan, akkor szerintem oké, de ha mondjuk egy üres úton 2 másodpercig megy sokkal gyorsabban, az nálam nem gáz, feltéve ha nem ez lesz a napi hobbijuk a gazdagoknak... xDDD
Szóval önmagában ez jó ötlet, csak jól kell kivitelezni. De az nagyon nem oké, hogy mondjuk egy kőgazdag magyar ember az autópályán jampizik 200 al egy sportkocsival, sok embert veszélybe sodor, majd röhögve kifizet több százezret is, és még meg is érte neki ennyi büntetéssel. Persze azt nem lehetne mérni, hogy mennyi ideig megy valaki 73 al az 55 ös táblánál, de nem mindegy, hogy az egész városon gyorshajtva mész e át.
Úgy beszéltek az egészről, mintha a gyorshajtásnak kizárólag annyi lenne a büntetése, hogy ki kell fizetni és akinek sok a pénze az annyit szegi a szabályt amennyit akarja.
A gyorshajtást követően ha meg is állít a rendőr (vagy balesetet okoz az illető és ezért jön a rendőr) akkor viszont nem csak büntetést kell fizetni, de büntetőpontot is adnak. A gyorshajtás mértékétől függően 4-8 büntetőpontot szabnak ki és 18-nál veszik el a jogosítványt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!